Hoe lang tanden poetsen bij eerste tandjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mikki77, 2 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Weet iemand hoe lang je nou precies moet tanden poetsen als je kind een paar tandjes heeft? Mijn zoontje heeft nu twee voortandjes onderin, en die poets ik trouw elke avond voor het slapengaan. Maar echt stevig poetsen (zoals je bij jezelf doet) lukt niet, want meneertje doet om de haverklap zijn tong ervoor, omdat hij die tandpasta op wil sabbelen. Dus ik kan altijd net een paar poetsbewegingen maken, en dan kan ik er niet meer bij. Daarna geef ik hem die tandenborstel met een beetje tandpasta erop, zodat hij er zelf nog een minuut of 5 op kan sabbelen/kauwen. Zou dat voldoende zijn, of moet je echt ook al stevig poetsen bij die kleintjes?

2. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik denk wel dat dat voldoende is hoor, ze krijgen toch wel een beetje fluor binen.
    Hier lukt het af en toe wel om alles te poetsen, maar soms ook niet hoor.

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik doe het net zoals jij, hier ook pas 2 voortandjes beneden. Ik geef haar wel zelf een tandenborstel met niks erop en hou zelf de borstel vast waar de tandpasta op zit. Ze speelt nu met haar eigen borstel en dan kan ik ondertussen even poetsen. Maar veel meer dan 5x de borstel over de tandjes zit er nog niet in maar voor mijn gevoel is dat voldoende.

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dit vroeg ik me ook al af! Ik doe het net zoals jij: Hooguit een paar poetsbewegingen langs het tandje en daarna laat ik hem zelf knabbelen. Mn zoontje protesteert best wel als ik wil poetsen en doet steeds zn tongetje ervoor. De tandpasta en de borstel vindt hij wel erg interessant dus laat ik m ook 5 minuten knabbelen zodat hij geen afkeer krijgt. Er komt dan wellicht wat tandpasta in zn mond en op zn tandje...

5. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik denk dan: als je in 2 minuten een volle mond tanden schoon kan krijgen, dan ben je toch ook maar een aantal seconden per tand bezig?
    Ik kan een paar goede halen over de tandjes / kiesjes krijgen, maar meer niet hoor. Het gaat wel steeds beter, dus vooral zorgen dat ze geen weerzin krijgen tegen de borstel en niet spoelen na het poetsen, dan is het vast wel goed, denk ik.

Deel Deze Pagina