Hallo allemaal, Sinds een paar weekjes hebben wij de laatste fles eraf gehaald...ze mist dus 180 cc voeding op een dag. Nu vroeg ik aan het CB of ik eventueel diksap mocht geven....dat mocht als het maar appel was 4+. Ik heb dat dus gekocht...een klein druppetje in het flesje gedaan en ze vond het geweldig lekker! Alleen kwam alles in dezelfde noodgang er weer uit Ik dacht nou dat kan een keertje...de volgende dag weer...en gisteren weer...ze houd het nog geen 3 minuten binnen dat is toch gek? Of is dat normaal bij een kindje van 4 1/2 maand? Het is trouwens ook met fruithap...die komt er meestal ook weer uit....maar dat geven we maar af en toe eens. Ik gebruik friso comfort ivm het spugen van de voeding en dat gaat goed! Iemand tips? Groetjes Debby Edit moderator: verplaatst naar Voeding
Geen tips, maar ik ben ook heel erg benieuwd hoe dat bij Tobe zal gaan. Hij krijgt ook friso comfort tegen het spugen en het spugen is nu zo goed als over. Maar ik vind het wel spannend hoe dat zal gaan met ander voedsel. Overigens spuugt hij water ook direct weer uit. Hij heeft wel eens wat binnen gekregen onder de douche en dat valt bij hem ook niet zo goed. Maar goed, het is natuurlijk ook veel en veel lichter dan friso comfort. Maar ze moeten het toch een keer gaan leren?
Was hier ook in het begin met water en thee. Zelfs 1 slokje, kwam er zo weer uit (zonder problemen). Wij probeerden het overigens pas bij 6mnd (6mnd fulltime bv). Het ging al vrij snel beter, en de thee bleef binnen. Maar nu nog moeten we haar niet te hard schudden als ze net wat thee of sinaasappel op heeft hoor Misschien zijn jullie kleintje gewoon nog wat jong, heeft het tijd nodig. Niet te veel in 1 keer. en anders nog even wachten.
Ik heb d'r 30 cc gegeven en het kwam er inderdaad zonder problemen weer uit....ze leek er ook geen last van te hebben ofzo...want ze huilde niet. Ik heb t vandaag maar niet gegeven maar hoop maar wel dat ze nu genoeg vocht binnen krijgt!
@Debby: kun je die laatste fles dan niet verdelen over de andere flessen, als ze dat vocht wel binnen moet hebben? Ik zou in jouw geval ook denken dat diksap en fruithap nog maar even moeten wachten... blijkbaar is het lijfje van je kindje er nog niet helemaal klaar voor? Ik ben zelf helemaal geen tegenstander van bijvoeden voor 6 mnd, (heb hier afgelopen vrijdag een beetje fruithap geprobeerd, wat erg goed viel op dat moment, maar de volgende dag had ze buikgriep zal hier wel toeval zijn geweest). Maar goed, ik geloof dus best dat er situaties zijn waarin de darmpjes nog niet voldoende gerijpt zijn, dus met een paar weekjes gewoon weer eens proberen?
Ddebbyy, is je fruithapje ook met appel? Daar kunnen je namelijk gevoelig voor zijn. Misschien valt banaan of peer beter? Die potjes van olvarit zit ook vaak appelsap in. En anders misschien nog even wachten met die fruitdingen. Je kunt in plaats daarvan bijvoorbeeld een beetje rijstebloempap geven met een lepeltje. Misschien maar 50-100cc. Maar dan heeft ze toch nog iets extra vocht binnen, en oefent ze ook met de lepel. Maar opzich mag 800cc aan flessen wel bij 4 maanden.
je kunt het fruithapje ook indikken met nutriton en extra drinken ook. ik zou idd geen appel geven, maar een ander smaakje. je kunt ook in de fles extra water doen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel een beetje met Rozemarijke eens ben, waarschijnlijk is het lijfje van je kleintje nog niet helemaal toe aan die andere dingen dan melk. Probeer het over een maandje gewoon nog eens en geef toch de fles melk, dat kan ze wel verdragen.
persoonlijk zou ik het dan niet meer geven en even wachten met andere dingen geven. als ze het er nagenoeg direct weer uitgooit is het voor mij een teken dat ze er nog niet aan toe is, en dat je een fles hebt laten vervallen houd niet in dat je die met ander vocht moet aanvullen, ik neem aan dat ze nu 4 flessen per dag krijgt, wat heel normaal is op deze leeftijd hoor (soms 5 maar vaak 4) fruithapje idem dito, ik zou het even achterwege laten en begin je toch weer met drinken zou je het iets kunnen aandikken met wat nutriton. Dat heb ik wel gedaan, maar dat was puur omdat ze zich best wel verslikte met de kleinste speen die er was en de melk toch net iets dikker is, vanaf toen ik het iets aandikte is het wel goed gegaan en na een week ben ik met de nutriton gestopt en verslikte ze zich niet meer. Geen problemen met fruit of wat dan ook, maar zou dat wel het geval zijn geweest zou ik er zeker mee gestopt zijn en toch even wachten. Het ene kindje is het andere niet, en die van jou is er waarschijnlijk toch nog niet aan toe, anders even contact opnemen met je ha-cb of ka. succes liefs mamatje