Hallo, Hier zijn waarschijnlijk al 10000 vragen over gesteld.....Maar ja toch stel ik m nog eens Ik ben nu 40 weken en 5 dagen. Ze hebben bij mij tot nu toe niks gedaan, niet eens inwendig onderzoek, dus ik heb geen flauw idee of ik al ontsluiting heb ofzo. Maandagmorgen gaan ze me dan eindelijk strippen (ze doen het dus echt niet voor de 41 weken) Kan iemand mij vertellen hoe de ervaringen zijn? Deed het pijn, hoe lang duurt het, heeft het gewerkt (vooral wanneer het na 41weken werd gedaan, ze zeggen nl dat het dan de meeste kans van slagen heeft)? Hoe lang duurde het voor het begon te werken? Wat een vragen he haha, maar ik vind het toch wel erg spannend worden nu hihi. Liefs Loes
Hoi Loes, ik ben toevallig vanmorgen gestript met 40+5. De baarmoedermond was al week en wat verstreken en ook had ik al zon 1-2 cm ontsluiting. Schijnt normaal te zijn bij een 2e kindje. Deed niet echt pijn, beetje vervelend gevoel, maarja dat heb je al snel bij een inwendig onderzoek vind ik. Maar pijn deed het bij mij echt niet. Ws ook omdat het al week was en ze er dus goed bijkon. Ik heb de hele dag last van harde buiken en nu lijkt het erop dat ik toch meer weeen krijg. We wachten maar weer af! Succes ....met wachten, met de bevalling.....met alles. Groetjes, Bianca
Ik ben bij precies 41 weken gestript. Het deed wel wat pijn, maar het helpt als je VK bij iedere beweging die ze doet, zegt wat ze gaat doen. En dat je met haar afspreekt dat je je hand omhoog steekt als het niet meer gaat en dat ze dan even haar hand stil houdt. Dan kun je weer even op adem komen en verkramp je niet (waardoor het nog pijnlijker wordt). Ik vond het uiteindelijk best meevallen, dus maak je er maar niet te druk om. 6 uur na het strippen kreeg ik de eerste wee en 22 uur later ben ik bevallen. Heel veel succes!
hey! Loesk Ik ben gestript met 40,1. Omdat mijn lichaam t niet meer trok maar dat terzijde.. Strippen doet pijn! punt! Als het geen pijn doet is het niet goed gedaan. Ze maken namelijk de baarmoedermond los van je vlies en dat doet gewoon pijn.. Ik ben om 17:00 uur gestript. was me 2e kindje 19:00 harde buiken en gerommel 20:00 wat voorweeen 21:30 onregelmatige sterker wordende weeen 23:30 weeenstorm 00:29 is mike geboren.. 7,5 uur na t strippen. 1e kindje mike was ik 38 wkn en 5 dagen is verloskudige nog geen 5 sec bezig geweest maar toen wist ik nog niet wat strippen was en deed ook geen pijn. Is niet goed gedaan dus, ook bevestigd door vk bij 2e kindje. Ben toen bevallen met 39,2 wkn zwangerschap. Kortom laat je maar flink pijn doen! Werkt t beste. Als ze zoveel mogelijk losmaken meeste kans dat het werkt en dat doet pijn. Als ze je goed strippen is trouwens ook een kleine kans dat ze per ongeluk je vliezen breekt! Weet niet of ze het bij je thuis doen of in de praktijk of ziekenhuis! Nou iig heeel veeel succes en ik hoop echt dat het werkt! Hou je ons op de hoogte hoe je je voelt! Bianci73 Oooooh ik hoop ook echt dat het bij jou werkt! Ik had al 3 cm ontsuiting bij strippen en deed toch echt pijn! Is ze lang bezig geweest of was ze zo klaar? nou iig heeel veel succes en dat de bevalling zich snel mag aandienen!!! xxx bloem
Hallo allemaal, Bedankt voor jullie reacties!!!! Bianca wat spannend!!!!!!!!!! Hoe is het nu?? Of lig je al met je kleine wondertje in je armen!? Hahaha maakt niet uit dat je verhaal langer is geworden hoor Bloem, het is wel een duidelijk verhaal hihi Ik vind het alleen maar fijn als mensen mn vraag serieus nemen. Thanx. Nou ik ben wel heel benieuwd dan, maar zo ver in de zwangerschap lijkt het er dus wel op dat het werkt.....pffff ik vind het steeds spanender worden! Ik heb gewoon, hoe dan ook, mn kleine meisje al snel in mn armen!!! Vind het ok wel eng hoor om te bevallen haha. Liefs Loes
Ik ben bij 41+2 en bij 41+6 gestript en hij is met 42+1 natuurlijk geboren. Ik zou de dag dat hij geboren is eigenlijk ingeleid worden maar dat hoefde niet meer. Bij de eeste keer strippen vond ik het wel pijnlijk maar bij de tweede keer niet.
