Wat te doen tegen treiterende jeugd?

Discussie in 'De lounge' gestart door Panter, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Bakje thee drinken, wil ook nog wel eens werken.

2. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    denk eerder een krat bier ;)

TS: heel erg lastig de situatie, de politie ken vaak niks doen...
    Hoop snel dat dit stopt. Hoe wonen jullie eigenlijk? weten de buren hier ook vanaf?

3. Smnee

Smnee Niet meer actief

Haha gezellig theekransje met ze. Vraag ze binnen! ;)
    Maar klaar nu hihi.

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant
    Wij hebben ook last van jeugd, alleen iets jonger... (Gelukkig!!)
    Mijn man is er ook eens heen geweest, heel rustig (de grootste etter was al gevlogen) en heeft met ze staan kletsen. Dat hij best snapt dat ze onze aandacht willen, want we zijn ook de leukste buren, maar dat ze ipv voetballeninonzevoortuinsteentjestegenderuitetcetc gewoon aan mogen bellen voor een colaatje. Werkte prima!

Helaas met oud en nieuw ben ik met onze toennogbaby begooid met vuurwerk, en toen was mijn man buiten zinnen. (Is normaal de geduldigste van het land en zet vliegen levend buiten) en is hem achterna gevlogen, natuurlijk stond heel de familie en alle soortgenoten (sorry) buiten en stond ik doodsangsten uit.

Het jochie heeft wel zijn broekie bevuild denk ik, want die schreeuwde het uit van angst. Net goed.idioten, helaas het product van hun opvoeding. Maar contact aangaan is vaak met gevaar voor je eigen woongenot.

Bij het volgende incident gaan we meteen de wijkagent en de jeugdwerker van de buurt bellen. Door onze attentiebuurtpreventie (hebben jullie dat misschien?) weten we waar we nu terecht kunnen.

Ik zou dus meteen de wijkagent raadplegen bij zulke incidenten.

5. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Zou proberen de hond in een andere kamer oid te stoppen,en je brievenbus dichtplakken.
    Veder ja zou ik hier ook de tokkie uit gaan hangen hangjongeren is 1maar mn huis vernielen en mn hond bang maken ja sorry dan flip ik.
    Vriendelijk vragen is tegnwoordig geen optie meerdan hebbie een mes tussen je ribben.
    Miss moet je partner maar een keer flippen doet vaak wonderen...

Succes

6. Froggie

Froggie Actief lid

22 jul 2009
    284
    0
    16
    Stad van de Zon
    Wat ontzettend vervelend en wat kan het een onveilig gevoel teweeg brengen in je eigen veilige huisje.

Wij wonen in een nieuwbouw wijk met veel groen en banken ;) tja, geloof dat er veel omliggende dorpen inmiddels heel wat hangjeugd kwijt zijn...die zijn, of waren inmiddels, wij rijker.
    Vuurwerk gooien, keien tegen de pui aangooien, kleine selectie van de overlast. Alle buren hadden overlast, de mannen zijn gaan posten van een uur of 8, dan begon het. Vaak groepen gezien maar die deden op dat moment niets. Steeds heb ik melding gemaakt bij 09008844. Bij iedere vuurwerkgeluid, of als ik de groep hoorde.

De politie surveilleert extra, wijkagent is de hoogte. Inmiddels luttele weken verder en ik denk dat ze een andere "leuke" wijk hebben gevonden.
    Stel de politie op de hoogte, keer op keer! Zo weten ze wanneer het plaats vindt en hoe vaak! Hoe vervelend het is, de aanhoud wint.
    Wij hebben de groep er nooit op aangesproken, ml wilde wel maar ik ben ook vaak alleen met de meiden en durfde dit echt niet aan.

Heel veel sterkte en ik hoop dat het snel ophoudt, eventueel met hulp van de politie, wijkagent!

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Jaja, moet je er dus ook nog tijd in gaan stoppen, omdat hun toevallig jou persoontje hebben uitgezocht om te gaan lopen sarren?

En over dat hun zijn kids, wij zijn volwassen.. Die vlieger gaat bij mij niet meer op bij 15-18 jarigen hoor. Twee weken geleden heeft deze leeftijdsgroep haarfijn laten zien dat ze weten hoe ze iemand de dood in moeten schoppen, lijkt me dat ze ook in staat moeten zijn om te beseffen dat je gewoon met je poten van een ander zijn bezit en veiligheidsgevoel afblijft..

Van mij mogen ze deze jongeren HARD aanpakken, verwende gastjes. Ze maken het leven van een onschuldig gezin zo zuur, dat ze verdorie hun brievenbus moeten gaan dichtplakken?!? Hoezo verdienen zij het nog om het pratend op te lossen.. Als het kon; Stokslagen, dat zou ze leren, echt hoor. Zoetsappig gedoe in deze maatschappij.. En een stukje mee opvoeden?????? Laten die ouders daar dan eens mee beginnen.. Als ik later OOIT merk dat 1 van mijn kinderen dit soort dingen aan de hand heeft, lever ik hem/haar persoonlijk af bij het politie bureau!

