Hondje mee naar werk gaat niet lukken...heb een hond van 40 kilo. En werk in een verpleeghuis dus ivm hygiëne mag hond niet mee.
Maar we wachten even af wat er gaat gebeuren, en anders moet lief toch maar in actie. Maar die slaat zo'n joch tot moes...die gaat dan helemaal door het lint en kan zelf niet ophouden met meppen... Dat probeer ik toch te voorkomen....
Ziezo kijken of je ze kan filmen. En voor je hond. Kan je hem niet op een plek in het huis laten waar hij er minder last van heeft als jullie weg zijn? En ik zou toch nogmaals de politie bellen en vermelden dat ze er wat aan moeten komen doen of anders weet je niet hoelang je partner zich kan inhouden. Vaak kunnen ze dan wel ineens die 10km vaker rijden. Sterkte meid. Hopelijk ben je snel van de overlast af.
Ja 8 personen is ook een aardig clubje, daar stap je ook niet even zo op af...voor je het weet heb je een mes tussen je ribben maar ken je niet 1 van hun ouders?? als ze het weer doen zou ik politie bellen en zeggen dat ze je bedreigen van mijn part maak je het wat erger zodat die rotlui wel zien dat ze in de gaten gehouden worden. hebben de buren er geen last van? misschien handtekenning inzamelen zodat de politie hun verbied daar te staan? Ik denk dat dit niet overgaat, nu je man er ook zo op in is gegaan.
Kun je niet aan je buren vragen of die ook eens willen kijken? Misschien herkennen hun wel een van de jongens. Ik zou sowieso de brievenbus dichtplakken, en misschien dat je je hond ergens onder kan brengen? Wat een vervelende situatie zeg
Een webcam bij het raam hangen. Als je ze dan op beeld hebt, heb je en bewijslast voor evt. Schade en wellicht dat de politie of wie dan ook uit de buurt die ze herkent en kunnen de ouders worden aangesproken. Buren van een paar huizen verder hadden dit ook en was erg effectief.
Nou ik vind het allemaal maar negatieve oplossingen. Als je het vriendelijk wilt aanpakken doe je het met of via jongerenwerk, alle gemeenten hebben die wel. Je kunt ook eens een normaal gesprek met ze aangaan. Of aangezien ze in de kou staan hotdogs geven of wat dan ook. Bedenk eens wat positiefs ipv gelijk al dat negatieve. Het zijn jongeren en jullie de volwassenen. Het is een stukje mede opvoeding. Dan kom je er ook wel achter waar ze bij horen in het dorp.
welja, ze gooien vuurwerk richting je huis, romeinse kaarsen tegen je ruit en je biedt ze hotdogs aan.. beetje omgekeerde wereld, of niet?
Nou dan heb ik nog makkelijk praten, ik weet ondertussen wie de ouders zijn van een aantal van dat grut. Of het is heel rustig met oud & nieuw of ik sta hier bij iemand voor de deur . Maar meid, wat onwijs vervelend, woon je in een rijtjeshuis? Probeer de situatie een beetje voor te stellen. Camera's en al dat soort dingen werkt niet, bewijslast mag volgens mij niet gebruikt worden omdat je het daar zelf hebt neergehangen. Zelfde geldt voor aanhouden, dat mag ook niet, je mag iemand niet vasthouden. Maar wel vragen of ze even willen wachten tot de politie komt, uhu, alsof dat helpt . Misschien een soort van brievenbus verkleiner of hoe heet zoiets, plaatsen (zo eentje die je op de reguliere brievenbussen van de TNT ook ziet). Wat sneu voor je hondje .
Het is een manier om contact te krijgen. Juist door de negatieve inslag lopen dingen uit de hand. Vinden ze het helemaal leuk om juist bij hun te gaan ouwehoeren. Politie doet nog niet veel heel daarvoor moet het al uit de hand zijn gelopen bv door vernieling. Dat wil je toch juist voorkomen?
Jeetje lekker niveau hier.. het is een voorbeeld. Kom op zeg! Denk eens verder dan alleen roepen ik haal de politie of ik zal ze een pak rammel geven. Nee dat is lekker!!
TS in ieder geval succes. In jou geval als je het zelf niet wilt of durft gewoon jongerenwerkers inschakelen.
een pak rammel? gewoon even in de kraag vatten en zeggen dat ze moeten ophoepelen is toch geen probleem? zij mogen een ander wel lastig vallen? komop zeg... en dan wil iemand hier met hot dogs aankomen... geheid dat je dan nog meer jeugd aan je deur krijgt... net zo gek...
ik denk niet ts dat ze bij je aan de deur komen als er niemand thuis is dan is er voor hun niks "lolligs" aan. verder meldingen blijven maken maar de politie zal er weinig meedoen.
Alsof ze ophouden met klieren als ze hotdogs krijgen. TS heeft toch eerder op een normale manier vriendelijk verzocht of ze wilde ophouden. En toen is het juist erger geworden. Dat betreft hebben ze gewoon **** aan je, anders hadden ze wel rekening met je gehouden. Vraag me af of heerlijke hotdogs daar verschil in maken. Krijg je hodogs tegen je raam ipv sneeuw/ijsballen Hoezo normen en waarden. En over de politie. Die zouden juist moeten doorverwijzen naar jongerenwerk ofzo. Of een wijkagent zou het moeten oppakken. Vind het raar dat het gewoon genegeerd word door de politie. Blijkbaar is het toegestaan om dreigend over te komen en bij een ander de boel te verstieren. Hoezo anti-pesten!!!
Ik zou naar de ouders gaan maar dat is lastig omdat je niet weet wie ze zijn. Ik weet wel dat mijn vriend degene wat die kan pakken een flinke dreun had gegeven, oke niet goed maar zo is die nou eenmaal
Wij wonen in een 2 onder 1 kap. De buurvrouw is een oudere dame alleen. De rest van de straat heeft er geen last van, ja 1 huis nog maar die durven niets te doen omdat ze bang zijn voor nog veel meer gesodemieter. Wat betreft het hotdogidee, er is niet eens een normaal gesprek mee te voeren. Zodra je naar buiten komt, of als ze je tegenkomen op straat rennen ze scheldend weg. En een beloning geven vind ik ook weer wat... Jeugd van die leeftijd provoceert om een reactie uit te lokken. We hebben 1x gereageerd en nu gaan we eerst negeren. Helpt dat niet...tja dan krijgen ze weer een reactie. Waarschijnlijk niet de reactie die ze willen...maar daar kan ik dan ook niks meer aan doen. Ik heb dan geprobeerd mn man tegen te houden, maar ik hou een beer van een vent ook niet zo makkelijk tegen.
Ken je die scene uit New Kids, dat hij onder de douche uit komt en naakt karate trappen voor het huis doet. Zoiets adviseer ik, en dan samen met een honkbalknuppel.