Dag dames, Nu mijn zoontje een tijdje met de pot mee eet merk ik dat hij op de dagen dat hij naar het KDV gaat te moe is om mee te eten. Die dagen (dinsdag en donderdag) slaapt hij minder overdag en als hij thuis komt is hij helemaal op. Ik probeer hem meteen wat eten te geven (meestal een groentehap uit de vriezer) maar hij is te moe om te eten. Laat staan om te wachten tot mijn man en ik gaan eten. Ik leg hem daarom meteen in bed. En dan krijgt hij om zeven uur nog een laatste fles om zijn ritme er een beetje in te houden. Wat is handig. Zal ik een groentehap meegeven aan het KDV zodat hij het daar krijgt rond half vijf. Of moet ik het gewoon zo laten? Hij heeft er blijkbaar wel genoeg aan want hij slaapt lekker door tot de volgende dag op deze fles. Alleen mist hij wel zijn groente op die dagen...
Hoi, Milou had en heeft precies hetzelfde. Ze is zo actief bij het kdv dat ze thuis te moe is om te eten. Het is dan ook eigenlijk later dan ze gewend is om te eten. Ik geef haar dus (zelfgemaakt) een bakje eten mee. Dat eet ze dan met smaak samen met de andere kinderen bij het kdv. Als ze thuis komt eten wij en dan krijgt zij nog een beetje yoghurt, pudding of fruit. Ze vindt het nu nl. erg fijn om nog even samen met papa en mama aan tafel te zitten. Ik zou het gewoon een weekje of 2 proberen.. dan merk je zelf verschil. Succes!! Anouk
heee daar heb ik nooit aan gedacht. maddi is namelijk ook veels te moe om te eten na een dagje kdv.(hij gaat 3 dagen in de week) en tsjah 3 dagen niks tot bijna niks aan avondeten binnen gehad te hebben vind ik wel erg. ik ga ook es vragen of dat ze hem zijn eten willen geven dan is het thuis geen drama meer. een hele goeie tip..ga ik zeker vanaf vrijdag a.s proberen. als hij dan thuiskomt krijgt hij nog een toetje en voor het slapen gaan zijn pyamapapje.
Ik zou eerst even bij het kdv informeren, wij doen het nl. maar tot 1 jaar. Dus het zou jammer zijn als je het nu invoert en ze er met een week of 2 weer mee stoppen.
helaas doet onze kdv er ook niet aan mee. vind ik wel erg jammer zeg. vandaag ook weer drama tijdens het eten. grrrrrrrrrrrrr
Wat raar dat er zoveel verschil zit in de kdv qua eten. Tot hoe laat zijn ze dan open? Ons kdv is open van 8.00-18.00uur reguliere tijd. En extra opvang kan vanaf 7.00uur en tot 19.00uur. Ze eten hier met de hummels en peuters tussen 16.30uur en 17.00uur allemaal. De kleintjes krijgen gewoon hun groentehap op hun eigen tijd. Mag geluk hebben met mijn kdv als ik de reacties hier lees.
Nou zeg, wat een rare regels hebben sommige KDV dan. Bij ons kan alles. Als ik wil dat hij nog een groentehap krijgt dan geven ze dat gewoon. Het enige is dat groentehapjes niet in de prijs zit dus die moet ik zelf meegeven. Maar dat is geen probleem. Ik ga het dus maar meegeven. @Lennylenn: Wat jammer dat ze het bij jullie niet doen.
het is helemaal geen rare regel, maar met bepaalde tijden is het organisatorisch gewoon niet te regelen. Wij zijn ook tot 18.00 uur open, maar omdat wij niet met groentenhappen zitten na half 5 kunnen we ook op dat tijdstip kwalitatief betere opvang bieden.
Ik denk dat ze daarom bij ons kdv ook de kinderen laten eten tussen 16.30uur en 17.00uur. Dan hebben ze nog genoeg leiding aanwezig. En na 17.00uur is iedereen klaar met eten en dan kunnen leidsters die vroeger begonnen zijn met werk, naar huis. Maar goed, ieder werkt verschillend. En bij sommige is het organisatorisch niet haalbaar, bij andere wel. Dit heeft ook te maken met hoeveelheid leidsters, groepen en kinderen.
idd, want de leidsters die bezig zijn met eten kunnen dan niet met de andere kinderen bezig zijn. Dat betekend of, dat zij zichzelf bezig moeten houden, of dat er meer leidsters zijn dan op andere dagverblijven. Het zal toch ergens vandaan moeten komen. Ze kunnen niet en eten en nog voldoende activiteiten aanbieden. Wij blijven niet op de groep in die tijden, maar gaan naar de bibliotheek (zit boven) of naar de speeltuin of gymzaal. Het is waar je voor kiest.
Hier krijgt ze gelukkig eten op het kdv en het is nog in de prijs inbegrepen ook! Ben er wel erg blij mee want tegen de tijd dat we hier thuis zijn is het tegen half zeven en normaal eet ze ook rond vijf uur dus trekt ze het echt niet tot half zeven zonder avondeten.
Ons KDV doet dit inderdaad ook tot 1 jaar. ik denk zelf dat het wel handig is om te doen, zelfs al is het maar 2 weken. Dit kan misschien het verschil maken. Of misschien vragen of je kindje evt. iets later naar bed kan?