Wat te doen tegen die misselijkheid

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Hilse, 10 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hey meiden,

Ik ben overal al een beetje aan het zoeken..
    Maar wat kan je nou het beste doen tegen misselijkheid/wat deden jullie er tegen?
    Ik ben nu al 2week zo'n beetje de hele dag door misselijk, vooral 's avonds wordt het erger..:(

Liefs Hilse

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Als het echt heel erg is kun je je vk vragen voor zetpillen tegen misselijkheid.
    Een vriendin van bij heeft polsbandjes gekocht die drukken op bepaalde drukpunten.
    Dat schijnt te helpen bij zwangerschapmisselijkheid en wagenziek.
    Moet je ff googlen weet niet hoe ze heten.

3. Chaii

Chaii Niet meer actief

Je kan voor medicatie gaan, buiten dat valt er niks aan te doen eigenlijk. Ik heb tot de 16de week bij beiden lopen overgeven en was super veeel afgevallen.
    Wat wel een beetje helpt is constand kleine porties eten en niet teveel drinken bij je eten, bijvoorbeeld even 15mi wachten tot na het eten met drinken.
    Verder kan je een beetje experimenteren wat bij jou wel goed valt. Bij mij hielp, chocomel, melk, komkommer, kauwgom.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Idd proberen kleine porties te eten en kijken wat goed valt bij je. Hier kon ik twee zwangerschappen de eerste 14 weken eigenlijk alleen maar cola, kadetjes, mango/meloen, biskwietjes en waterijs binnen houden (ook met medicatie).

Sterkte!

5. Frambloosje

24 jun 2012
    93
    0
    0
    NH
    Met pozen kleine beetje eten en drinken.
    Bij mij helpt zoetigheid goed. Zoals snoepje, druivensuiker, klein glaasje cola.
    Ook helpt goed doorademen (soort zuchten) goed. Borst en buik ademhaling, neus in, mond uit.

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Dezelfde tips als de andere dames: veel klein porties verspreid over de dag. Zoveel mogelijk rust nemen (vroeg naar bed, in middag gaan liggen, veel bankhangen). Alleen dat eten en drinken waar je nog (enigszins) zin in hebt.

Voor mij is dat (deze zwangerschap tenminste, iedere keer is het weer wat anders ;)) : crackers, hartige beleg (kaas/worst), drinkyoghurt, bouillon. Zoetigheid moet ik nu juist niets van hebben (terwijl ik normaal echt een zoetekauw ben!).

Ik heb van huisarts emasefene, maar net als de vorige zwangerschap doet het nog niet echt wat...

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
  8. Hannekje

Hannekje Lid

26 jun 2012
    52
    0
    0
    Ik werk op een kinderdagverblijf!!
    Veenendaal
    Hallo,

I heb medicatie gekregen van de dokter....dit omdat ik niks binnen hield en zelfs een paar bijna flauw viel en helemaal geen energie had. Door de medicatie blijf alles aardig binnen. Wat bij mij helpt is vanille vla zodra je gegeten hebt en misselijk wordt. Dit neutraliseert! En ontbijt drink drinken 3 keer per dag dat is een glaasje drinken veel energie

9. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    Idd kleine beetjes eten. En eten waar je trek in hebt. Ik kon bijvoorbeeld echt geen warm eten verdragen, terwijl ik normaal juist van het warme eten ben.
    Na het eten even stil gaan liggen/zitten. Dus evt ook ontbijten op bed en daarna pas op staan.

En op later termijn hielp het mij heel erg om een groene anta flu (was flink verkouden) of kauwgom (met pepermunt smaak) te nemen. En als het minder wordt dan helpt afleiding vaak ook wel...

Deel Deze Pagina