Buikwandbreuk en zwanger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Margriet82, 24 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Margriet82

25 mrt 2014
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen bij huisarts geweest ivm een bult op mijn buik waar de verloskundige niks van kon maken.
    Volgens de huisarts is het een buikwandbreuk. Deze week moet ik nog naar de chirurg daarvoor. Iemand ervaring hiermee? En evt een operatie tijdens je zwangerschap?

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Pas als er enkele maanden na bevalling nog klachten zijn krijg ik een operatie. Tijdens de zwangerschap is er niets aan te doen. Moet na de bevalling ook de nodige tijd krijgen om alles weer op zn normale plek te krijgen.

3. Margriet82

25 mrt 2014
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je er ook pijn aan? Ik wel namelijk. Hoe gaat de bevalling nu? Volgens mijn huisarts kan dat dan nog wel eens problemen geven.

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Doet wel pijn omdat er zo'n hoge druk op staat.
    Volgens vk had het geen gevolgen voor de bevalling.
    Kon een band gebruiken om steun te geven echter kan die vervelend zijn tijdens de zwangerschap.

Is het erg groot?

5. Margriet82

25 mrt 2014
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    De huisarts schat het rond de 3-5 cm. Hij vond het groot.

6. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ik had een navelbreuk en daar kreeg ik tijdens mijn eerste zwangerschap last van. Die heb ik dus laten opereren, want hij was toen nog redelijk klein, werd me gezegd. Ik wilde inderdaad niet tijdens een volgende zwangerschap een nog grotere breuk krijgen.
    Hier heb je dus niets aan in jouw situatie, want je bent al zwanger. Kun je niet met een chirurg overleggen of zo? Wat zijn prognose is?

7. Margriet82

25 mrt 2014
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat ga ik morgenochtend doen. Ben benieuwd wat hij zegt!

8. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    En? Heb je kunnen overleggen?

9. Margriet82

25 mrt 2014
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja! Ben hele dag in het ziekenhuis geweest... Pfff.
    Maar het moet toch geopereerd worden, woensdag moeten we onder het mes. De breuk was iets van 1,5 cm volgens de chirurg te klein om het te laten zitten, ivm het niet meer kunnen terugdrukken.
    Beetje spannend hoor...

10. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Nou precies, bij zo'n klein gaatje kan er beklemming optreden. Het lijkt me wel fijn dat het nu gedaan wordt, je moet er toch niet aan denken dat je tijdens het persen een darmbeklemming krijgt en met spoed een dubbele operatie moet ondergaan...

Lijkt me ook wel spannend ivm je zwangerschap, maar de ingreep zelf stelde niet zoveel voor. Ik vond het jammer dat je onder algehele narcose moet, daar heb ik altijd zo'n lange nasleep van. Ook liep ik een dag of twee als een oud vrouwtje, kon echt niet strekken. Maar verder stelt de operatie zelf echt niets voor, volgens mij zijn ze in tien minuten klaar. Succes!

11. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Hoe is het gegaan?

12. Margriet82

25 mrt 2014
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Operatie is geslaagd! De baby trappelt lekker in mijn buik, dus prima.
    De hechtingen trekken een beetje, maar verder nu geen pijn meer. De eerste dagen wel erge pijn gehad, kreeg natuurlijk ook alleen maar paracetamol ivm de zwangerschap.
    Dank je!

13. Candle26

Candle26 Niet meer actief

Beterschap! Gelukkig is alles goed gegaan!

14. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Fijn voor je! Ja, die eerste dag is heftiger dan verwacht, hè? Ik heb er nu ik eraan denk niet eens aan gedacht om pijnstilling te nemen toen:(. Lekker veilig bevallen straks.

Deel Deze Pagina