Wat te doen....zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door RJSV, 19 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moeder2017

Moeder2017 Actief lid

2 jan 2017
    281
    2
    18
    Wil verder niet teveel hierop ingaan in de topic van iemand anders
    Maar heb jij wel is een foto gezien van een abortus (wil niet in detail treden)

En tuurlijk blijft het haar keuze veroordeel haar daar ook zeker niet om als dat haar keuze zal zijn abortus maar Mischien ziet ze nu alleen de nadelen omdat ze gewoon lichamelijk niet goed in haar vel zit en ook mentaal niet
    M

2. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    je moet doen wat jij wilt het is natuurlijk niet niks om abortus te plegen maar als jij zelf vind dat hey de beste keuze is heel veel sterkte

een tipje voor de jongste zodat hij missxhien beter slaapt een zoutlamp werkt wel goed vooral bij kinderen mij kleine slaapt er al meer als een jaar heel goed op (behalve met tandjes krijgen en ziek zijn natuurlijk) hij staat wel de hele dag door aan dan heb je t beste effect behalve als ik weg ga

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Jij bepaalt. Ik vind abortus helemaal geen moord, dit is het ook echt niet. Mensen die dat wel zeggen staan heel anders in het leven. Zij mogen voor zichzelf bepalen. En hun keuze of overtuiging niet aan jou opdringen. Dus doe wat voor jou en je kinderen het beste is. En blijf aub bij hem vandaan. Hij klinkt als een mega creep!

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Heel ongepast dit. En ja ik heb weleens gezien hoe een abortus eruit ziet. Ook filmpjes. Omdat ik wilde weten wat me te wachten stond. Ik heb geen spijt van mijn zwangerschapsafbreking (die overigens op medische indicatie was). Maar waar ik wél heel veel last heb gehad is van die gruwelijke pro-lifers die kostte wat kost hun overtuiging op willen dringen. Het is prima om voor jezelf geen abortus te willen. Maar ga een ander niet bang zitten maken. Een abortus bij een zwangerschap van 6 weken is echt zo'n drama niet. Het is verdrietig maar het is echt niet waar dat de meeste mensen er hun leven lang last van blijven houden. En het embryo merkt er niks van.

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Heb jij enig idee wat er kan gebeuren met kinderen als de moeder zwaar overspannen is?

Ts geeft nu al aan het haast niet aan te kunnen.

Kun je niet tegen je ex zeggen dat je een miskraam hebt gehad? Sorry, ben niet voor liegen, maar deze meneer maakt jou duidelijk het leven zuur.

6. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik wil je provocatie niet onderuit halen hoor, maar met 6 weken had ik nog een leeg vruchtzakje, en met 7 weken ook. Met 8 weken was er pas een kloppend hartje te zien.
    Je verdere verhaal heb ik in de quote even weggehaald omdat het smakeloos en ongepast is.

7. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Wat een onzin. Een abortus als je heel ver gevorderd bent ja. Maar een abortus met 6 (7,8,9) weken is dat helemaal niet. Heb je daar wel eens een foto van gezien?
    Ik vind het echt helemaal jouw goed recht dat je tegen abortus bent, maar dit is gewoon intimidatie.

Ja, het 'hartje' klopt, maar dat is met 6 weken ook nog niet zoals het later is. En natuurlijk zal het heftig zijn, maar dat is vooral het emotionele erachter.

Maar serieus: het is een levend wezentje... Wat dacht je dat TS zelf is dan? Een broedmachine?

8. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wauw, wat vreselijk ongepast en wat zal Ts inzettend veel aan jouw "nuttige" bijdrage hebben zeg ;)

Ontopic:

Ik heb nog maar weinig vrouwen zo duidelijk zien omschrijven waarom ze het kindje niet "willen". Als ik jou zo hoor is een baby het laatste wat jij nu kan gebruiken. En al zou je in normale omstandigheden het kindje wél houden, dat is nu gewoon niet de situatie en wie weet wanneer het weer "normaal" wordt.

