Mijn schoonvader heeft mij jaren zijn “bijna schoondochter” genoemd. Dus ik weet hoe je je voeld. We zijn ook niet getrouwd en dat gaan we misschien ooit wel of niet doen. We zien wel. We hebben beide geen sterke behoefte hieraan. Inmiddels zijn zwager/schoonzus gescheiden en zijn mijn schoonouders zelf ook gescheiden. Als er iemand een potje van zijn “huwelijk” heeft gemaakt is het mijn schoonvader. Ik zou zelf je schoonmoeder bij de eerst volgende opmerking pas op de plaats geven. En nog liever dat je man dat doet. Netjes maar duidelijk. Helemaal niet reageren laat dit niet overwaaien. Soms versterkt dit juist overtuiging van de ander er iets van te moeten zeggen. Sterkte ermee.
Bedankt voor jullie reacties. Sorry voor mijn late reactie. Onze dochter heeft op het randje gelegen in het ziekenhuis, dus ik was niet in staat om te reageren. Gelukkig is ze aan de beterende hand. Mijn schoonmoeder heeft geen interesse getoond, niet gebeld of wat dan ook. Voor ons is het nu wel klaar, tenzij ze zelf actie onderneemt.
Dat meen je niet Gelukkig begint je dochter op te knappen! Zal een heftige periode geweest zijn voor jullie en wellicht ook nog steeds zijn. Daarom vanaf hier een digi knuffel!
Wat heftig...hopelijk gaat het snel goed met jullie dochter. Wat kwalijk dat schoonmoeder niets heeft laten horen. Ik snap helemaal dat jullie er klaar mee zijn!
Beterschap voor jullie dochtertje! Laat je niet stressen door mensen met domme opmerkingen, het enige dat nu telt is jullie meisje.
Heel veel sterkte en beterschap voor jullie kindje. En die schoonmoeder zou er bij mij niet meer in komen. Als je op dit soort cruciale momenten er niet bent voor je kleinkind, ben je het niet waard oma genoemd te worden.
Wat heftig! Super dat het weer wat beter gaat, ligt ze nog in het ziekenhuis of is ze weer lekker thuis? Wat betreft je schoonfamilie, toevallig had ik het vandaag met mijn man over zijn familie, mijn geweldige schoonfamilie en hij zegt dat wij onze energie in mensen moeten steken die wel het beste met onze zoon voor hebben. En Eigenlijk wil ik hiermee zeggen dat jullie (jij) dat ook lekker moet doen, anders kost het alleen maar energie.
Dankjulliewel voor jullie berichtjes. We hebben helaas afscheid moeten nemen van ons meisje. Het is toch weer slechter gegaan en nu was ze niet meer in staat er tegen te vechten, we hebben haar moeten laten gaan. Schoonmoeder heeft nu opeens veel verdriet, doet alsof zij er kapot aan gaat en dat maakt me ergens heel boos.
Ik wil je een hele dikke knuffel geven en heel veel sterkte wensen! Oh, en als je boos bent op je schoonmoeder, dan vind ik dat je het recht hebt om daar wat van te zeggen. Eerst is je dochter niet haar kleindochter omdat jullie niet getrouwd zijn en nu ineens heeft ze het er alsnog heel zwaar mee? Dikke doei!
Wat een vreselijk bericht. Gecondoleerd met het verlies van jullie meisje. Ik heb er geen woorden voor. Heel veel sterkte. Wat betreft je schoonmoeder, negeer dat maar even, voor zover mogelijk. Ze is totaal geen prioriteit nu.
Gecondoleerd, wat een vreselijk nieuws. Heel veel kracht toegewenst voor de komende tijd en alle tijd erna.
Heel veel sterkte gewenst. Wat verschrikkelijk. En zoals hier gezegd wordt: je schoonmoeder is geen prioriteit.
Jeetje wat vreselijk....heel veel sterkte met dit verschrikkelijke verlies. En ik kan mij heel goed voorstellen dat je je zo voelt richting je schoonmoeder. Ik zou me precies zo voelen. Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Och meid. Denk dat je ze maar moet laten voor wat ze zijn. En laat je zeker niet gek maken met hun wensen. Volg je gevoel en de liefde voor je kleine meid. Heel veel sterkte.