wat te doen tijdens inleiding?

Discussie in 'De bevalling' gestart door douglas84, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Mocht onze kleine binnenkort niet komen, dan kan ik een inleiding verwachten.

Vorige keer KS gehad dus nu een inleiding met een balloncatheter en infuus. Bij 3cm vliezen breken.

Ik weet dat nu alles verweekt en vertreken is en dat ik bijna 1 cm ontsluiting heb. Hierdoor willen ze nog wachten om te kijken of ik zelf 3 cm krijg, zodat ze catheter kunnen overslaan. Heb namelijk bij vorige bevalling wel weeen gehad tot 3 cm ontsluiting.

Nu vertelde ze kort alvast hoe een inleiding gaat. Oftewel, in de ochtend om 7.00 uur melden. En dan??? Natuurlijk zal het in elk ZH anders gaan. maar is het ook echt zo dat je de eerste uren tijd hebt voor boekjes lezen en muziekje??? Ik moest me voorbereiden op max. 2 dagen bevallen, omdat het als een 1e natuurlijke bevalling geld.

2. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben met 41 weken precies ingeleid en moest me ook om 7 uur melden. Had tijdschriften en een boek meegenomen. zou het niet te zwaar maken, of wat variatie. Als het wat zwaarder wordt wil je misschien enkel wat luchtigs lezen. Wij hadden in ons ziekenhuis ook de mogelijkheid van draadloos internet. ook lekker, beetje surfen. Je kunt ook de laptop meenemen en filmpjes kijken als je dat leuk vind. Toen ik eenmaal op de verloskamer was en aan het infuus lag kreeg ik na een uurtje een weeenstorm en is er niet veel meer gelezen. Uiteindelijk na de ruggeprik nog online journaal gekeken en liggen chatten via internet. Muziekje vonden wij ook erg prettig op de achtergrond, anders moet je het doen met een eventuele radio die het ziekenhuis bied, maar wat ze daar draaien heb je geen invloed op natuurlijk. Maar ik zou lekker meenemen wat je leuk lijkt, beter mee verlegen dan om verlegen. Succes straks met de bevalling, hopelijk heb je het allemaal niet nodig en beval je lekker snel.

3. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ik heb de eerste anderhalf uur na het breken van mijn vliezen nog wel kunnen lezen en een beetje gepuzzeld. Toen de weeën om de twee minuten kwamen lukte dat niet meer. Ik zou wel dat soort vermaak meenemen omdat je natuurlijk niet weet hoe lang het gaat duren. :) Alvast heel veel succes! Het inleiden op zich is mij 100% meegevallen!

4. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    ik hoop dat ik binnenkort een datum weet dan kan ik er echt naar toe leven en de boel voorbereiden.

Hoe vermaken jullie mannen zich??

5. 0o0sabbie0o0

26 sep 2008
    95
    1
    8
    kassiere/medewerker binnenbeplanting/decoratie (tu
    Den Helder
    ik krijg morgen mijn inleidingsdatum! ik neem ook me laptop mee en een boek, wij hebben ook beschikking tot tv op de verloskamer dus dat is ook fijn tussendoor beetje tv kijken.

6. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    hier alleen een cdspeler met radio. |Hoop dat je gewoon zenders kan ontvangen erop.

7. miep84

miep84 Niet meer actief

ik word morgen ingeleid, bij ons geen van alle, geen radio en geen tv op de verloskamers. Neem wat tijdschriften mee denk ik, verder niks.

8. Hester

Hester Niet meer actief

Ik had mijn Nintendo DS bij me en mocht tijdens de eerste centimeters ook gewoon van de kamer af en ben toen gaan lunchen in het restaurant en beetje langs de winkeltjes gelopen.
    Vanaf een cm of drie ben ik op de kamer gebleven en toen had ik eigenlijk geen zin meer in gamen / lezen. Mijn man wel, die las de krant in een hoekje van de verloskamer :D

9. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Ik moest de geboortekaartjes nog schrijven, dus dat heb ik gedaan. Om kwart voor 8 ingeleid d.m.v infuus en vliezen breken, om 9 uur weeen( had net het laatste geboortekaartje geschreven) en om 11:10 was onze dochter geboren.
    Mijn man hield zich bezig met koffie halen en had een puzzelboekje mee, achteraf dus helemaal niet gebruikt.
    Oh ja en hadden een dvd speler bij ons (ook niet gebruikt)

10. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Bij mijn eerste, begonnen redelijk gelijk de weeën. Half uurtje, uurtje ofzo. Dus niet de moeite om wat te gaan doen. (En ze verhogen elke keer dat infuus.. Dus het word dan alleen maar meer haha)

En bij mijn tweede, begonnen ook na een half uurtje, uurtje de weeën, en die was er toen zo. Dus geen tijd gehad voor bezigheden.

Maar als je er 2 dagen over gaat doen, dan is denk ik muziek/boekje wel fijn :)

11. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    wat gaat dat snel bij sommige. heb geen idee wat ik kan verwachten. Hoop ook snel, maar ze vertelde dat bij sommige de 1e 3 cm al bijna 12 uur duren met een ballon. Dus dat ze dan in de avond stoppen en de volgende ochtend de vliezen breken.

12. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Ik heb me wat vermaakt met internet en later heb ik samen met man een film gekeken. Wij hadden de draagbare dvd speler meegenomen.

13. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    1
    0
    kop van overijssel
    bij mij deed de inleiding niets dus heb van 9.00 tot half 11 's avonds voor nop aan weeeninfuus gezeten. De dag doorgekomen met lezen, bellen en kletsen met de verpleging want die kwamen bij mij hun koffiepauze houden omdat mijn man tussendoor nog naar de zaak moest.

14. Blays

Blays Niet meer actief

Ik had beschikking over tv en internet dus heb me zo prima vermaakt de eerste uurtjes.
    Mijn vriend ging naast me zitten en keek gezellig mee :D

Ik zou ook wat tijdschriften meenemen en wat muziek ofzo

Bij mij duurde het trouwens wel heel lang hoor, was er om 07.00 uur en de kleine is geboren om 19.30 uur.

15. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier tv gekeken, puzzelboekje mee genomen, tijdschrift.

Tussendoor nog even naar beneden geweest in het restaurantje koffie gedronken. En 's avonds om 19.15 uur ineens wat weeen. En om 19.45 braken mijn vliezen en mocht ik naar de voorbereidings kamer. Daar had ik alleen maar tijd om weeen op te vangen en heel af en toe 30 sec de tv te bekijken.

6.45 uur was de kleine er.

16. pety01

pety01 Actief lid

3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Ik moest om 7:00 komen en heb tot 's avonds 19:00 moeten wachten voordat ik ook maar één wee kreeg. Dochter is om 23:40 geboren.

Ik heb 4 wisselingen van de wahct meegemaakt en dus ook veel verschillende mensen langs zien komen :D

Ik heb wat liggen lezen, gepuzzeld, radio luisteren, kletsen met wederhelft, kletsen met vk en verpleegkundigen. Ik kon niet uit bed i.v.m. ctg. (alleen m.b.v. verpleegkundige)

Vriend lag op een bank naar een film te kijken op de laptop.

We waren erg relaxed en het was best wel gezellig zo de hele dag.
    Verpleegkundigen kwamen bij ons op de kamer om even tot rust te komen.

17. Hester

Hester Niet meer actief

Oja hier ook niet zo snel hoor: 's morgens om 6:30 uur begonnen en de VOLGENDE DAG om 14:00 uur geboren...

Deel Deze Pagina