Wie van jullie zwangere dames, (of die zwanger waren en hard liepen) gaan gewoon door met hardlopen? Ik zit een beetje in dubio..dit omdat ik een aantal maanden het hardlopen op een laag pitje heb staan.. maar toch wel weer wil beginnen.. Liep altijd zo'n uurtje op een middelmatig tempo.. Wil nu graag rustig beginnen..en geen grote afstanden..gewoon een klein half uurtje..op een iets rustiger tempo..zodat ik wel fit en in beweging blijf. Wie heeft dit gedaan of doet dit.. ?? Ervaringen graag..
Ik loop nu weer hard sinds een jaartje. 1x per week een half uur. Doe ik nog steeds toevallig vanmorgen mn persoonlijk record gehaald qua afstand...normaal loop ik 5km en nu 6km. Zolang ik t kan ga ik er mee door. Dus ik zou zeggen begin indd rustig weer met misschien lopen tussendoor maar luister gewoon naar je lichaam
Ik ben gestopt met hardlopen toen ik 5 weken zwanger was. Gewoon omdat ik het ineens veel zwaarder vond gaan en er geen zin meer in had. Nu loop (wandel) ik heel veel, bevalt mij beter. Maar je mag gewoon doorlopen tijdens je zwangerschap. Let wel op een goede sport-BH, zeker aan het begin van de zwangerschap kunnen al die hupsjes die je maakt vet pijn doen aan je borsten. En doe gewoon wat rustiger aan, ga niet je grenzen voorbij om een bepaald doel te halen. Het kan echt geen kwaad voor de baby/zwangerschap, zeker niet in het eerste trimester. Daarna moet je gewoon een beetje in de gaten houden hoe het gaat. Krijg je tijdens of na het lopen ineens veel harde buiken of erge last van je bekken, dan moet je rustiger aan doen.
Ik loop ook hard, vrij veel zelfs. Liep doordeweeks 1 of 2 keer een half uur, en dan in het weekend zo'n 12 tot 16 km. Ik heb besloten me niet bang te laten maken en ermee door te gaan zolang ik me goed voel. Lees ook overal dat dat gewoon kan. Zou het gewoon niet te gek maken, in jouw geval dus niet proberen nu heel veel op te bouwen maar gewoon af en toe stukje rennen voor onderhoud.... Ben trouwens van plan om over een aantal maanden, met een grote buik (moeilijk voor te stellen!!) te gaan zwemmen
Als het goed is kan dat helemaal geen kwaad. Je lichaam geeft zelf wel aan als het te zwaar wordt. Als het niet goed voelt, moet je het niet meer doen. Voelt het voor jou prima, dan lekker blijven doen. Bij mij voelde het direct niet meer goed (voor mijn gevoel, niet lichamelijk) om te blijven trainen. Maar ik zit dan ook in een risico zwangerschap en dat voelt toch een heel stuk anders. Ik ben vanaf de dag van de positieve test gestopt met alles en enige dat ik wel nog doe is lekker wandelen met de honden haha. Maar eigenlijk is dat overdreven en niet nodig. Maar gewoon doen waar je je goed bij voelt.