Hi loesk, Toevallig zijn ze bij mij ook met strippen begonnen. Afgelopen disndag eerste poging, maar toen was de inwendige baarmoedermond nog dicht. De uitwendige bm-mond was wel verstreken, maar ze kon er niet 'in' met haar vinger en dan kan er dus niet gestript worden. Gisteren 2e poging, en toen kon de vk wel naar binnen. Het is niet een fijn gevoel, maar ik had erger verwacht. Ik vond het voelen als felle menstruatiekramp, maar het is op zich zo weer over. Ik zit hier nog steeds vrolijk zonder weeën, dus het heeft niet geholpen. Morgen gaan ze het nog een keer proberen.... we zullen zien of het dan wel wat uitwerkt. Overigens, over dat het zeer doet: het helpt mij om bewust buik te ademhalen en je bekkenbodem te ontspannen, dan voel je er het minste van vond ik.
Oh Janne spannend zeg!!!!! Ja ik ben heel benieuwd, maandag strippen als dat niet werkt ga ik woensdag waarschijnlijk voor controle naar het ziekenhuis en wordt er een afspraak gemaakt om in te leiden....Maar ja ik heb liever dat het vanzelf op gang komt eerlijk gezegd..... Maar mn vriend zegt al heeeel lang dat het in week 41 gaat gebeuren de 27e, dus mss gaat ie wel gelijk krijgen als het maandag werkt, dat het dan begint..hihi. Spannend allemaal he!!! Liefs Loes
Ja, spannend is het he! Ik ga maandag naar het ziekenhuis voor een controle bij de gyn (ben dinsdag 42 weken). Ik wil eigenlijk vragen of ze me dan ook nog een keertje strippen als er nog niks gebeurd is (inleiden gebeurt waarschijnlijk woensdag, tenzij mijn gezondheid of die van de beeb eronder lijdt). Wil toch liever dat het zo natuurlijk mogelijk gebeurt en strippen is natuurlijk ook wel wat iingrijpen van buiten, maar dan doet je lijf het uiteindelijk toch zelf, in tegenstelling tot inleiden.
Ja en het schijnt dat als je ingeleid bent dat de weeen heftiger zijn en daar heb ik ook niet zo'n zin in hihi. Maar ik wil graag thuis bevallen dus dan moet t voor 42 weken. Ik hoop dus dat het maandag werkt.....pffff word er steeds n beetje zenuwachtiger van. Sowieso voor de bevalling, maar ook het feit dat we daarna een babytje hebben, een dochtertje, echt zo gek!!! Haha. Succes he!!! Ik hoop maar voor je dat het snel door zet!! Liefs Loes
Ja, de heftigheid zie ik niet echt tegenop, meer dat je vanaf minuut 1 in het ziekenhuis zit. Wil graag thuis bevallen namelijk. Nou ja, we zien wel hoor, ik ben dan waarschijnlijk allang blij als het kind eruit komt! Jij ook succes, ik hoop voor je dat het gewoon op gang komt!
Daarom hoop ik dat ik voor 42 weken nog ingeleid kan worden, want dan kan het met een of andere gel ofzo zodat je naar huis kunt (geloof ik) Maar ja, he allerliefste heb ik dat ze gewoon uit zichzelf komt. ben n beetje zenuwachtig voor het strippen van maandag. Volgens mij slaap ik morgen niet hahaha. Liefs Loes
En Loes hoe ging het strippen? Kwam dit topic tegen en heb even meegelezen, Ik wordt nml dinsdag/morgen gestript dus ben heel erg benieuwd!!
