Hoi iedereen, Ik geef elke morgen om 9 uur mijn dochter haar fruithap. Nou wil ik voor haar zelf maken. Hoe maken jullie dat klaar (hoeveel en wat geven julie aan jullie kind) Groetjes Corinne
Hier krijgen ze zachte fruitsoorten (banaan, peer, meloen, frambozen enz) gewoon in stukken om te kauwen. Appel krijgen ze niet weggekauwd, dus doe ik deze raspen en snij dan altijd kleine stukjes kiwi of pruim doorheen en een verkruimelde liga.
Hier ook, peertje, banaan, perzik, meloen, nectarine, kiwi, appel. Per keer eet hij ongeveer een heel stuk fruit op. Hier ook al in stukjes, krijgt hij makkelijk weg, banaan in de hand, slabbertje met mouwtjes aan en lekker eten!
Met 9 maanden at Layla echt ALLE fruit soorten, in kleine stukjes die ze zo kon pakken en kon opeten Hoeveel? 1 tot 2 stuks In totaal zo'n 250 gram ongeveer
250 gram per dag? of is dat per keer? ik zit met dezelfde vraag namelijk. mijn zoontje krijgt (als hij niet al sne moe is) 's ochtends fruit 100 gram. en als toetje na de maaltijd ook 100 gram fruit. is dat genoeg denk je?
Lijkt me wel genoeg hoor! L. is 15 mnd en eet per dag ongeveer een half stuk fruit. Meer heeft ze gewoon geen zin in.
Ilana is met 6 maanden al begonnen met hele banaan, pruimen om op te sabbelen en hele rijpe peer in partjes. Later kwamen daar meer soorten fruit bij. In ieder geval één groot stuk fruit per dag of twee kleinere.
Hoihoi alle zachte fruitsoorten eet hij zelf al stukken van en van hardere zoals appels maak ik een grof papje van! Het is ook goed voor de mond en kauw ontwikkeling voor je baby he, om zelf te gaan leren eten! Ik zou trouwen geen hele perzik of banaan geven, maar gewoon stukjes ter grote van een dobbelsteen ofzo! Tenminste dat doe ik en dat gaat goed! Ik blijf er altijd wel bij zitten, want soms stopt hij iets teveel in zijn mondje en dan moet hij wat kokhalzen, hou het dus wel in de gaten! Groetjes Pip