Wat te doen tegen misselijkheid?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mees, 4 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mees

Mees Actief lid

15 aug 2006
    297
    0
    0
    Hallo!

Is er hier een lijstje wat je allemaal kan doen tegen misselijk zijn?
    Ik ben al 2 weken onophoudelijk misselijk. Ik geef gelukkig niet over maar voel me echt heel erg slecht. Dit heb ik bij mijn vorige zwangerschappen nooit gehad...Wat is dit waardeloos zeg!
    Als het goed ik duurt het tot 14 weken ofzo toch? nog 8 weken afzien, maximaal!! pffff
    Groetjes Jessica

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Wat vervelend dat je misselijk bent. Meestal gaat het inderdaad over. Bij mij in week 18, bij een vriendin na de bevalling :(

Mijn tip is op tijd eten. Niet wachten tot je honger hebt en meerdere malen kleine beetjes. En ook goed blijven drinken. Sterkte!

3. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ja, vaak eten, veel drinken en dingen als prik/zure jus d'orange/koffie/thee vermijden (al kan een glaasje cola af en toe juist wel helpen).

Bij mij hielp het om lollies en fruit te eten. Verder veel slapen en afleiding zoeken.

Meestal gaat het rond de 14e week over of wordt 't in ieder geval een stuk minder. Het is slechts een heel klein percentage dat er de hele zwangerschap last van houdt. Daar val ik onder (wel minder heftig, gelukkig) dus statistisch gezien heb je meer kans bij de andere groep te horen :D

Sterkte ermee!

4. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    citroenzuurtjes schijnen te helpen, en appels eten en idd goed op tijd eten geen lege maag kweken, en ik ging vaak ff liggen, goed uitrusten en veel drinken...

5. bij mij hielp peperkoekmet kop thee of n sinasappel goed! vooral dat eerste,heb ook andere dingen geprobeerd maar dat bleef er niet in dit wel,en t hielp goed je hebt iets gegeten en t blijft er in dus heb je niet vlug zn honger!

groetjes krulliewullie

succes...

6. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Bij mij helpt elke 2 uur wat binnen te krijgen, heb ik het minstte kans op de erge misselijkheid.
    Ik doe het meestal zo:
    6:45 als wekker gaat biscuitje in bed
    8:00 ontbijt (broodje kaas of krackers)
    10:00 tussendoortje (fruit/biscuitje/liga/...)
    12:00 lunch (broodjes heel soms kaassouffle, erg raar maar die lijkt goed te werken)
    14:00 weer tussendoortje
    16:00 en weer tussendoortje
    18:00 avondeten
    20:00 en soms 22:00 iets kleins, biscuitje oid

Soms let ik niet op en begin ik te draaien en voelik me raar, kijk op de klok, dan zijn die 2 uurtjes alweer voorbij, ik merk het dus echt.

Maar het lijkt nu in de 13e week eindelijk iets af te nemen en ikhoef sinds de 8e week niet echt meer boven de wc te hangen, waar ik natuurlijk al heel blij mee ben.

Veel succes.

7. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Bij mij was het met 12 weken over en begon het met een week of 8.

Ik at idd altijd als ik wakker werd gelijk een beschuitje, die mijn mannetje al voor mij gesmeerd had (de lieverd!)

En verder idd, de hele dag door kleine beetjes eten, zodat je nooit een lege maag hebt. Daar wordt je juist misselijk van!

8. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Waterijsjes kunnen ook heel goed helpen. Maar dan wel zoet en niet zuur. Dus bijvoorbeeld Festini Aardbei of een Calippo ofzo. Dat hielp goed. Voor de rest regelmatig kleine beetjes eten, ontbijten op bed, geen priklimonade, geen gekruide dingen eten. Zelf kon ik ook slecht tegen melkproducten. Veel rusten is ook belangrijk.

Heel veel sterkte, ik heb het zelf echt tot week 20 regelmatig gehad en je voelt je behoorlijk slecht. Maar nu gaat het bij mij redelijk goed.

9. hardloper

hardloper Niet meer actief

gember schijnt goed te helpen. (gemberkoekjes, vers, bolletjes,cake...)

maar ik werd eigenlijk deze zwangerschap misselijk van bepaald eten, dus dat kan ook. (bij mij suiker, en dierlijke producten)
    ik ben dus gewoon streng op dieet gegaan, en dan ging het goed. inmiddels kan ik wel weer zuivel eten, en suiker, maar wel met mate...
    niet meer misselijk. het lijkt of er geen eind aan komt, ik weet het, maar uiteindelijk ben je er van af....

succes, lidwina

10. Lizzy

Lizzy Bekend lid

5 jun 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    Ik zweer bij vanillevla/yoghurt!

