Meid, het is toch maar voor 2 uurtjes per dag!! Voor je het weet is ze weer thuis! Stel je voor dat ze 2 uur slaapt, of als de baby er straks is, jij die 2 uur kwijt bent aan het voeden, baden, verschonen, verzorgen enz van de baby. Dan moet ze ook wachten en moet ze zichzelf vermaken. Dan kan ze toch beter 2 uurtjes per dag met andere kindjes spelen? Ik ben van mening dat voor de ontwikkeling van kleine kindjes ook niet goed is om alsmaar tussen de volwassenen te zijn. omgaan met leeftijdsgenoten, kijken naar hoe die spelen, rennen, communiceren is ontzettend leerzaam, en ook hartstikke leuk voor kindjes van 2 jaar.
Ik denk niet dat een kindje van 2 jaar en 6 maanden dan zo denkt hoor. Als je haar verder genoeg betrekt bij de kleine, hoef je hier niet bang voor te zijn. En dat ze even zal huilen gebeurt vaker, hoeft niet, maar dat is binnen 5 minuten ook weer over en is ze lekker aan het spelen. voor de mama's is het rotter..
Ik zit eigenlijk met hetzelfde dilemma. Mijn zoontje is nu bijna 1,5 jaar en ik moet er persoonlijk niet aan denken om 'm weg te brengen. (ik ben dus het probleem.... haha). Daarbij moet ik er wel bij zeggen dat ik gastouder ben, dus dat hij 4 dagen per week met andere kindjes speelt (van 3 maanden - 3 jaar). Dus samen spelen, en samen delen, leert hij al een beetje. Ik merk aan hem dat hij geniet van die andere kindjes! Maar ik merk ook dat hij erg aan zijn papa en mama hangt, dus wat dat betreft is het wel goed om over een jaar naar de peuterspeelzaal te gaan. Waarschijnlijk doen we 'm zo rond de 3 jaar 2 ochtendjes naar de peuterspeelzaal, zodat we allebei (mijn zoontje en ik) kunnen wennen....
Hier was het ook erg wennen en heb ook een traantje moeten laten hoor! Maar men wat is mijn kind blij als ik vraag ga je dadelijk bij de kindjes spelen...Echt hij glundert erbij alsof je haast denkt dat hij het thuis niet leuk vind....Gelukkig is hij ook weer blij als ik hem kom halen...Voor hem is het dus een goede zet maar ik lees ook verhalen over kinderen die op leeftijden niet kunnen wennen....
maar wil toch nog wel 1 ding opmerken, denk dat bijna alle moeders het juist heerlijk vinden dat hun kleine boef even een paar uurtjes weg is, vind het dus wel lief dat jij liever je kleine meis bij je houd. sterkte met beslissen.
Ik snap het probleem niet zo. Je kunt het toch gewoon proberen? Als het echt niet bevalt, dan heb je haar er zo weer vanaf gehaald hoor. En het zijn maar 2 keer 2 uurtjes per week... Om daar nou zo moeilijk over te doen. Het kan natuurlijk zo zijn dat jouw kind net dat ene kind is die een peuterspeelzaal op deze leeftijd nog niet trekt. Maar als ik de kinderen op het KDV van mijn zoontje zie (van zijn leeftijd)... die hebben echt de meest grote lol met elkaar. Ik zou het zelfs ontzettend sneu vinden voor mijn zoontje als ie de hele week bij mij thuis zou moeten zijn. In mijn ogen mist ie dan echt iets essentieels. En hij zit er 24 uur per week ipv 4 uur En de mening van jouw moeder lijkt mij ook niet zo relevant. Ik zou er ook de kriebels van krijgen als mijn ouders zich met een dergelijke beslissing zouden bemoeien.
Jij hebt het er moeilijk mee maar hoe is dat voor je dochtertje? Het is maar voor een paar uurtjes op een dag. Even lekker spelen met andere kindjes, leren delen en leren los komen van mama. Als je haar met 2,5 brengt is het te veel, een nieuwe baby en naar de PSZ en 3 vind ik persoonlijk te oud. Hoe lang wil je hara thuis bij je houden? Met 4 gaan ze al naar school, vanaf 5 jaar zijn ze officieel leerplichtig maar je houdt haar toch ook niet thuis tot 5?
Mijn dochter gaat 22 uur naar de opvang en vindt het heeeeerlijk. Zo heerlijk zelfs dat ik hemel en aarde beweeg om in januari te kunnen werken zodat zij naar de opvang kan blijven gaan. Ik word per 1 december ontslagen en de grootste knoop in mijn maag is dat mn dochter dan moet stoppen bij de opvang!
ik heb 3 kinderen en bij alle 3 vind ik het heel lastig ze "los" te laten. Maar als ik zie wat een plezier ze er hadden.... Onze jongste wordt bijna 2 en gata met plezier naar de creche. Ze zit nu een beetje in d efase van huilen bij afscheid en dat is wel eens lastig. Ik ga dan met pijn in mijn buik werken terwijl ze, als ik d edeur net dicht heb al weer plezier aan het maken is. Al sik haar kom halen, wil ze niet eens meer mee naar huis.
nou ik vind het gewoon moeilijk om mn kind los te laten ,en ik heb bewist gekozen om 12 uur pw te werken,,, ja het is maar 2/ uur maar jeetje ik vind het gewoon heel moeilijk,,, ik zou er echt niet aan moeten denken om mn kind hele dagen naar de opvang te brengen.. als het financieel moet is het wat anders maargoed dat is mijn mening,,, ik heb haar inmiddels ingeschreven en we worden gebeld zodra er plek is ,,, er is een wachtlijst
jij vind jij vind,,dit is mijn kind he! jij kent mijn kind niet, ze moeten heel der leven los zijn ,komen van mama. heel der leven nog werken.
Waarom zeg je het bovenstaande niet tegen je moeder dan? Sorry hoor, maar jij bent degene die om advies vraagt, en dan geef je zo'n reactie terug. Kijk jij dan ook echt wat je kindje WIL? Vindt zij het op dit moment zo verschrikkelijk om tussen andere kinderen te zijn, dat je haar om HAAR bestwil thuis wilt houden? Of gaat het om jou?
ik heb dit ook gezegt tegen mijn moeder, die nu btw achter me staat. en het gaat mij nogmaals om mn kind! geef toe willen al die hartwerkende moeders liever thuis bij hun kind zijn of heel de week werken
over de moeilijke keuze die ik moest maken en er sommige mensen zijn die het leuk vinden om mij hier prive ook mee lastig te vallen door prive berichtjes,, dat ik niet zo moeilijk moet doen en mn dochter naar psp moet doen en ik alleen maar aan mezelf denk,,, ik dacht hier steun te krijgen maar ik krijg alleen geblaf,dit doet pijn. ik heb het niet over adi maar over anderen hellaas.. ik wil dat mijn dochter sterk in het leven komt te staan ,ook moet ik deze keuzes maken, ze is ingeschreven en ze gaat hoe dan ook... maar als er dan mensen zijn die schrijven 3? is te oud hoor, wil je haar je hele leven thuis houden ? sorry hoor,, tuurlijk wil ik dat,ik snap ook wel dat dit niet kan,, ze moet verder,maar hallo ze is nog geen 2 ,en na 3 miskramen verder ben ik heeel zuinig op mn kindje. maargoed hier mag een slot op! ik ben het er met mn man over uit.nogmaals jammer .ik bedenk me wel 2x voordat ik weer een topic open