Ik had deze vraag eerder al gesteld in het onderweg gedeelte bij veiligheid, maar ik denk dat dat niet zo veel gelezen wordt. Ik ben me aan het orienteren op een vervolgstoel voor onze dochter aangezien ze met haar lengte bijna uit de maxi cosi groeit (het is een cabriofix, dus geen kleine maxi cosi). Mijn zoon had hetzelfde met 10 maanden en moest toen dus over naar een groep 1 stoel, dat vond ik niet fijn (ik had nog niet van achterwaartse stoelen gehoord toen), maar hij was een zeer robuuste baby en ging al lang zelfstandig zitten, dus toch maar over. Deze dingen gelden niet voor mijn dochter, ze is dus erg lang, maar daarbij ook heel slank, ze zal dus de 9 kilo nog niet voorbij zijn als haar hoofd boven de maxi cosi uitkomt. Ik had in het andere topic wel de axkid minikid aangeraden gekregen, en deze lijkt wel aan mijn eisen te voldoen (achterwaarts en met de gordel vast te zetten), maar hij is vanaf 9 kilo, en ik weet dus niet of het dan veilig is voor een baby die daar nog een halve kilo ofzo onderzit. Verder heb ik ook nog een vraag of iemand testresultaten weet van achterwaartse stoelen (dus niet van de anwb, want daar worden er maar een paar meegenomen). Wat ik dus zoek: Een achterwaartse stoel, die op een voorstoel gemonteerd kan worden zonder isofix dus. Geschikt voor onder de 9 kilo, maar met een lange rugleuning zodat ze er hopelijk in ieder geval inpast tot na de 3 jaar (toen was zoon uit de groep 1 stoel gegroeid namelijk). En hij moet ook nog makkelijk over te zetten zijn van auto en in een aygo passen (op de voorstoel, dus dat scheelt).
Niet jouw vraag maar waarom moet ie voorin kunnen? Mijn dochter woog net 9 kilo toen ze overging. De lengte groei gaat ook steeds minder hard hè? Hoe oud en lang is ze nu?
Ik heb ook een aygo zonder isofix en ik heb de BeSafe Izi Combi. Hij mag voorin, maar ik heb hem achter de bijrijdersstoel. Hij is wel vanaf 9 kilo, maar ik denk dat als je moet kiezen tussen met de oren boven de oude stoel uitkomen en iets te licht zijn voor de nieuwe, dat laatste toch de minste van 2 kwaden is. Voor zover ik weet zijn er geen achterwaartse stoelen die én met de gordel vastgemaakt kunnen worden, én geschikt zijn voor kinderen lichter dan 9 kilo. Ik heb daar toen ook naar gezocht omdat mijn dochter ook lang en licht was. Maar goed, dat is alweer 2 jaar geleden en misschien bestaat het nu wel. Wat betreft makkelijk overzetten heb ik helaas slecht nieuws: vergeet het maar. Ik heb er om die reden nog een tweede stoeltje (voorwaarts) bijgekocht voor de opa's en oma's en zo, het was niet te doen.
Voorin is een ander soort veiligheid, onze zoon heeft een beperking en is qua emotionele ontwikkeling nog geen 2 jaar oud, maar dus wel een heel lange 7 jarige, die bij haar zou kunnen als ze naast hem op de achterbank zou zitten. Is niet zo handig in de auto dus, want ingrijpen gaat natuurlijk niet. Mijn dochter is net 9 maanden, ik weet niet precies hoe lang ze is, maar waarschijnlijk de +2 lijn van de groeicurve, want die volgt ze heel netjes. Ze heeft een relatief lang bovenlijf (ze draagt maat 80 of kleinvallende 86, maar voor de lengte zouden de shirts nog wel langer mogen eigenlijk). Dus ben bang dat ze nu nog wel redelijk vlot groeit. Als ik naar zoon kijk, die volgde ook de +2 curve met een lang bovenlijf en die paste echt niet meer met 10 maanden in de maxi cosi.
De joie i anchor is met isofix en gordel. Volgens mij wel vanaf 9 kilo. Wij hebben een cybex sirona (ook in een aygo) is alleen isofix. Redelijk makkelijk over te zetten en 0 tot 18 kg o en 360 graden draaibaar dus je kunt m draaien je kindje erin zetten er weer terug draaien. Enige nadeel is de prijs
Dank je voor je reactie, dan ga ik misschien toch maar de achterwaartse vanaf 9 kilo goed met elkaar vergelijken en dan maar hopen dat er een tussen zit die wel wat makkelijker over te zetten is . We hebben ook wel een voorwaartse stoel, maar die gebruik ik liever niet nu ze nog zo jong is en volgens mij is dat zowiezo minder veilig op de bijrijdersstoel.... Voor als ze een keer in een andere auto achterin gaat als ze wat ouder is, kunnen we die natuurlijk wel gebruiken, maar in eerste instantie moet er dus eigenlijk een stoel komen die kan switchen tussen mijn en mijn mans auto.
Ik zal ook eens naar de joie i anchor kijken dan. Achterin hebben we wel in beide auto's isofix, maar hij moet ook echt voorin kunnen, dus de cybex sirona valt zowiezo af. Ik denk dat ze daar dan ook snel uitgegroeid zijn als het maar tot 18 kilo is, toch? Zal de rugleuning ook wel niet zo lang zijn?
Kan je zoon niet op de bijrijdersstoel, dan kun je voor je dochter een isofix stoel kopen voor achterin. Heb je veel meer keus.
Mijn meisje zit vanaf 6 mnd oud al in de achterwaartse autostoel. Ze woog toen 10.5 kilo bij 77 cm en kwam met haar hoofdje boven de rand van de maxicosi. Ze is nu 15.5 mnd oud. 93.3 cm bij 14.8 kilo en past er nog steeds in ondanks dat ze lang is. Ze blijft er in Tot haar oren tot de rand komen. Eerder gaat ze niet over naar de 2/3.
Welke stoel heb je? Jouw kinderen groeien allemaal buiten de groeicurve denk ik, of niet? Ik heb al wat keren gedacht bij jouw posts: zijn mijn +2 lijn groeiers mini bij vergeleken. . Maar wel lastig soms lijkt me (behalve dat je je een ongeluk sjouwt met zo'n mega-baby, dat heb ik nu bij mijn dochter een stuk minder aangezien die veel slanker is dan mijn zoon als baby).