Hoi, Ik ben nu bijna 30 weken zwanger en m'n man en ik hebben besloten dat we de kinderen gewoon thuis willen laten tijdens de bevalling. Uiteraard als ze slapen, maar mocht de bevalling overdag zijn (was bij m'n zoontjes het geval) dan willen we ze niet wegbrengen. Manlief vond dit vorige keer niet fijn. We hebben mijn moeder en m'n zus al gevraagd of ik ze mag bellen mocht het nodig zijn. Dit wilden ze allebei graag doen. Zo blijven zijn beneden bij de jongens als ik en manlief boven zijn tijdens de bevalling. Heeft er iemand hier ervaring met de kinderen thuis tijdens de bevalling? Mocht ik toch naar het ziekenhuis gaan dan is het nog maar weer zien natuurlijk
Ik ben van de 2e thuis begonnen en was de oudste thuis. Nee ik vond het niet prettig ik hoorde ze heel de tijd en ik was zo met mijn weeen bezig dat ik het niet kon gebruiken. Toen zijn ze als nog weggegaan. Nu worden alle kids opgehaald. Maar he iedereen verschilt!
Bedenk wel dat mocht t helemaal misgaan, ambulance thuis enzovoorts, dat zij dat dan ook meekrijgen - lijkt me erg heftig voor ze...
Mijn moeder is thuis bevallen van mijn broertje. Ik heb de hele bevalling meegemaakt. Machtig vond ik het haha. Heb het niet als schokkend ervaren ofzo. terwijl ik er echt recht voor stond. Als je zelf er geen last van hebt dan zou ik ze lekker thuis laten. En mochten ze binnen stormen tja dat zie je dan wel weer.
Vorige keer was oudste zoon ook tot het laatst erbij. Moest uiteindelijk toch weggebracht worden en vond dit helemaal niet leuk. Snap wat je bedoelt met evt. ambulance, maar weet dat m'n moeder of zus dit goed kunnen begeleiden met onze zoons. Het klinkt raar voor anderen maar ik ga er gewoon niet vanuit dat ik naar het ziekenhuis hoef.
Shanandoah, grappig om te lezen dat je het zelf hebt meegemaakt. Over dat naar binnen stormen op de slaapkamer, daar heb ik juist m'n moeder of zus voor gevraagd. Dat ze rustig beneden zonder zenuwen daar kunnen wachten met een filmpje of een spelletje of juist even buiten spelen. Ben erg benieuwd!
Mijn oudste wil ik zo snel mogelijk weg hebben toen ik van de tweede ging bevallen. Ik moest me echt op mezelf focussen, en kon hem gewoon niet om me heen hebben op dat moment. Als ik 's nachts ga bevallen laat ik ze gewoon liggen, ik beval nogal makkelijk en hoop het weer thuis te doen, dus dat lukt wel. Als ik dan weg moet, bel ik mijn ouders wel om in ons huis te komen om ze 's ochtends op te vangen.
De jongens laat ik ook beneden, ze mogen niet op de slaapkamer of op de bovenverdieping zijn. Dus daar zal ik dan geen last van hebben . En in de nacht zullen we ze uiteraard gewoon laten slapen.
Mijn oudste (1,5) lag lekker in bed tijdens mijn tweede bevalling en werd wakker van een flinke perswee waarbij ik nog niet mee mocht persen omdat de vlos nog aan het uitpakken was. Hij heeft de rest van de uitdrijving gehoord (duurde nog 1 minuut haha) en toen heeft vaders hem gehaald. Hij heeft mij dus in vol ornaat zien liggen en de placenta heeft hij geboren zien worden. Wij deden er niet spastisch over, hij dus ook niet. Ik vond het super!
Ratatosk, dat klinkt mooi!! Inderdaad als je de bevalling niet spannend of heel ernstig maakt voor de kids dan reageren ze ook rustiger.
Mijn meisje wilde er perse bij zijn..... Was zwaar beledigd als we haar weg zouden brengen Ahahhah Totdat ze de gelukkige huisvrouw had gezien op tv. Laat maar was het antwoord.
mn dochter was thuis toen ik moest bevallen van mn 2e. ze werd helaas wakker snachts en wilde haar gewoon thuis laten. de verloskundige adviseerde haar toch op te laten halen omdat meestal de bevalling dan sneller gaat. je kunt je dan meer geven anders ga je je misschien toch wat inhouden omdat je andere kind erbij is.... toen ze weg was ben ik binnen 2 uur bevallen. en idd gaf het gewoon veel meer rust.
als je evntueel last van hebt vand e geluiden, zou ik ze toch mee naar buiten laten gaan..ff ergens een ijsje eten of speeltuintje...dan zijn er wel weer lekker snel bij... dit zou ik willen bij een derde...maar zou ze dus niet in huis willen...
Nee sorry ik bedoel juist bij overdag!!! Snachts kan t niet anders Maar waar ik nu woon zou te gehorig zijn ook t gerommel van de Vk enz