verhaal kwijt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marjolieke, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjolieke

marjolieke Actief lid

16 mrt 2009
    130
    0
    0
    Beste dames,

Ik moet toch even mijn ei kwijt, en wat is dan een betere plek dan hier ;).

Vanmiddag bij de VK geweest. Alles goed met ons kindje en ikzelf voel me ook echt super. (ongeacht de normale zwangerschapskwalen). :) Maar omdat ik een verhoogde BMI index heb, is er besloten om mij door te sturen naar de gyneacoloog.

Ik voel me hierdoor toch wel een heel klein beetje door uit het veld geslagen, omdat het allemaal zo voorspoedig met me gaat.
    Natuurlijk weet ik dat het allemaal voorzorg is, maar toch :)

Sorry voor mijn gezeur, maar ik wilde het toch even kwijt.

groetjes,

2. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    Ik heb ook een hoge bmi.. redelijk wat overgewicht..al voor mn zwangerschap en nu ook weer wat meer, mar is nog nooit wat gezegd over mijn gewicht..enige wat ik eventueel extra kreeg was een extra zwangerschapssuikertest in week 24 of zo..

blijft toch raar volkje die vk's. :)

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hoi Marjolieke,

Ik heb ook een verhoogd bmi, maar loop sowieso al bij de gyn. Niet om mijn bmi, want daar zegt ie nooit iets over. Heeft puur te maken met mijn vorige zwangerschap. Sterker nog, in het begin van de zwangerschap mocht ik zelfs naar de vk van hem, maar wou toch liever bij de gyn blijven.

En bij mijn vorige zwangerschap (toen ik wel bij de vk zat) werd er ook nooit wat over gezegd. Ik lees wel eens dat de ene vk er moeilijker over doet dan de andere.

Ik vind het wel jammer dat je VK er nu pas over besluit om je door te sturen naar de gyn. Dat hadden ze ook eerder kunnen zeggen. Is het trouwens een eenmalige controle of ook voor de laatste tien weken van je zwangerschap?

Laat je er niet door uit het veld slaan hoor meid!

Grtjes
    Romy

4. Noukie 81

Noukie 81 Actief lid

26 aug 2007
    264
    0
    0
    noord brabant
    hoi dames, ik krijg in week 24 ook een extra suikertest ivm bmi. bij vorige zwangersschap heb ik 3 x een dagcurve moeten doen en moest 3 x per dag naar zkh maar alles was goed, dus je moet er zeker niet schuldig om voelen,of je er down onder voelen, ik vind het wel een beetje raar dat ze je nu doorverwijzen. maar succes en GENIET.

5. marjolieke

marjolieke Actief lid

16 mrt 2009
    130
    0
    0
    @romy1979, nee de VK heeft gezegd dat ik niet meer terugkom bij hun in de praktijk dus dat de gyneacoloog het helemaal overneemt.
    En haar uitleg waarom ze mij nu pas overdragen is omdat ze een keer in de zoveel tijd overleggen met gyneacologen en dat ze dan bepaalde zaken naar voren brengen. Ze hebben blijkbaar mijn zaak ook naar voren gebracht en daarom wil de gyneacoloog het overnemen.

Ik ben al 2 x geprikt op zwangerschapssuiker maar daar heb ik geen last van, ook mijn bloeddruk blijft heel netjes (110/75).

Maar thanks voor jullie steun, meiden :)

6. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Weet niet of je van plan was om in het ziekenhuis te bevallen maar nu val je mooi onder medische indicatie.

Snap dat je het vervelend vind dat je nu overgedragen word maar misschien is het toch beter voor jou en voor je kindje, je word goed begeleid en het is medische indicatie dus de verzekering neemt het voor zijn rekening ;)

Probeer het beste ervan in te zien!

7. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik heb even zitten kijken op http://www.gezondzwangerzijn.nl/{3ca10439-9c26-4c7d-9b80-9fbc0c529890}, maar ik heb een BMI van 27,5 op 22 weken. Volgens de site overgewicht. Is dit teveel of hoort dit erbij?

8. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Nouja wat raar. Ik heb zeker een verhoogd bmi en heb daarvoor zowel bij 24 weken als in het begin van de zwangerschap extra bloed moeten laten prikken voor suiker. Maar ik blijf gewoon bij de vk en ga gewoon thuis bevallen als het een beetje meezit.
    Ik vind het maar vreemd. En het is natuurlijk ook rot om zo doorverwezen te worden. Zou ik ook erg van balen maar...
    Ze kunnen de pot...ja toch? Het gaat lekker om ons mooie kindje!

Natuurlijk is als je al in het ziekenhuis wilde bevallen die medische indicatie wel mooi mee genomen

9. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Toch niet als je zwanger bent zeker? Ik dacht dat je met 27,5 als bmi als je niet zwanger bent op de grens zit van overgewicht...
    Als je zwanger bent kunnen ze er volgens mij niet zo veel over zeggen omdat je ook niet weet waar het gewicht in gaat zitten. Je wordt zowiezo zwaarder ook door extra vocht/bloed/baby enz enz...

10. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Bij ons is het zo dat als je een BMI boven de 30 hebt, je wel thuis mag bevallen, maar dan op de benedenverdieping. Raar dat het overal weer anders is he?

Ik moest beide keren ook door naar de gyn omdat ik astma patient ben. Ik vind het in z'huis vaak wat onpersoonlijker. Ik kon niet altijd dezelfde gyn krijgen en met de VK's had ik wel een band opgebouwd.

Laat je er niet door uit het veld slaan meis!!! Dat is het allemaal niet waard!!!

11. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    hoeveel is je bmi dan als ik vragen mag? mijn bmi is nu 29 en ook te hoog, maar toen ik zwanger was van noa was ik bij 40 weken nog 15 kilo zwaarder...maar er is toen nooit wat over me gewicht gezegd..

12. marjolieke

marjolieke Actief lid

16 mrt 2009
    130
    0
    0
    Ik woog voordat ik zwanger was eigenlijk al te veel, en was wel bezig met afvallen totdat ik merkte dat ik zwanger was toen ben ik direct gestopt met afvallen.
    Maar mijn BMI zit op 43.3 voordat ik zwanger werd (tijdens 1e trimester zo ontzettend misselijk geweest dat ik nog 10 kg afviel). Ze hanteren de waarde die ik woog op het moment dat ik zwanger werd.

Ik heb er nu een nachtje over geslapen en het voelt al weer wat beter.
    En inderdaad wat jullie hierboven al zeggen, ik wilde al in het ziekenhuis bevallen, dus wat dat betreft veranderd er niet zoveel :), behalve dan dat ik nu op medische indicatie beval.

13. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hier is het zo dat je bij een BMI boven de 35 (voor de zwangerschap) standaard in het ziekenhuis moet bevallen, maar kan eventueel nog wel o.l.v. een verloskundige.
    Nu heb je een medische indicatie en hoef je iig niet het ziekenhuis te betalen!

Deel Deze Pagina