IUI bij VU pijnloos in tegenstelling tot stadsziekenhuis

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Noa14, 2 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noa14

    Noa14 Fanatiek lid

    4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hallo allemaal,

    Ik heb in diverse topics gelezen dat veel meiden ook pijnlijke ervaringen hebben gehad bij de inseminatie van de IUI doordat de arts met 'tangen aan de gang moesten' :x Het opentrekken van de baarmoedermond enz.

    Die ervaring heb ik ook 2x gehad in ons stadsziekenhuis.

    Sinds wij zijn overgestapt van het stadsziekenhuis naar de VU en nu ook daar al diverse IUI's hebben ondergaan blijkt dat het gebeuren met die tang totaal niet nodig te zijn :(

    In de VU zeiden ze hierover dat er meer tijd voor genomen moet worden omdat het slangetje wat ingebracht moet worden soms een beetje een bocht door moet.

    Ondanks dat we nog niet zwanger zijn ben ik wel erg blij dat ik bij de inseminaties niet meer angstig hoef te zijn voor die tang!!

    Sterkte meiden, hopelijk hebben jullie hier iets aan.
     
  2. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Hier ook altijd de inseminaties gehad zonder tang, gelukkig. Mijn baarmoeder ligt naar voren gekanteld, terwijl de meesten juist een achterovergekantelde baarmoeder hebben. Het slangetje moet dan even door een bocht. De ene keer een heel gepriegel, de andere keer voelde je er niks van. Dat tang-gebeuren gelukkig nooit meegemaakt, dat lijkt me vreselijk. Wij zijn/waren onder behandeling van het MCL in Leeuwarden.

    Succes verder!
     
  3. zeehondje

    zeehondje VIP lid

    30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier zes keer iui gehad in hetzelfde ziekenhuis. 1x hebben ze toch de tang nodig gehad helaas. Misschien dat het ook ligt aan de hoeveelheid urine in je blaas? Dit kan namelijk gunstig zijn bij bepaalde omstandigheden.
     
  4. Noa14

    Noa14 Fanatiek lid

    4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    @ zeehondje, dat klopt inderdaad van je blaas. Ik zorg altijd dat hij een beetje gevuld is, dat schijnt beter te zijn.
    Maar die tang brrrr.............
     

Deel Deze Pagina