11. Mees

Mees Actief lid

15 aug 2006
    297
    0
    0
    Hoi,
    Bedankt voor alle antwoorden!
    Ik merk inderdaad dat als ik het druk heb, honger heb of onderweg ben er meer last van heb.
    Ik ga het crackertje in bed in iedergeval morgen gelijk uitproberen.
    Ik hoop dat ik niet weer 30 kilo aankom deze zwangerschap, met al die tussendoortjes! Nou ja het hoeven geen magnum almonds te zijn ;) het kan ook een appel zijn :D .
    liefs Jess

12. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    ook hier werkt de vanillevla goed

13. Allyssa

Allyssa Lid

17 apr 2006
    80
    0
    0
    Ik heb tot week 19 last gehad van misselijkheid en heel veel overgeve. Hierdoor zelfs in het ziekenhuis gelegen omdat ik behoorlijk was uitgedroogd. Daar kwam een verpleegster met de tip om een appel te eten. En dat werkte. Je moet niet meteen daarna weer gigantisch gaan eten, maar iedere keer voorzichtig wat nemen. Niet te vet etc. En nu ben ik helemaal van het overgeven af.
    Dus misschien werkt dit ook voor jullie?

Mvg,
    Allyssa

14. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    pepermunt help tegen de misselijkheid.
    hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes susanne

15. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    ik drink s'morgens altijd een tas warme melk,helpt goed bij mij.

Nu gaat het beter maar een paar weken geleden kon ik niets meer binnenhouden.
    Ik heb een paar weken alleen melk gedronken als ik opstond,terug in de zetel gaan liggen en tegen de middag kon ik dan een yoghurtje eten.

De gynaecoloog zei dat ik 3 motilium's per dag mag nemen,dus nam ik s'morgens direct eentje in en dan dronk ik mijn melk :D

Nu word ik ook alleen nog misselijk als mijne maag leeg is,maar daar is iets aan te doen :)
    Ik eet kleine hoeveelheden maar gewoon dan iets meer per dag.

16. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Appels daar kon ik dus echt niet tegen, moest ik gelijk spugen, maar ja misschien dat het bij sommigen wel helpt.

17. sammmie

sammmie Actief lid

6 sep 2006
    154
    0
    0
    Gisteravond voor het eerst overgegeven. Blehh. Heb de hele tijd zo'n weeig gevoel in mn buik. Op zoek naar iets wat ik kan eten, of juist niet. Ik moet nog zo lang. Ik ga nu de vla weer is uitproberen. Kom maar op met de tips, ik ga ze allemaal uitproberen, en hoop dat er iets is wat ook voor mij helpt! Pff en dan te bedenken dat ik nog wel zo hard heb geroepen dat ik nergens last van had in de eerste zwangerschapsweek. Volgens mij is dit mijn straf.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Dat had ik dus ook. Ik de 7e week sloeg ook bij mij dat weke misselijke gevoel toe. Twee keer bij de wc gestaan, maar gelukkig kon ik het tegenhouden( ik heb zo'n hekel aan overgeven, :( )

Ik eet gelijk iets als ik uit bed ben. Een beschuitje met kaas of helemaal niks. Daarna verdwijnt de misselijkheid even. Je moet steeds kleine beetjes gaan eten.

Maar het tover eten waardoor je niet meer misselijk wordt heb ik nog niet gevonden.

Mijn schoonmoeder had de tip: van een bouillionblokje soep maken en dat opdrinken.
    Ik ga dat straks ook proberen, dus ik weet ook nog niet of het werkt.

19. sammmie

sammmie Actief lid

6 sep 2006
    154
    0
    0
    Jeetje Bossi, en jij bent al op de 10 weken. Dat zou dus inhouden dat ik dan zeker nog wel een paar weken me zo kan voelen? Is het bij jou elke dag zo, of heb je ook wel 'betere' dagen? Bedankt voor de tips in ieder geval.

20. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    saMMMie:ik ben al van week 5 misselijk :D
    Iedere dag gaf ik over.En niets hield het tegen
    Nu ik 12 weken ben,ben ik ook nog misselijk en geef ik heel soms over.
    Maar het gaat beter.

De één heeft er meer last van dan de andere.

Deel Deze Pagina