Je ex klinkt trouwens ook echt als een leuk persoon ;)
    Iemand waar je totaal niks aan hebt op emotioneel vlak, behalve dat hij er goed in lijkt te zijn om je emotioneel helemaal te verpesten...

Ik ben het verder helemaal eens met de allereerste reactie in jouw topic.
    Het is jouw beslissing, jullie leven en als jij dit kan verantwoorden hoe moeilijk ook, dan is het de juiste beslissing.

Sterkte meid!

9. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Dan had je een hele slechte echoscopist,of een goede echoscopist met hele slechte verouderde apparatuur,of een combinatie van die 2.
    Bij elke embryo gaat het hartje kloppen bij 5 weken en 4 dagen,dat je het dan nog niet ziet betekent niet dat het niet klopt.

10. RJSV

RJSV Lid

19 jan 2017
    35
    0
    6
    Vrouw
    Almere
    Wauw, wat een lieve reacties allemaal. Ik raak er helemaal vol van.

Ik ga zo om 8 bellen voor een afspraak.

Ik weet hoe een abortus eruit ziet, ik heb ALLE info gelezen en gezien!!! En zoals ik ook al heb aangegeven, ik ben niet helemaal voor abortus, des te moeilijker ik het nu heb, maar nog een kindje is niet het beste voor het kindje. Ik zit ook met angst en paniekaanvallen en voor mijn twee jongens haal ik het beste uit me zodat ze daar geen last van hebben, maar een derde zou me breken. Dat doe ik al mijn kinderen niet aan. Ik wacht even mijn gesprek af met de huisarts.

Bedankt voor alle reacties!!

11. kimmetjuhca

23 nov 2016
    16
    0
    1
    Heel veel succes met je keuze.
    Ik denk dat diep in het hart niemand voor abortus is. Kan me niet voorstellen dat iemand denk van: Nou ik ga eens even abortus laten doen.
    Doe wat goed is voor jou en het leven je wil en gaat geven aan je kinderen en jezelf.
    Ik weet hoe moeilijk het is er "alleen" voor te staan. Heb ook weinig mensen in de buurt die helpen.
    Je bent 6 weken..dus in principe tijd genoeg om je keuze goed te overwegen. Al zal t steeds moeilijker worden..Moeilijk word het toch wel.
    ik vind het heel dapper dat je je verhaal deelt. betekend dat je niet alleen aan jezelf denk, maar weloverwogen een besluit probeert te maken in het belang van je zelf, je kinderen en je ongeboren kind.

wat betreft je ex: blokkade erop houden en geen of weinig contact tot je zelf weet wat je moet doen.

Heel veel sterkte..En blijf sterk.

12. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik ben niet zo voor abortus als dat voor jou de beste keuze is moet je dat doen. Misschien heel grof van mij om te zeggen maar je zou eventueel ook adoptie kunnen overwegen.
    Je moet doen wat in JOUW belang is. Succes met deze moeilijke keuze.

13. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Heel veel sterkte ts! Jij weet wat het beste voor je is.
    Ik ben zelf herstellende van een burnout. Als je echt op bent is de verzorging van je kinderen echt een vreselijk zware opgave. En jij staat er dan ook nog eens alleen voor.
    Echt, petje af voor jou. In jouw geval zou ik ook geen 3e aankunnen. Ik denk dat je juist heel realistisch bent.

Een abortus is vreselijk verdrietig. Dat wil niemand. Maar hier in NL heb je gelukkig een keuze. En soms is die verdrietige en harde keuze wel de juiste.

14. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Ik ben ook tegen abortus, tenzij dat er door medische reden geen andere optie is. Jij bent er ook tegen, lees ik. Zoals hierboven geschreven, waarom geen adoptie?

wens je heel veel sterkte en kracht en maak je voor jou de beste
    keuze.

15. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Beste TS, wat een ongelooflijk zware keuze moet je gaan maken..

