Wij zijn toen de kinderen klein waren naar de Eifel in Duitsland geweest, dat voelde echt als vakantie, de omgeving en de huizen zijn echt anders en het was voor ons maar 2,5 uur rijden. Je hebt daar hele leuke wildparken, rodelbanen, meren, zwembaden en kleine pretparken. Daar zit ook centerparc en landal en roompot.
Als je man nu al beren op de weg ziet, zou ik niet voorstellen te gaan vliegen. Ik zou het ook bij een camping houden in België (natuurlijk! ) Is dit misschien iets: http://www.plopsacoo.be/nl/bestcamp-0 Kan je voor de oudsten een bezoekje aan plopsa Coo inplannen. En voor de rest zijn de Belgische ardennen altijd TOP!
Er zijn denk ik nog heel wat andere campings in de buurt van Coo. Zelf geen kampeerders, maar als je gewoon 'camping Coo' intikt in Google, krijg je er heel wat te zien.
Wij blijven in Nederland.. We gaan een week logeren naar "Farmcamps", logeren bij de boer . Luxe tent met alles erop en eraan (o.a badkamer, speelruimte, spellenkoffer, hangmat, bbq). Op het veld is een speeltuin, er zijn skelters, een groot voetbalveld en een hooizolder. Er worden veel activiteiten georganiseerd (paarden verzorgen, naar de duinen, marsmallows roosteren bijv). Kinderen hebben er veel zin in, en ik vermaak me wel bij de tent met de jongste. Daarna plakken we er nog een weekje landal aan vast. Een huisje bij een speeltuin/ kids club geboekt.
Ik zou kijken voor een (sta)caravan of huisje op een Nederlandse boerencamping. Dat is voor kinderen van 2 en 5 jaar helemaal het einde, lekker overzichtelijk. Zoek er eentje met een caravan op een kampeerveld met in het midden een speeltuintje. Dan zit jij lekker op je luie stoel de boel in de gaten te houden, de kinderen kunnen geen kwaad en zich heerlijk vrij vermaken en je jongste ligt in bed binnen. Vaak zijn er ook diertjes of ze mogen helpen met de koeien of zo. Onze kinderen vonden dat soort campings altijd helemaal het einde. Wij gingen altijd gewoon met onze babies op vakantie, ook verder weg met zowel vliegtuig, als auto + caravan, maar ik kan me voorstellen dat je man er wel een beetje tegenop ziet. Maar het is gewoon zo lekker om even weg te zijn, en voor je kinderen in die leeftijd is een kleine camping echt ideaal.
Hier ook twijfels over wat te doen.. Hier ook een kleuter, peuter en baby van dan 6 weken.. Wij gaan meestal met de auto richting Noord-Spanje (1400 km), maar ik twijfel of ik dat nu wil met zo'n klein babytje... Ze is hartstikke makkelijk, slaapt bijna alleen maar, dus ergens denk ik waarom niet? Maar het is meer een gevoel van ach zo klein en dan zo lang al in de auto zitten en dan zo ver van huis.. slaat nergens op misschien maar ik vind het toch dubbel. Zelf zijn we er erg aan toe, en ik rij dan toch liever wat verder dat ik op mijn favoriete plekje ben en zeker ben van mooi weer, dan dat ik dichterbij huis zit en het me eigenlijk niet bevalt.. Als we het in 2 dagen rijden, valt het op zich ook nog wel mee.. Ben jij er al uit wat je gaat doen?
Nee we zijn er nog niet uit. Zo ver rijden gaan we sowieso niet met zo'n kleintje. Geen fijn idee. Dichterbij huis ben ik aan het rondzoeken maar zit toch best veel vol. Dan kijk ik naar België (Coo) Duitsland En bovenin Frankrijk.
Hoe doe je dat met het vliegtuig? Vorig jaar zei ik dat het voorlopig de laatste keer was. Ik weet niet hoe we dat moeten doen met 3 kleine kinderen. Dit jaar gaan we dus ook met de auto, maar volgend jaar zou ik toch zo graag weer gaan vliegen.
Ik zoek nooit op CP/Landal/Roompot enzo voor de zomervakantie. Niet te betalen... Ik zoek vooral op particuliere huisjes in een omgeving waar veel te doen is qua wandelingen etc. Pretparken e.d. gaan we toch niet naar toe. Zwembad/meertje in de buurt voor de 2 oudsten. Ik heb nu voor de zomer via heerlijkehuisjes.nl een mooi vakantiehuis op een nieuw park voor niet veel geld. Dicht bij een recreatiemeer, veel mogelijkheden in de omgeving. Wij gaan, na de geboorte van een kleintje vaak wel een (mid)weekje met elkaar nog weg, voor mijn verlof voorbij is. Is prima te doen, we blijven wel in Nl, vliegen zou mij te veel stress opleveren, en we letten erop dat de tijd in de MC voor de pasgeborene beperkt is. Het is alleen al heerlijk om er even uit te zijn als gezin, zonder sociale verplichtingen enzo, alle tijd voor elkaar. Die dagen kabbelen dan helemaal om (het ontbreken van) het ritme van de jongste. Die ook heel makkelijk en lekker slaapt in de draagdoek, dus lekker wel mijn handen vrij. De laatste keer zijn we in Belgie geweest, dat was toen wel een Landalpark. Maar de Duitse Eiffel is ook prachtig en was voor ons (Randstad) toen ook echt niet heel lang rijden, volgens mij hebben we er een uur of 3 over gedaan. En je kunt daar heerlijk wandelen, leuke kleine dierentuintjes die geen drol kosten. We hebben toen ook echt genoten!
Wij zijn twee jaar geleden in Fiss (Oostenrijk) geweest. Ideaal met een baby; kinderwagen kon overal mee in en gondel en veel wandelpaden waren ook geschikt voor de wagen en anders ging ze in de draagdoek. Het is wel een stuk rijden, maar we hebben daar de auto niet nodig gehad.
Hoe we het doen? Door het gewoon te doen. Echt waar, mensen zien vaak zoveel beren op de weg, maar het gaat hartstikke goed. Wij checken alle koffers en de kinderwagen dus gewoon in. Nemen de jongste in de draagdoek en de oudsten lopen/rennen mee. In het vliegtuig heeft ieder twee kinderen onder z’n hoede. Maar we laden de iPads vol met filmpjes, dus de oudste drie hebben we bijna geen omkijken naar. Vaak slapen ze ook wel een paar uur.
Nou ik heb voor het eerst gevlogen met twee kinderen (makkelijke kinderen, echt waar!) Maar ik wil echt nooit meer met een baby van 11 maanden vliegen die niet stil kan zitten, blijkbaar niet wil slapen op schoot en dus beide vluchten keihard gehuild heeft (terwijl hij echt nooit huilt, hij is zo vrolijk!) Wat een stress, ik ben gelijk weer toe aan vakantie Dus: RESPECT, echt waar!
In CenterParcs en Landal heb je toch overal speeltuintjes, kinderen vinden elkaar daar echt wel, hier tenminste nog nooit problemen mee gehad. En anders inderdaad een camping met verhuuraccomodaties ofzo.
Als je googled op landal Eifel dan vind je toch echt nog wel wat hoor. Ik heb als datum 20/7 genomen en dan was er nog keuze genoeg