Ik ben namelijk vanaf 19u30 bezig geweest om ons meisje in slaap te krijgen! Ze slaapt eindelijk, maar mama is nu ook compleet ingestort! (moet toch iets de schuld geven, en vanavond is het de maan! )
Mag best nu de maan de schuld geven ( je moet toch iets ) Maar dan wel nu zo lekker zelf ook gaan slapen zodat je morgen genoeg energie hebt. Want morgen de zon de schuld geven van chagrijnig zijn vind ik toch iets minder
Tja.. de maan.. of het weer.. Geloof er best in dat dat invloed heeft op het gedrag van onze koters.. Onze kleine was namelijk niet in zijn bed te krijgen afgelopen weekend.
Zou dat het zijn?? Ik kon er vannacht 3x uit terwijl hij normaal tot 9 uur uitslaapt pfffffff ik ben moe. Maar vandaag weer fris aan het werk pfffffff.....
Het is net of ik mijn collega's op mijn werk hoor. Werk met verstandelijk beperkte mensen, als het volle maan is zijn ze erg onrustig. Stormen kunnen we ook aan ze merken, dan kunnen ze hun draai niet vinden.Het was zo erg dat er een bewoner was die ging altijd door het lint bij volle maan. Niemand wilde dan werken, kerel van bijna 2 meter die met tafels gaat gooien. Merk aan mijn zoon ook dat hij rond volle maan wat onrustiger, jengeliger is.Toeval???? Er schijnt dat er onderzoek wordt gedaan er naar, waarom kinderen,mensen met een verstandelijke beperking en mensen met gedragsstoornissen er zo hard op reageren.
Hier nog een mannetje dat tot een uur of 11 aan het spoken was. Is zelfs nog even beneden geweest, werd gek van dat op en neer rennen. Nadat hij even beneden is geweest, sliep hij gelukkig weer. Om half 4 nog wel even wakker geweest. Normaal slaapt hij echt in 1 ruk door. Zou dat echt zoveel invloed hebben?
Mijn zoontje sliep eindelijk weer eens een nachtje door zonder naar boven te moeten gaan voor een speentje.... pff dat is wat he. Dan lig je lekker te slapen en dan wordt je wakker van het luide gepraat van je kleintje. hihihihi. Hup die trap weer op met je slaaphoofd speentje erin en dan weer naar beneden. Moet je nog oppassen dat je je nek niet breekt ook.
Aha vandaar dat hij niet te genieten was het weekend Altijd goed om iets te hebben om de schuld te geven! Hij is nu gelukkig weer vrolijk
ik dacht dat het hier kwam omdat mijn meisje ziek is geweest en in het zkh heeft gelegen, bleek het toch de maan was een zware nacht vannacht
ook hier wat vaker uitgeweest dan normaal, voor beide kids. had er vroeger zelf ook altijd last van, zeker tijdens mijn pubertijd. was al geen makkelijke puber, maar dan viel er echt geen land met me te bezeilen.. nu gelukkig wat minder.
Hmmmm, dan wijkt Thije enorm af van de "volle maan-regel"; hij is het hele weekend super vrolijk geweest, voor het eerst een hele dag bij opa en oma ZONDER papa en mama (heerlijk dagje uit voor ons ), heeft het daar boven verwachting goed gedaan, en vannacht.....voor het eerst sinds lange tijd weer doorgeslapen!
Zou het dan toch?! Hier elke half uur eruit afgelopen nacht. Dochter was wel verkouden en aan het hoesten maar niet zoooooo erg dat ze daar elk half uur van wakkeer moest worden, mijn inziens . Mijn moeder zweert ook bij die volle maan.......
Het was zondag volle maan, toch? Toen ik zondagavond om 23.00 uur naar bed wilde gaan en in het voorbijlopen in de kamer van mij dochtertje gluurde, staarden daar opeens twee wijdopen oogjes naar me, van boven de ledikantrand. Ik schrok me rot (reflex, je verwacht geen ogen die je aankijken ) en ben toen stilletjes verder gelopen. Maar madame wilde toch liever aandacht. Van 23.00 tot 1.30/2.30 uur (even stil geweest tussendoor) met haar bezig geweest... Ik had nog niet aan de volle maan gedacht, maar het zou toch wel bijzonder zijn als dat zou samenhangen met onrustige nachten.
ahahah, ik ken het, ik ga elke avond nog stiekum even kijken of ze goed ligt voordat ik ga slapen, soms staart ze me dan ook recht in het gezicht, dan denk ik "shit! die is wakker" en dan begint het gedonder en heb ik spijt dat ik ben gaan kijken!
Hier is eerder een topic over geweest dat kinderen "anders" zijn met volle maan. Hier idem dito weer! Echt een hele tijd is mijn zoon lief en vrolijk. Maar vanmiddag weer chagarijnig en driftig zonder dat er iets was. En nu ligt hij op bed maar geen slapen in het kopke Volgens mij heeft de maan idd invloed op Kinderen
Nou, de nacht was heerlijk rustig hier. Normaal moet ik er wel gem. 2 keer uit voor een speen maar afgelopen nacht niet! Ik denk dat ze zich zo moe had gehuild 's avonds, dat ze in één ruk doorgeslapen heeft! (of ze dacht; laat ik mama maar even met rust, maar dat denk ik niet... ) Ze ligt nu ook heerlijk te slapen, dus hopelijk een meer relaxer avond dan gister! En ik weet niet of het echt vollle maan was gister, maar ik keek naar buiten en hij scheen zo fel dat het zo leek! Ik wens jullie ook allemaal een rustige avond en nacht toe!
Het lijkt altijd drie dagen volle maan Volgens mij was de maan zondag echt helemaal vol, maar dan ziet het er zaterdag en maandag dus ook uit als volle maan. Ik ga er de komende maand eens op proberen te letten! Misschien blijft dit topic zo lang actief (en hoog in de lijst ), dan kunnen we kijken hoe het de komende maand gaat en of er echt een samenhang lijkt te zijn. Weet iemand of het met nieuwe maan (als ie dus helemaal niet zichtbaar is) dan juist extra rustig is? Bijvoorbeeld dat kinderen of gehandicapten, die de volle maan dan zo duidelijk zouden voelen, met nieuwe maan juist extra rustig slapen en lief zijn?
Nou ja zeg, bijna altijd goede nachten en vannacht was een rampennacht. 5 keer huilend wakker! ik dacht door tandjes (is vaak schuldgever nummer 1 hè, haha) Wie weet de maan??? Ik ga volgende maand ook eens goed opletten...
Bij nieuwe maan weet ik het niet of dat nou effect heeft. Zo ja dan wil ik die dag best wel werken, zou me een relax dagje moeten zijn. Zit momenteel op mijn werk, heb de theorie nagezocht. Het is in het kort dat een kind, verstandelijke beperkte en kinderen met een gedragsstoornis, dichter bij de natuur staan dan wij volwassenen zodat ze alles eerder en scherper waarnemen. Ze beweren zelfs dat als wij meer rust zouden nemen, de signalen ook op kunnen pakken. Ben benieuwd of het bij de meesten de volgende keer weer pet is tijdens de nacht met volle maan kieke
Zal wel lastig worden om waar te nemen hier, want het er is wel vaker wat. Dan weer tandjes, dan weer 'een sprongetje', dan weer ziekig, ik geloof niet dat het tot nog toe een ritme had van ruim drie weken rust en dan een paar dagen gedoe. Meer andersom, haha (Misschien is onze meid wel gevoelig voor nieuwe maan )