Ik ben ook echt geen voorstander die maar om elk wissewasje een abortus aan zou raden, maar in jou geval zou het zeker een uitkomst zijn, en een heel logische keuze ook!

Ongepland zwanger, door de pil heen, zelf mentaal helemaal kapot.. Ik denk dat je genoeg redenen hebt om het te kunnen verantwoorden. Zelfs medisch gezien! Want als jij met een burn-out oid thuis komt te zitten en niet meer voor jezelf instaat, kunnen er nog heel veel meer gekke dingen gebeuren die het leven van je kinderen kapot zouden kunnen maken.

Het is zeker niet dat jezelf te laks bent geweest en om een zwangerschap "gevraagd" hebt.

Ik wil je dan ook heel veel succes en sterkte wensen met het gesprek bij de huisarts, en met je verdere keuze.

Ik denk dat je eigenlijk diep in je hart je keuze wel gemaakt hebt, maar dat je nog even die bevestiging nodig hebt. Heel veel sterkte meid! Jij bent degene die de knoop door moet hakken, en laat je vooral niet gek maken door de mensen om je heen. Zij kunnen zich waarschijnlijk erg slecht in jouw situatie inleven...

16. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Echt ongepast dit!
    Ik heb zelf ook een abortus gehad met 6 weken, heb ook gezien wat er uit kwam en het waren alleen witte vlokjes, verder zag je niks!
    Ik was ook door de pil heen zwanger geworden
    Het is erg als je voor zon keuze komt te staan, heel moeilijk en doet veel pijn maar soms heb je geen keuze

Snap echt niet waarom jij reageert op dit toppic als je zo fel tegen abortus bent, je kan je niet eens inleven in haar situatie! Ze zegt toch dat ze het niet aan kan en gesloopt is. Dat heeft ook gevolgen voor haar andere kinderen he!

17. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ik vind je heel dapper, en deze keuze maakt je ook een goede moeder tegen over je kinderen want met nog een kind erbij trek je het niet, en als je overspannen oid word lijden je kindren er ook onder! Heel veel sterkte😘

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Veel sterkte meid!

19. Maxy

Maxy Lid

7 apr 2016
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik denk dat we allemaal het eens zijn dat JIJ de enige bent die kan beslissen over JOU lichaam. Ik zelf vind het ongepast om te zeggen of ik nu wel of niet voor abortus ben want uiteindelijk helpt dat jou beslissing niet. Je bent een mens en natuurlijk doet zo een beslissing pijn en is het vreselijk emotioneel zwaar. ga alsjeblieft niet op zoek naar foto's op het internet, vaak zijn die nep en zijn ze gemaakt door mensen die pro leven zijn. Ik ken je niet maar ik vind je nu al een dappere vrouw, een goede moeder die het gewoon even niet meer weet. Dat is geen schande sterker nog dat is zelf inzicht wanneer je durft toe te geven dat je er door heen zit. Ik hoop dat je gauw met iemand kan gaan praten om zo je emoties een plek te geven en zelf een keuze te maken.

En onthoud geen enkele KEUZE is een slechte keuze! Het is namelijk JOU keuze.

ps: ik ben dan wel geen psycholoog maar ik ben er wel als je een luisterend oor nodig hebt. je mag me altijd een pbtje sturen.

liefs

20. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Ook ik ben zwaar tegen abortus.

Ik zat jaren geleden in zelfde situatie en had uit eindelijk niet voor abortus gekozen. Mag wel van geluk spreken dat het goed is gekomen, want makkelijk was het niet.

Ben al heel trots op je TS dat je durf te zeggen het niet aan te kunnen. Voor hetzelfde volg je zijn mening en zit je straks levenloos op de bank met zwaar verwaarloosde kinderen. Dat plaatje vind ik vele malen erger dan een foto/filmpje van een abortus bij 6 weken.

Veel sterkte!

Deel Deze Pagina