Ik heb echt mega stink en zweet voeten. Ik gebruik nu vooral in mijn plastic ballarina's een leren inleg zooltje, en daar doe ik dan een soort van talkpoeder in van Lush het heet MRT deodorant powder. Dit werkt wel bij mij. Ik heb echt alles al geprobeerd, maar dit werkt het beste. Die leren inlegzooltjes zijn niet zo heel duur en er zitten er 4 in een verpakking. Misschien is dat ook een idee voor jouw? En volgens mijn speelt eelt ook een rol erin, dus misschien even een eeltrasp aanschaffen? En nog een tip, laat je schoenen luchten. Dus niet elke dag op dezelfde schoenen lopen.... Suc6!
scrubben die hap en dan even in een mentol voetbadje zitten Drogisterij.net: Kneipp Badolie Eucalyptus met dat lekkere geurtje en dan ben jij wel eventjes een dagje van je geur af, en vooral ook de teen nagels onderhouden, verzorg je voeten +minus toch wel 3keer perweek en anders ook een scrub steen over het eelt heen halen DE MASSAGE SHOP en een avondje voor 20euro naar de pedicure
Tja, leuk al die tips. Leren schoenen, pantysokjes. Als ik mijn leren schoenen uittrek dan wil je niet naast me staan. Idem met pantysokjes. Dus dat is ook persoonsafhankelijk. Voeten goed verzorgen doe ik, elke avond insmeren met voetencreme, nagels kort en gelakt, regelmatig voetenbadje. Maar bij helpt het echt niet. Ik zie Birkenstocks voorbij komen; nou mij lukt het om in open schoenen cq slippers nog steeds niet lekker ruikende voeten te hebben. Zodra ik thuis kom dus schoenen uit, blote voeten en evt. even met koud water afspoelen. In de winter doe ik direct schone sokken aan.
Hier spreekt een ex-pedicure : Net als eerder al gezegd, van die goedkope schoenen ademen voor geen meter, dus daardoor krijg je eerder zweetvoeten. En als je steeds vochtige voeten hebt, heb je ook een veel grotere kans op voetschimmel. Veel mensen die bij mij kwamen, hadden niet eens door dat ze voetschimmel hadden trouwens. En daar kan ook een behoorlijke meur vanaf komen. - Was je voeten goed, juist niet teveel zeep gebruiken, daarmee tast je de beschermlaag van je huid alleen aan. - Als je voetschimmel hebt, behandel het dan met bijv. een zalf als dactarin en vergeet ook niet al je slippers, sloffen en schoenen met een antischimmelpoeder eens per maand te behandelen. - Zinkzalf op je voeten smeren wil vaak goed helpen tegen gezweet, anders een voetdeo gebruiken. - Investeer in goed schoeisel, gaat 2 tot 3 keer langer mee en zit vaak beter, waardoor je ook minder eeltvorming e.d. krijgt. Sterkte!