Hoi dames, Ik heb een hogere functie aangeboden gekregen (directiefunctie voor drie dagen per week). We hebben ook een kinderwens. Dit heb ik direct aangegeven toen me de baan werd aangeboden en het is geen probleem. Ik heb al een vast contract en daarin zal niets veranderen. MAAR... Ik ben benieuwd wie ervaring heeft met een directiefunctie en een gezin. Het is dus voor drie dagen per week (directrice basisschool) maar uit ervaring weet ik dat je de hele week directeur bent (dus ook als je er niet bent en er gebeurt iets). Wie heeft er ervaring?
mijn man heeft zo'n functie. Ons ideaal was allebei een dag thuis om voor onze dochter te zorgen, en om de beurt thuis als ze ziek is, maar dat werkt niet. Ik ben na een jaar zelf een dag minder gaan werken. Hij probeert wel iets te regelen als ze ziek is, maar meestal los ik het op.
Ik ben adviseur voor een Raad van Bestuur van een zorginstelling. Ik werk 32 uur (straks 28 uur) maar wordt betaald voor resultaat en soms kost me dat 80 uur in de week en de andere keer 30. Bij calamiteiten e.d. ben ik natuurlijk altijd oproepbaar / beschikbaar. Ik ervaar geen enkel probleem. Mijn werktijden zijn redelijk flexibel en die van mijn man ook. Dat is voor al handig met opvang en ziekte e.d. Verder merk ik dat het ongelofelijk belangrijk is om een goed opvangsysteem te hebben (kinderdagverblijf, oppassen e.d.) zodat we kunnen werken en ons kunnen concentreren op de dingen die verwacht worden door de werkgever. Ik ben deze baan begonnen en was toen 8 weken zwanger van de eerste. Inmiddels ben ik ver zwanger van de tweede en heb net weer gewoon een prima beoordeling gekregen. Het kan dus prima maar het hangt ontzettend af hoe je zelf in het moederschap en met z'n tweeen in het ouderschap zit.
Wat cygnet zegt, het hangt volgens mij vooral van jou, je man en je werkgever af. Hoe flexibel is je werk, hoe flexibel is jouw man en hoe ga jij om met 3 dagen werk per week. Ik vind 3 dagen niet heel veel dus naar mijn mening zou het prima moeten kunnen. Maar ik weet natuurlijk niet hoe jij bijvoorbeeld omgaat met druk en met het feit dat je nooit helemaal klaar bent met je werk (omdat je zelf aangeeft dat je altijd bereikbaar moet kunnen zijn etc.). Kun jij goed je grenzen aangeven? Accepteren de mensen in jouw werkomgeving jouw grenzen?
Hoi! Ik heb vorig jaar een interne sollicitatie overwogen op een leidinggevende functie... We hadden toen al een kinderwens. Aangezien ik een perfectionist ben in m'n werk, maar straks ook part time wil gaan werken om dit te combineren met het moederschap heb ik besloten het niet te doen... ik denk niet dat ik er zelf gelukkiger van was geworden. Als leidinggevende probeer je toch een volledige week in 3 of 4 werkdagen te proppen, maar ook voor het thuisfront wil je alles goed doen! Ik voorzag dilemma's en heb het daarom niet gedaan.... ook in een niet-leidinggevende functie kan ik mij verder ontwikkelen en heb ik uitdagingen genoeg, dus voor mij was dit een goeie keuze. Maar 't ligt helemaal aan je eigen instelling! Succes met het nemen van je beslissing!