Borstweigeren en 'nodig moeten'

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Noolaa, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noolaa

Noolaa Actief lid

6 mrt 2009
    186
    0
    0
    Den Haag
    Tja..wist even niet hoe ik het anders moest omschrijven.... ;)

Mijn meisje poept gewoonlijk om de paar dagen, maar op de dagen dat ze 'vol zit' zeg maar lijkt het wel of ze moeite heeft met drinken. Ik leg haar dan aan, maar ze ligt dan onwijs te kronkelen en laat dan constant los. Als ik haar dan weer probeer aan te leggen dan wordt ze boos! Tijdens het drinken laat ze ook soms windjes. Zodra ze zich heeft ontlast drinkt ze gewoon weer goed.
    Het probleem is dat ze echt haast niks drinkt op van die dagen. Van de week was het zo erg dat ik op een gegeven moment een micro klysma'tje bij haar heb gebruikt omdat ze al twee dagen heel slecht dronk. Ik wil hier echter geen gewoonte van maken omdat ik vind dat ze het zelf kwijt moet kunnen raken. Het is trouwens niet dat haar ontlasting hard is ofzo...het lijkt gewoon alsof ze zich niet kan ontspannen als ze nodig moet...
    Tja, zou er zelf ook niet aan moeten denken als ik heel nodig zou moeten en iemand probeert steeds een boterham bij mij naar binnen te proppen..., maar vind het wel heel lastig.
    Is dit herkenbaar of ben ik de enige met zo'n 'raar' meisje...;)? En wat kan ik eraan doen? Want ik word er bloednerveus van als ze zo weinig drinkt.

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Weleda heeft buikjes massage olie, die is speciaal voor kindjes die moeite hebben met poepen, ook fietsen met de beentjes e.d. wil op die momenten helpen

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Herkenbaar! Ik lees mee. Fietsen met de beentjes gaan we ook proberen.

4. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Nee hoor je meisje is niet raar want ik herken het ook ;) mijn zoontje is dan wel iets jonger maar toch doet hij precies hetzelfde. Laatste dagen heeft hij ineens weer last van krampjes, die hij al vanaf week 6 niet meer had. En juist tijdens het drinken komen ze aanzetten, dus hij kronkelen en kreunen en proberen te poepen wat niet altijd lukt en vele windjes komen vrij. En tijdens dit alles doet hij aan de tepel trekken en klemmen, heb verschillende manieren geprobeerd dit tegen te houden maar het lukt niet goed, doet echt zeer dat klemmen en hangen aan de tepel. :(

Fietsen met de beentjes doen we hier elke dag, dit werkt de krampjes wel tegen, maar tijdens het voeden kun je moeilijk én fietsen met de beentjes én voeden. Dus het fietsen doen we tijdens het verschonen en tijdens het spelen.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zuigen aan de borst zet het hele darmstelsel in werking, ook het onderste gedeelte. Maar om 'kracht'te zetten bij het poepen kan je tepel soms in de weg zitten. Om weer meer aandrang te krijgen moet je kind vervolgens weer drinken.
    Helemaal niet raar hoor wat je kind doet.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ah, dit bevestigd inderdaad het gedrag van onze telg.

7. Noolaa

Noolaa Actief lid

6 mrt 2009
    186
    0
    0
    Den Haag
    Bedankt voor jullie reacties! En 'goed' te weten dat ze niet de enige is en dat het redelijk normaal is.
    Vandaag was ook weer zo'n dag.. Ze heeft gewoon vanaf 8.00 uur vanmorgen tot net helemaal niet gedronken. Ze draaide haar hoofd al weg als ze de borst al zag! Uiteindelijk heeft ze wat gepoept en toen dronk ze weer.
    Wat ik zo gek vind is dat haar ontlasting gewoon zacht is en je dus zou denken dat het niet zoveel moeite moet kosten.
    Ben op dit soort dagen ook zo bang voor mijn productie. Ze drinkt sowieso maar 4x en op dit soort dagen dus maar 3. Hoe snel kan je productie eigenlijk al achteruit gaan? Al na enkele dagen?

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je kan altijd wat kolven op zo'n dag.
    Door de groeidip van mijn smurk kolf ik nu ook tussen de voedingen door een beetje. Gewoon, 50 cc met de handkolf.
    Om de boel een beetje actief te houden.

9. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Héél herkenbaar helaas!
    Toevallig heeft Levi vandaag weer zo'n dag... :(
    Wij masseren dan ook steeds z'n buikje en fietsen met z'n beentjes. En af en toe ff de luier open. Dat vind hij wel fijn! Maar voor de rest vind ik een groot 'nadeel' van bv tot nu toe.. 1x in de zoveel dagen poepen en er zo'n last van hebben......

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mijn smurf poept soms eens in de 2 wk maar heeft er niet echt last van hoor. Soms eventjes. Denk dus dat het pech is en per kindje verschillend ;)
    Hier is de ontlasting altijd heeeeel dun.

11. linde90

linde90 Niet meer actief

heel herkenbaar dit.
    Eerst poepte ze iedere dag wel een luier, en nu soms dagen niet!
    En inderdaad dan heel onrustig drinken.
    Wel krijgt ze af en toe kv, als ik niet genoeg gekloft krijg, laatst heb ik daar 10 cc extra water bij gedaan, en de volgende dag had ze een giga poepluier, hielp hier wel!

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als het hier echt te lang duurt, geven wij een klein beetje lauw water. Werkt heel goed!

13. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Elmo hoeveel water ongeveer en op welk tijdstip, en voor of na een voeding. Beetje veel vraagjes, maar mijn kleintje heeft nu ook al een week niet gepoept, en heeft er duidelijk last van.

Overmorgen krijgt die zijn eerste prikjes, geef ik het sowieso even aan.

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wij doen 2cc voor de voeding. Met een spuitje, gratis van de apotheek. Maar wij doen het om het slijm op te lossen, om spugen tegen te gaan.

15. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Ladyxochi, lijkt me inderdaad wel handig met zo'n spuitje, makkelijker als met een lepeltje (daar dacht ik namelijk aan), zal ook eens langs de apotheek gaan voor zo'n spuitje. Trouwens mn zoontje heeft ook altijd veel slijm na het drinken, hoop dat die het met het water ook weg kan krijgen. 2 vliegen in 1 klap !

Bedankt voor de tip ladyxochi! :)

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Het erge van dat slijm is, dat de melk er als het ware bovenop komt te liggen. Het blokkeert (of in ieder geval vernauwt) de weg naar de maag. Water zou het op moeten lossen. Hier scheelt het in ieder geval. Succes!

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je kunt ook zn/dr voetzooltje masseren ... net boven het onderste voetkussentje zeg maar. Liefst met een beetje olie. Dat is het drukpunt voor de darmen ... Ik ben helemaal niet van het zweverige, maar na zo'n massage is het bijna altijd raak :D

En hier ook moeilijker drinken als hij buikkrampjes heeft. Ik probeer me er niet zoveel zorgen om te maken, hij plast goed en groeit goed, dus het zal wel loslopen. Eventueel wat vaker aanleggen (vaker kort drinken) of bij echt weinig drinken kun je een keertje extra kolven ...

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Voetzooltje... ga ik ook eens proberen...

Deel Deze Pagina