even een vraagje over mijn klachten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kelly1983, 2 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kelly1983

kelly1983 Lid

2 jul 2008
    7
    0
    0
    ik ben nu 15 weken zwanger van een tweeling
    en heb erg last van mijn boven buik ook ben ik erg misselijk en heb steeds erge hooft pijn weet iemand of dit kwaad kan of wat het is met vriendelijke groeten kelly

Edit mod:
    Ik heb je onderwerp duidelijker gemaakt.

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hey meid
    klinkt als hoge bloeddruk klachten
    zou toch even de gyn of vk bellen voor de zekerheid.

3. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

HI..

Hoofdpijn komt in het begin vaker voor hoor... door de hormoontjes...
    Zelfde als hoofdpijn bij ongesteldheid.. bv...

Had t zelf bij mijn eerste zwangerschap ook...

Hoge bloeddruk komt trouwens meer voor later in de zwangerschap... vaak is deze in het begin juist aan de lage kant....... keer laten checken, kan natuurlijk nooit kwaad....

Misselijkheid hoort er ook een beetje bij hoor.. tenminste bij de meeste vrouwen.....
    Tja... deze kwaaltjes nemen we er maar bij, he?

xxmona

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ramona, ze is 15 weken zwanger, dan hoor je eigenlijk niet meer misselijk te zijn... En buikpijn in je bovenbuik vind ik ook niet lekker klinken. Ik zou de gyn bellen en vragen of hij je even na wil kijken.

5. ramona0309

Vlinder
    Over die buikpijn had ik heen gelezen..
    Misselijkheid kan wel hoor....en zeker als het een tweeling betreft... HCG is dan toch al hoger....

Had bij mijn zoontje ook later nog last van misselijkheid.. en heb nu de laatste 2 dagen ook weer echt gekotst.....

Is het je buik of je maag?
    gyn bellen is natuurlijk nooit verkeerd!
    Je komt daar toch regelmatig als tweeling-mama?

xxmona

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja, ik weet dat je nog misselijk kan zijn, ben 24 weken en nog steeds misselijk... Ze heeft buikpijn en hoofdpijn, genoeg reden om even de gyn te bellen. Liever een keer te veel dan te weinig...

7. ramona0309

Helemaal mee eens!

8. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    En heb je inmiddels al gebeld?

9. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    me schoonzus is ook zwanger van 2ling en die heeft tot nu toe 28 weken elke dag misselijk en laatste tijd ook last van boven in de buik

denk dat je al gebelt heb naar de gyn of vk hoop dat alles goed is

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Waarom zeg je dan dat ze eigenlijk niet meer misselijk hoort te zijn bij 15 weken als je het zelf ook nog bent? Het is zeker niet raar hoor dat ze nog misselijk is en hoofdpijn heeft. Bij tweelingen zijn de kwalen meestal een stuk erger. Het eerste wat ze bij mij gecontroleerd hebben toen ik in het ziekenhuis kwam, was of ik niet in verwacht was van een meerling.

Daarbij hebben vrouwen met tweelingen ook meer last van pijn boven de buik/bij de ribben. Tot het onaangename aan toe. Dat komt volgens mij puur doordat de tweeling meer ruimte in beslag neemt en om elkaar heen draait zeg maar. Ze zijn met z'n tweeen toch een stuk beweeglijker.

Maar ik zou ook gewoon de vk even bellen om het te checken. Ik neem aan dat je sowieso binnenkort weer een afspraak hebt?

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hoofdpijn is trouwens toch gewoon een standaard kwaal? Ik heb daar tenminste ook al mn hele zwangerschap last van terwijl ik voor de zwangerschap echt zelden hoofdpijn had.

12. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ja hoor, kan er helemaal bij horen. Ik had vanaf week 14 t/m week 17 elke dag onophoudelijke hoofdpijn. Volgens mij is het niets om je druk over te maken. Veel drinken kan heel goed helpen. Juist omdat je misselijk bent krijg je misschien niet genoeg vocht binnen.
    Maar bloeddruk meten kan nooit kwaad, natuurlijk.
    En sommigen zijn de hele zwangerschap misselijk dus het is niet standaard dat je met 15 weken niet meer misselijk hoeft te zijn.

13. kelly1983

kelly1983 Lid

2 jul 2008
    7
    0
    0
    bedank voor jullie reacties
    ik heb vanmiddag mijn huis arts gebeld en moest meteen komen
    hij heeft mijn bloedruk opgemeten en die was aan de lage kant
    het kan idd komen door dat het een tweeling zwangerschap is
    maar hij heeft liever dat ik morgen toch even langs de gyn ga om alles na te kijken ik vertelde ook aan de dokter dat ik bijna alleen maar slaap tot ergenis toe maar dat schijnt bij een tweeling zwangerschap ook te horen als ik morgen bij de gyn ben geweest laat ik wel een berichtje achter

groetjes kelly

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Goed dat je bent geweest!
    Elke zwangerschap is anders hoor, niks is mogelijk of onmogelijk.
    Al hoort iets er volgens de boekjes bij...dat zegt ook niks!
    Gewoon je eigen gevoel volgen en aan de bel trekken als je twijfelt!
    Goed gehandeld!

15. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Dat is niet waar, dit verschilt per vrouw zegt mijn VK, ik ben bijna 19 weken zwanger en sta 3-4x per week boven de wc pot en de andere dagen ben ik verschrikkelijk misselijk...

Hoofdpijn komt vaak voor bij te lage bloeddruk, drink een cup a soupje af en toe, dit helpt bij mij heel goed (mijn bloeddruk is héél laag 120/40)

16. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ben bij mn eerste zwangerschap de gehele zwangerschap licht misselijk geweest.
    Alles kan, koffie kan...thee kan...enz.
    Belangrijk is dat als je t niet vertrouwt je gewoon aan de bel trekt bij Vk, HA of gyn. Zeker bij n meerling zwangerschap...die zijn toch intenser en dr staan 3 leventjes op t spel dan ;)
    En als is er waarschijnlijk niks...als je je zorgen maakt is er al rede genoeg even langs een van de drie te gaan om je te laten nakijken. Al is het alleen al om je gerust te laten stellen :)
    Hopelijk ben je gewoon misselijk en hoort de buikpijn er (helaas) gewoon bij.
    Sterkte !

17. kelly1983

kelly1983 Lid

2 jul 2008
    7
    0
    0
    hallo dames
    nogmaals bedankt voor jullie berichtjes
    ik was op donder dag naar de dokter geweest en die zei dat het mijn darmen waren waar ik last van had
    toen het hele weekend behoorlijke krampen in mijn buik
    dinsdag ben ik weer terug gegaan naar de dokter en het waren dus weeen
    ben dinsdags opgenomen in het zieken huis en toen bleek dat ik een opening al had van 2 cm ben woensdags meteen overgebracht naar het umc in utrecht waar ze een bandje om mijn baarmoeder hebben geplaatst donderdag ben ik weer lekker thuis gekomen en heb nu flinke bedrust en ik heb nu 75 % kans dat mijn zwanegrschap goed gaat
    dus ik hoop op het beste dank jullie wel dames
    fijne zwangerschap allen gr kelly

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Zo Kelly, wat een schrik zeg! Gelukkig heb je best een grote kans dat het allemaal goed afloopt. Sterkte joh!

Deel Deze Pagina