werken

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door jongemeid21, 17 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongemeid21

jongemeid21 Niet meer actief

Ik zit met een probleem.
    Ben een alleenstaande jonge mama en werk 4 dagen per week. 33 uur per week (3 dagen van 9 tot 6 en een dag van 8 tot 6)
    Ik vind het zo zwaar om zoveel te moeten werken en zoveel van mijn kleine te moeten missen, dat ik het bijna niet meer trek.
    Ik zou zo graag minder gaan werken, maar hoe moet ik dat dan financieel doen? Heb geen partner geen allumentatie, geen alleenstaande ouderkorting (woon nog bij mijn ouders) en met dit loon red ik het niet als ik minder ga werken.
    Wie kan mij helpen en heeft er tips?

2. Mag ik vragen wat je je ouders dan betaalt voor het inwonen?

Dat moet dan wel een behoorlijk bedrag zijn, of je krijgt echt bar slecht betaald, als je niet iets minder zou kunnen gaan werken :$

Ik lees overal dat je met een 'normale' baan (dus geen advocaten e.d.) met ongeveer 24 uur per week werken op bijstandsniveau zit.
    Jij werkt 33 uur per week, en zou daar dus boven moeten zitten.

Ik woon nog bij m'n moeder thuis, met m'n broertje, zusje en Damien, en zij redt het op bijstandsniveau met 3 kinderen.
    M'n broertje en zusje betalen uiteraard niets, daar zijn ze te jong voor, ik doe af en toe de boodschappen en betaal natuurlijk alles wat Damien nodig heeft.
    Dan blijft dus nog de huur, gas licht water, tv, internet, telefoon, kleding e.d. voor m'n broertje en zusje over om te betalen..
    Het is niet makkelijk, maar zeker haalbaar.

Ik ga er vanuit dat, als je nog bij je ouders woont, je niet de volledige huur enzo betaalt, maar een bijdrage.

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland

4. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

nou ik vraag me dus inderdaad ook af wat je dan verdiend en waar alles aan opgaat

ik zelf werk 4 dagen van 9 uur dus 36 uur

zit door relatie enz in schuldsanering
    mijn inkomsten zijn oorspronkelijk
    1500 netto salaris
    83 kindgebonden budget
    16 zorgtoeslag
    322 alleenstaande ouderkorting en aanvullende korting
    de kinderopvangtoeslag gaat direct naar de opvang
    = dus ongeveer 1922 euro...

alleen dus niet op mijn eigen rekening door omstandigheden

en dan per kwartaal nog ongeveer 190 kinderbijslag (dit wel op eigen rekening, gebruik ik dan voor extra;s voor de kleine)

ik krijg echter door de sanering 1400 per maand
    mijn uitvaven
    600 huur
    131 eneco
    89 zorgverzekering
    15 inboedelverzekering
    7 wa verzekering
    17 water evides
    32,.50 tv, internet
    20 maximaal prepaid telefoon
    174 kinderopvang
    150 aan reserveringen voor periode betalingen ( belastingdienst, eigen bijdrage ziektekosten, tandartskosten, lenzen etc) -
    = totaal van ongeveer 1230 euro aan vaste lasten uitgaven

ik houd over: 170 euro voor:
    - boodschappen, kleding, vervoer en eventuele extra's of cadeaus voor verjaardagen enz.

ja dit is natuurlijk krap maar met wat creativiteit en alert zijn op prijzen red ik het wel. Natuurlijk krijg ik van ouders / familie ook af en toe wel eens wat boodschapjes of zo of mag ik een keertje komen eten maar toch

nu is dit natuurlijk een heel andere situatie maar wat ik wil zeggen is dat ik denk dat je ook met misschien een dag minder werken (als je het werkelijk zo zwaar vind) het denk ik wel moet kunnen redden.

zelf zou ik dat op zich ook wel eens fijn vinden hoor, maar mag niet vanwege de sanering. je moet zoveel mogelijk inkomsten maken zodat je dan zoveel mogelijk kunt inlossen. heb momenteel dus geen keuze ook. maar al met al.... ik moet zeggen het gaat ook gewoon goed hoor zo met 4 dagen werken. kwestie van wennen denk ik.

zou zeggen..,.. ga alles eens gewoon op papier zetten je inkomsten en uitgaven en dan bepalen of je het waard vind om dan minder te werken of dat je vind dat het je dan teveel kost

5. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    Jemig wat een inkomen! Ik snap het niet hoor.

Ik leef van 1200 euro in de maand... Ja het kan dus maar je moet wel wat dingen bijstellen denk ik. Maar als je vind dat je teveel werkt ga dan alsjeblieft minder werken. Al moet je in een huisje wonen van 20m2 doe dat want je kindje is maar 1x klein.

En ik woon op mezelf heb een auto een hond enz. Kan echt wel hoor! Heb gewoon een eensgezinswoning. Dus waarom zou jij het niet voor elkaar krijgen.

6. Ik zou ook graag willen weten wat voor baan je dan precies hebt,want ik werk 32 uur per week ook alleenstaande ouder en het is zwaar idd,moet veel missen van de kleine maar Financieel kom ik wel rond,wel net maar wel rond.

7. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

aan wie vraag je dit nu?

en is idd afhankelijk van je inkomen en vaste lasten enzo he
    maar letten jullie ook op toeslagen die je kunt aanvragen?

ik bedoel ik verdien eigenlijk wel vrij ruim
    maar zou anders op 1900 uitkomen zonder sanering enzo
    mijn vaste lasten behalve boodschappen enz. zijn zeg maar die 1250

mensen met een minder inkomen krijgen toch ook toeslagen neem ik aan? dan moet het toch te doen zijn als ik nu zie dat ik het ook red met sanering?

Deel Deze Pagina