8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Het is idd erg lastig en ik voel me idd niet meer prettig in mijn eigen huis. Manlief is werken, dus ik ben alleen.
    Merk aan mezelf dat ik gewoon de hele tijd met gespitste oren op de bank zit, gordijnen dicht en weinig licht aan zodat het net lijkt of ik niet thuis ben.
    Het moet toch niet gekker worden...maar ja ik ben nou eenmaal en zenuwpees en dus heel snel overstuur.

Hoe kan ik relaxen, hoe bereid je je voor op iets wat kan gebeuren terwijl je niet weet wanneer en wat.

Maak ik het in mijn hoofd erger qua doemdenken...zouden ze zo ver gaan om bijvoorbeeld het huis in brand te steken. Of is het gewoon jeugd die en lolletje wil trappen en niet inziet wat het voor de andere kant (ons) betekend.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Heb je geen vrienden of familie die even met je man willen ´opruimen´ ?
    Dan maar een tokkie, maar NO WAY dat ik mij in mijn eigen huis laat bedreigen door wat opgeschoten jeugd.
    Diegene met de grootste bek eruit pakken, strotje even dichtknijpen en met wat mazzel komen de ouders langs. DAN kan je gaan babbelen.

10. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Jeetje wat een vervelende situatie meis.. Heb niets meer toe te voegen qua advies, maar wilde je wel even sterkte wensen en hoop dat het heel snel ophoudt.. :(

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hahahaha hotdogs uitdelen........ Sorry maar wat ben jij naief zeg, ongelofelijk.

Nee dat is DE oplossing, ze staan ijsballen en romeinse kaarsen tegen TS haar raam aan te gooien etc, dan ga je ze nog belonen ook....

Ts: Allereerst zou ik de wijkagent aanspreken, kijken wat die kan doen. Ik weet niet hoever ze bij jullie vanaf je huis staan, maar als het redelijk dichtbij is, zou ik een aantal emmers water boven uit het raam gooien. En blijkbaar heb jij een lieve grote lobbes als hond. Die van mij is stukken minder vriendelijk, als dit mij zou overkomen zouden ze blij mogen zijn als ik de hond er niet op afstuur.

Wat overigens wel wil helpen is dat je tegen de wijkagent aangeeft dat als zij niets doen, jullie dit zelf oplossen. Aangezien politie dit over het algemeen wil voorkomen, is de kans groter dat ze sneller actie ondernemen.

12. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Dank dames voor al jullie adviezen en steun. Het doet me gewoon goed om dit ook even van me af te schrijven gewoon. Merk dat het me behoorlijk hoog zit...

Benieuwd wat er nog gaat komen vandaag, al keiharde knallen gehoord verderop in het dorp...
    Nou ik wacht af...maar heb barstende koppijn al 4 dagen bah!!

13. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou de wijkagent waarschuwen. Mijn ouders hebben ook last van dat soort rotjongens en mijn vader is met zijn fotocamera foto's gaan maken van die jongens (heeft ie verder niks mee gedaan maar die jochies vonden dat niet zo leuk), als het nog verder gaat speelt ie ze door aan de politie.

14. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    +1 :d

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Had deze post over het hoofd gezien :cool: + 10

16. Aloe

Aloe Niet meer actief

Dit zijn dingen waardoor ik graag met honkbalknuppel en al naar buiten wil om er eens flink op los te rammen!

Mee opvoeden old-style.

Ik begrijp het idee achter de hotdogs wel hoor. Proberen het wij zijn relaxed met de jeugd idee een beetje te laten blijken. Ik ben alleen bang dat dat nu niet zal werken. Een beetje met vuurwerk gaan gooien. Echt gevaarlijk.

En dat hier iemand schreef dat zij en haar baby begooid werden. Dat maakt mij zo vreselijk kwaad!

17. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Als ze niet willen luisteren.....dan maar voelen. Het is niet anders.

18. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Emmer water onder je brievenbus zou ik niet doen, of je moet natte post willen :p

Ik zou hem dicht maken met een plankje en post bij de buren af te laten geven.

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Heb je geen idee wie de ouders zijn?
    Ik vind dat de ouders hierin hun verantwoordelijkheid moeten nemen.

20. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Tot nu toe is het rustig...het is steeds tussen 19-22 uur....Maar het is zondag en het regent pijpestelen.
    We wachten af, de ergste onrust zakt al wat bij me. Vervelend dat mn man er niet is, maar het valt wel op dat het meestal erger is als mn man thuis is.

Ik heb alleen een schemerlamp aan en we hebben nieuwe gordijnen waardoor het buiten nu net lijkt alsof er niemand thuis is. En natuurlijk staat lief zijn auto nu niet op de oprit.

Ik denk dat als mn lief zo'n joch het ziekenhuis inmept de problemen alleen maar groter worden. Krijg je weer wraakacties e.d
    Daar heb ik ook geen zin in...de jeugd zal het wel lollig vinden en mss hebben ze verder wel niet echt kwaad in de zin? mss willen ze alleen even klieren?

heb geen idee wie ze zijn en waar ze wonen...had ik dat wel dan was ik allang er langs gegaan op een namiddag. ;)

Deel Deze Pagina