Hallo, Ik vroeg me af hoeveel dagen jullie kindje gemiddeld bij de opvang is? Mijn dochtertje gaan binnenkort beginnen en gaat dan 3 dagen. Ik heb het er wel erg moeilijk mee, maarja. Ik vroeg me af hoeveel dagen kinderen gemiddeld naar de opvang gaan. Groetjes
Hoi Fleur24, Ik ben ook heel benieuwd naar de reacties, dus ik lees mee. Onze dochter gaat namelijk ook binnenkort 3 dagen per week naar de creche. Groetjes, Rammelaar
De meeste kindjes gaan 2 dagen in de week naar het kdv en sommigen dan nog 1 dag naar familie of papa die oppast. Justin gaat sinds september 3 dagen naar het kdv ipv 2 ivm mijn b.i. waardoor ik weinig meer kan en nog 1 dag in de week naar opa en oma. Ik vind 4 dagen weg erg veel, maar het is nu even niet anders. Straks als de ukkies er zijn word er 1 dag afgehaald.
Martijn en Emma gingen 2 dagen maar sinds deze week 3 omdat ik ander werk heb. En het ging heel goed gelukkig.
ma thuis bij papa di opvang bso voor die van 4/baby opa oma wo thuis bij mama do kdv/bso voor die van 4 vr mama thuis za mama thuis
Quinn gaat nu nog 2 1/2 dag Per januari houd mijn avond werk erop, en moet ik 32 uur overdag gaan werken Dus dan gaat Quinn 3 dagen overdag naar het kdv en een ochtend naar de psz en dan naar oma. Is wel veel, maar als ze straks 4 zijn moeten ze ook naar school,en dan moeten ze ook 4 1/4 dag naar school. Vind anders de overgang ineens zo veel.
emma gaat 1 dag in de week naar oma. Op maandag en vrijdag werkt mijn man s avonds dus is hij overdag thuis. Hier dus geen kdv nodig...
Onze kleine meid gaat 4 dagen naar het kinderdagverblijf, op maandag ben ik thuis met haar. Tjha het is misschien veel maar het is een keuze, zowel mijn man als ik vinden het fijn om te werken en om carriere te maken en voor onze kleine meid zien wij het niet als slecht. Ze heeft het enorm naar haar zin en is altijd vrolijk en gezellig op de drie dagen dat we met haar thuis zijn genieten we 3 dubbel . Ik moet er wel bij zeggen dat onze dochter pas sinds een half jaar naar het kinderdag verblijf gaat. Van 0 tot 6 maanden was ik bij haar. van 6 tot 12 maanden is ze naar een gastouder geweest voor 4 dagen in de week, van 12 tot 18 maanden heeft haar vader een halfjaar ouderschapsverlof opgenomen. van 18 tot 25 maanden heeft haar oom op haar gepast. En vanaf 25 maanden is ze dus voor 4 dagen in de week op het kinderdagverblijf.
Sil gaat de ene week 3 dagen, de andere week 4 dagen naar het KDV en hij vindt het heerlijk!! Hij gaat er al naartoe sinds hij bijna 3 maanden was en kent zijn ene leidster dus al sinds toen. Gelukkig is hij hartstikke gek op haar en maakt dat het voor ons ook veel makkelijker om hem daar met een gerust hart te brengen. Als zij er een keer niet is vermaakt hij zich ook prima, hoor, maar het enthousiasme dat hij heeft als ze er wel is, is echt vertederend Ik heb er geen moeite mee dat hij 'zo veel' naar het KDV gaat. De tijd 's morgens en 's avonds die we met hem doorbrengen is dan ook echt quality time, ondanks dat we dan wel gelijk alle praktische zaken ook regelen, dus hij komt niets tekort. Ik doe op vrije dagen ook alleen maar huishoudelijke dingen (waar hij niet bij kan 'helpen') als hij slaapt, omdat ik onze tijd samen wel echt samen wil besteden. Als hij wakker is gaan we dus vaak naar buiten of spelen of knutselen ofzo. Laat je niets aanpraten, hoor! Ik hoor hier ook vaak commentaar dat ik mijn kind door anderen laat opvoeden of dat ik hem op werkdagen dan toch amper zie...? Niks van waar! Het is maar net hoe je het zelf aanpakt.
ma mama thuis di mama thuis wo mama thuis do naar oma vr kdv za papa en mama thuis zo papa en mama thuis In het nieuwe jaar gaat ze op donderdag ook naar het kdv en vervalt oma dag.
Ons manneke gaat vanaf het begin (dus ongeveer 12 weken) 3 dagen naar de kdv. Het bevalt ons prima. Nu hij wat groter is vind ik 4 dagen ook wel kunnen, maar dat is gelukkig nog niet nodig. Wij werken alletwee 4 dagen en hebben dus ook alletwee een eigen dag thuis. We vinden het beiden heerlijk en ons manneke reageert er goed op. Ik vind het vooral belangrijk dat hij klikt op het kdv. Je moet het gevoel hebben dat je ze me een gerust hart achter kan laten. Dan zit je een stuk lekkerder op je werk.
hier 2x kdv en 1x opa en oma. Hij vind beide erg leuk en de dagen dat we samen thuis zijn staan in het teken van hem
Dochter gaat 2 dagen. Ze is een tijdje 3 dagen gegaan in de periode dat ik met verplichte bedrust thuis zat (lag) in de zwangerschap van zoontje. Dat ging heel goed. Sterker nog, ik zit eraan te denken om haar straks ook een extra dagje heen te doen als ik werk voor 3 dagen vind. Anders zou het psz worden en ik vind een dag extra kdv denk ik 'rustiger' voor haar, op dezelfde plek. Zoontje gaat per 1 februari ook 2 dagen. Papa is 1 dag thuis. Als ik werk voor 4 dagen vind gaan ze straks beide 3 dagen naar het kdv.
Mijn zoontje gaat twee dagen naar het kdv. Mijn vriend doet 1 dag in de week, ik een andere dag, en we hebben samen nog een dag vrij. In het weekend werkt mijn vriend 's avonds en 's nachts, waardoor ik de ochtenden op me neem. Mijn zoontje vindt het kdv helemaal geweldig. Hij is gek op de leidsters en de andere kinderen. Ik laat hem met een gerust hart daar achter. Het is dat ik hem niet meer wil missen, anders zou ik hem nog een dag brengen, want daar doe ik hem echt een plezier mee.
ja dat is wel het enorme voordeel van een man in de horeca. Plus dat papa gewoon evenveel zorgdagen heeft met zijn dochter en wij dus echt alles samen doen (hij doet ook veel in het huishouden bijvoorbeeld maar gaat ook heel veel met mijn dochter weg). Nadeel is dat je minder tijd met elkaar hebt (hij werkt avonden en weekenden, is wel om de zondag vrij) en hij vaak erg moe is. Als hij om 1 of 2 uur thuis komt en er om 7 uur al weer uit moet voor mijn dochter is dat best zwaar...
Mijn dochter gaat naar een gastgezin; de ene week 1 middag en de andere week 2 middagen. Heel weinig eigenlijk. Ik werk 21 uur maar veel 's avonds en in de weekends dus dan is papa er.
De mannen gaan 2 dagen in de week. De maandag en de woensdag. Ik werk 3 dagen, maar elke vrijdag heeft mijn man ouderschapsverlof ( tot 2015 ... )