Hoi hoi, helaas hebben ze niet kunnen strippen. Ik heb nog helemaal geen ontsluiting. Ik zit dus flink te balen thuis. had gehoopt vandaag of morgen mn meisje in mn armen te hebben. Morgen naar het ziekenhuis voor controle en dan wordt er een plan gemaakt. Ik hoop dus dat ik nog voor het weekend geholpen wordt...en zaterdag nl 42 weken. De vk zei dat zoals het er nu uit ziet ze dan een gel inbrengen om de baarmodermond te rijpen. Ze beginnen daar 's morgens mee, en als ht niet werkt 's middags nog een keer. ik hoop dat als ze dat zullen gaan doen, het werkt en niet dat dat ook nog ns 3 dagen nodig heeft, want dat kan dus ook..... Ik baal echt heel erg. Had graag thuis willen bevallen maar ik denk niet dat ze voor het weekend nog uit zichzelf komt.... Ik hoop voor jou dat ze morgen wel kunnen strippen!! SUCCES in ieder geval!!!! Hoop voor je dat je je kleine wondertje snel mag vast houden! Liefs Loes
Hey! Vervelend zeg dat ze inet hebben kunnen doen... Heb je ook nog geen weeen gehad? of had je wel het idee dat je baarmoeder al enigsins verstreken zou zijn? Ik ben er ook bang voor dat ze morgen nog niets kunnen. heb nog geen wee gehad (denk ik in ieder geval ) dus het lijkt me niet dat er wat verstreken is... maar wie weet... ik zou ook zo graag thuis bevallen dus hoop niet dat inleiden nodig is. pff vanaf 1 cm ontsluiting in het ziekenhuis moet ik niet aan denken.... meid succes nog even en hopen dat het toch nog spontaan komt een van deze dagen!
Nou dus voor jou is het ook nog spannend dan! Ik heb rond 36/37 weken veel gerommel gehad en voorweeen enzo, maar nu de laatste 1-2 weken is het rustig. Dus dat zegt ook niks als je die wel gehad hebt.....irritant he... Meid succes morgen ik hoop dat ze jou wel kunnen helpen!!! Liefs Loes
Toen ik precies 41 weken zwanger was, heeft de vk een poging tot strippen gedaan, maar helaas had ik geen ontsluiting. Met 41+6 weken zou ik nog een keer terug moeten komen voor een nieuwe poging. Dat zou op een maandag zijn, maar 's nachts om 2 uur begonnen spontaan de weeën en tegen de tijd dat ik de afspraak bij de vk zou hebben, was mijn meisje er al Ik heb overigens helemaal geen voorweeën of iets gehad, dus het kan echt zomaar ineens beginnen, en blijkbaar ook als je al een hele tijd overtijd bent. Maar heel veel succes Loesk en Soepstengel, hopelijk komt het snel op gang bij jullie!
Loesk, Ik ben met 39 weken bij mijn zoontje gestript, ik had 2 cm ontsluiting maar het kwam nog niet op gang, met het toucheren ben ik direct gestript, vond het best pijnlijk maar dacht dat het alleen toucheren was. Achteraf hoorde ik dat ze me ook gestript had. Vk had ik die week eerder gehad en die zag dat ik er helemaal door heen zat. Blij toe anders had het veel langer geduurd dan 15,5 uur! Succes!!! En you go girl met de bevalling.
Hallo hallo, Hier ff een berichtje van mij. Morgen om 6.00u naar het ziekenhuis bellen of er geen spoedgevallen tussen gekomen zijn. Zo niet dan moeten we om 7.15 daar heen voor de inleiding!!!!!! JAHOEOEOEOE!!!!!!!!!!!! Het is afhankelijk van mn baarmoedermond. Is deze nog niet rijp (waar we maar even van uit gaan) dan wordt er een gel ingebracht om deze te rijpen. Dit gebeurd 's morgens en 's middags. Werkt dit niet dan moet ik daar blijven. Dit kan de eerste dag meteen werken, maar kan ook 3 dagen duren. En morgen blijkt dat de baarmoedermond wel al rip is dan krijg ik een gel ingebracht die de weeen opwekt en dan zal het morgen ook gaan gebeuren!!!!! Aan de ctg scan bleek dat ik om de 10 minuten, soms zelfs korter, harde buiken had. Ik voelde het eigenlijk bijna niet. Het was dat ik het zag op de scan en er op ging letten. Dus wie weet is de baarmoedermond inmiddels ook wat veranderd. Ik neem de laptop mee morgen hahaha, ja voor hetzelfde geld lig ik 3 dagen in het ziekenhuis, dan moet je toch wat he. Dus dan kan ik jullie tussendoor op de hoogte houden hihi. OOOOH VOOR HET WEEKEND IS ZE ER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ben helemaal blij en het maakt me allemaal niet meer uit dat het in het ziekenhuis is. Voordeel is, dat je er pijnstilling kunt krijgen hahaha en dat ze daar met de zooi zitten en dat we thuis komen in n schoon huis hihi. Nou ik neem de laptop mee, dus mss dat ik morgen nog ff tussendoor n berichtje plaats. Liefs Loes