Hoi, de laatste 2 weken heeft mijn zoontje van 10 weken moeite om zijn flesjes leeg te drinken. Wellicht heeft dit te maken, dat ik sinds een week helemaal gestopt ben met het geven van borstvoeding (ik kolfde alle voedingen af). Maar tot voor kort dronk hij juist te veel. Nu krijgt hij met moeite 120 cc weg, net zelfs maar 80. Terwijl hij naar zijn gewicht 5 x 200 cc zou mogen. Nu zit hij dus steeds op 6, soms 7 flesjes. Ik geef ook Nutriton, vaak 1 schepje met speen 2. Gisteravond heb ik het met de 3 standenspeen gegeven en dan doe ik er 4 schepjes bij, omdat het anders veel te hard gaat. Omdat het dan nog steeds hard gaat, heeft hij 165 cc opgedronken en later nog 33 cc met 1 schepje en speen 2. Totaal dus 200 cc. Elke nacht komt hij nog voor een voeding, maar vannacht werd hij niet van de honger wakker maar van een enorme poepluier! (Hij dronk vannacht nl maar 50 cc). Vanochtend had hij weer een poepluier en een kwartier na het verschonen nog een! Allemaal spuitpoep, dat komt natuurlijk door de Nutriton! Ik zit nu in dubio is het nu verstandig om hem veel te laten drinken, zodat hij langer blijft slapen? Maar dan heb ik wel de kans dat hij door die poepluier wakker wordt! Wat is een andere manier om hem meer te laten drinken?
Ja bij de bv voegde ik ook Nutriton toe. Als ik dit niet doe, spuugt hij altijd bij het boertje. nu komt er nog weleends voeding mee, maar minder.
misschien een andere fles, ben zelf erg te spreken over dr brown. als hij zo vlug drinkt, kan hij ook weer krampjes krijgen. bij ons spuugde hij met die fles niet meer en kon rustig drinken. als het hem teveel moeite kost drinken ze ook minder, dan wordt hij te moe. Groetjes, Miranda
ik denk niet dat er een andere manier is. je mag niet dwingen natuurlijk. mijn dochtertje is nu bijna 16 weken, en zij krijgt 5x150cc water en 5 schepjes poeder.. en veel drinken om langer te laten doorslapen werkt niet altijd hoor, is mijn ervaring tenminste..
Ik heb de Bfree fles in huis. Dit is volgens mij hetzelfde principe als de Dr Brown flessen. Ik heb hem net gesterilisseerd en ga hem bij de volgende voeding gebruiken. Ben erg benieuwd! Heb het nooit eerder gebruikt, omdat hij tot voor kort erg goed dronk uit de avent fles. Hij dronk altijd veel te veel, daarom vind ik het gewoon gek dat hij nu zo weinig drinkt. Ach misschien is het gewoon een fase. Of komt het doordat de bv sneller verteert, dan kv.
Nu een aantal voedingen met de Bfree gegeven en zonder Nutritonl. En hij heeft gewoon niet meer gespuugt! Echt een superfles!