Vraag aan kapsters/ haar - "deskundigen"

Discussie in 'De lounge' gestart door Buitenleven, 27 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Vraag aan kapsters dus;

Ik wil mijn haar weer laten groeien, het groeit nu ontzettend hard dus daar hoop ik nog even gebruik van te maken.Het is nu bijna tot mijn schouders. 5 weken geleden nog bij de kapper geweest, paar cm er toen af.

Hoe zie ik nou het verschil tussen "nieuw" haar en gespleten haarpunten:)? Ik draai een stuk dan rond en dan springen er op sommige plekken sprietjes uit. Speelt het daarbij ook mee dat het nog in laagjes is?
    Ik heb gelezen dat je het zo kunt draaien en het dan weg kunt knippen, maar ik wil natuurlijk niet de nieuwe haren wegknippen.

Hoop dat iemand snapt wat ik bedoel. Want ik heb er zelf echt geen verstand van.

2. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

3. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Ik zou er zelf niets aan gaan knippen, lekker laten groeien en over een tijdje naar de kapper gaan !

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    snap wat je bedoeld maar zou er zelf nooit aan knippen..
    een gespleten haarpunt is heel makkelijk te herkennen de punt is namelijk zoals het woord al zegt gespleten.
    een 'gezonde' punt zie je niks bijzonders aan.
    gewoon af en toe naar de kapper gaan om even je puntjes te laten knippen verder zelf niet aan knippen dus.
    succes met laten groeien

5. Logan

Logan Niet meer actief

Een gespleten punt zie je heel duidelijk. De uiteinden zijn dan echt in tweeën. Lekker niet knippen en het overlaten aan de pro's :)

6. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Je kunt rustig een maand of 3-6 wachten voordat je terug gaat naar de kapper.. Ik ga vaak maar 2x per jaar ongv. Ik heb altijd lang haar.. Het ligt eraan hoe ik er mee om ga.. Ik had het veel geverft door de kleur die ik had en wat ik eruit wilde hebben en daardoor werd het droog en bleef het breken aan de onderkant.. Nu heb ik er vorige maand een flink stuk eraf laten knippen en een keratine masker erin laten zetten en nu hoef ik echt niet terug tot zeker juni-september zou ik zelf zo zeggen en al helemaal als ik het niet te veel ga verven en al die ongein.. Ik had het tot net onder mijn schouders laten knippen..

Wat niet goed is voel je vaak tijdens het wassen dat voelt droger aan en klit sneller dan dat je er makkelijk met je vingers doorheen kan..

7. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    493
    83
    Toen ik mijn haar lang wilde laten groeien, ben ik gewoon 1.5 jaar niet meer naar de kapper geweest. Lang was het zeker :D En uiteindelijk viel het hartstikke mee met de gespleten haarpunten, er hoefde maar een cm of 2 vanaf wat echt nodig was (ondanks veelvuldig kleuren). Maar ik denk dat het ook wel aan de gezondheid van je haar ligt. Mijn haar kan ontzettend veel hebben, dus ik hoef ook niet regelmatig naar de kapper. Maar als je haar gevoelig is voor gespleten punten, dan zou ik toch wat vaker gaan. Om de 6 maanden een cm eraf, en dan kan je het op een mooie manier lang laten groeien. Zelf knippen zou ik inderdaad ook niet doen.

Deel Deze Pagina