Wij zijn toe aan een nieuwe tv. Al jaren hebben wij zo'n ouderwets bakbeest. Nu zien we dat 3d tv in opmars is.Misschien is dat wel wat voor ons. Nu heb ik een aantal vragen... Is dat wat 3d tv? Wat zijn jullie ervaringen? En waar moet ik op letten? En kan ik mijn kaart uit het upc kastje er ook indoen?
wij hebben nu een 3d samsung led tv. vind hem erg mooi,scherp en je kunt je digitale tv kaartje gebruiken. (niet alle tv ondersteunen alle aanbieders) en heb je dus geen aparte ontvanger nodig, wij hebben dit nog nie gedaan maar het is mogelijk. lg heeft ook 3d tv maar die gebruiken een ander systeem. veel minder duidelijk en bij een lange flim krijg je vaak hoofdpijn omdat je ogen afzonderlijk van elkaar moeten werken om 3d te kunnen kijken. wel weer een voordeel is dat je bij die tv's 3d tv's goedkope 3d brillen kunt gebruiken (5 voor 25 euro). samsung gebruikt een andere 3d techniek. erg scherp en een heel groot verschil met alle andere merken wat betreft 3d. in de winkel zou je dit kunnen testen en snel zie je het verschil. ook kun je bij deze tv alleen speciale brillen gebruiken en niet de goedkope (die werken echt niet) en deze brillen zijn erg duur in aanschaf. per stuk tussen de 80 en 140,-. voordeel van deze brillen is dat je ogen niet afzonderlijk hoeven te werken maar de bril je ogen corrigeerd en je dus veel prettiger kunt genieten van een 3d film. geen hoofdpijn en scheel kijken zoals in de bioscoop. ik zou zeggen ga naar een winkel met veel keus (mediamarkt, saturn bijv) en probeer daar van alles uit. laat je goed advieseren. wij vinden het heerlijk om zo nu en dan lekker thuis op de bank te genieten van een 3d film. ook gewone films en games kun je omzetten naar 3d. zo speelt mijn vriend nu soms z'n favo ps3 spel in 3d
Ik denk niet dat 3d tv de toekomst heeft eerlijk gezegd... Ik zou gewoon naar verschillende electronicazaken gaan en je daar laten voorlichten en daarna je keuze bepalen. op KIESKEURIG: Vergelijk producten & prijzen, lees reviews en kies kan je ook reviews lezen. Verder moet je kijken welke tv het mooist in je huis staat. Met de grote rekening houden met de kijkafstand. Wij hebben een 'gewone' lcd tv met een meter doorsnede, dat kijkt het rustigst op onze kijkafstand (5meter)
alleen al dat je met een bril op moet gaan zitten kijken vind ik dom, ik zou dus eerlijk gezegd wachten tot ze de 3d tv's zo hebben ontwikkeld dat dát niet hoeft...
wij hebben ook de samsung 3D led tv superstrak design en reuze dun hou rekening met het feit dat je brillen nodig hebt om te kijken, en die komen niet met de tv die moet je vaak apart kopen (of regelen dat je ze bij de tv krijgt net als wij gedaan hebben) je moet minimaal 3,5 meter van het scherm zitten voor het optimale resultaat met 3D beeld is superstrak en gaaf kaartje van ziggo gaat er zo in dus geen apart kastje nodig. internettv zit erop dus via tv kan ik hyven tweeten you name it zelfs zp kan ik op niet handig om te surfen met je afstandbediening maar wel mogelijk dus 3D kijken we nooit... tis leuk dat het erop zit maar het moet redelijk donker zijn in huis en we moeten met zijn tweetjes zijn omdat we maar 2 brillen hebben :S maar buiten het 3D gedeelte vind ik de samsung 3D led tv de mooiste om te zien... en de allernieuwste zijn nog strakker met een heel dun randje nog maar als je die aan de muur hangt is het net een schilderij met een zilveren randje van 0,5 cm
Mijn schoonouders hebben een 3d tv. Zij hebben een variant met dure brillen. (panasonic). De mannen in de familie vinden het geweldig. Schoonpa heeft er ook een playstation3 met 3d aan gekoppeld. Vader en zoons als kinderen zo blij. Ik vind het niet zo. Het kijkt minder "rustig" dan gewone tv. En het moet inderdaad vrij donker zijn. Lichtinval zorgt voor een hinderlijke trilling in beeld. Het gewone beeld van deze tv is erg goed, maar dan vind ik ook van onze gewone plasma tv van panasonic. Daar hoef je dus geen 3d voor te kopen. Ik ben er nu nog niet kapot van. Brillen zijn irritant en duur. De tv's zelf zijn nog erg duur en ik vind het 3d beeld nog niet geweldig. Ik zou dus nog een aantal jaar wachten: ze worden vanzelf goedkoper terwijl de techniek waarschijnlijk nog wel verbeterd wordt.
Tot zo ver bednakt. Kun je alleen films in 3d bekijken of kun je gtst bijvoorbeeld ook in d3 bekijken.
zoals ik al zij kun je met sommige 3d tv alles omzetten naar 3d. zelfs telekids als je wilt. ook gtst kun je dus in 3d kijken. je zet dan gewoon 2d om in 3d en is dus van minder kwaliteit dan standaard 3d films maar het kan wel. hier wat info over 3d tv's van verschillende merken Modern.nl introduceert 3D tv
Mijn zwager heeft een 3d tv van LG. Erg mooie tv, mooi beeld en ik vind dat 3d wel wat hebben eerlijk gezegd. Maar of het voor mij persoonlijk in huis echt toegevoegde waarde zou hebben... Nee niet echt. Ik ben blij met mijn gewone hd-tv
ja en dan de hele tijd met zon lompe bril op zitten, nee ik heb hem uitgetest en heb alleen enorm gelachen met mn man maar vond er weinig aan. vind het alleen leuk voor de heb maar dat ik nou zeg poeh wat een verbetering. nee onze gewone is net zo scherp zonder bril.
Mijn schoonvader heeft ook een 3d blu-ray speler erbij gekocht. (Weet niet welk merk) Het omzetten van DVD / blu-ray van 2d naar 3d ziet er nog wel aardig uit. Televisiebeelden omzetten doet niet zo veel.
Persoonlijk zou ik je geen 3D tv aanraden maar gewoon een mooie led tv. Wij hebben het ook overwogen, omdat vrienden van ons op vakantie waren voor 2 weken hebben we zolang hun TV geleend met bril en al om te kijken of het ons beviel. Het was een Samsung volgends mij. Zelf vonden we er echt helemaal niets aan! Vondt de 3D effecten héél erg tegenvallen en ook vondt ik het niets om de hele avond maar met zo'n stomme bril op te moeten zitten. Wij hebben uiteindelijk dus gewoon onze LCD TV gehouden en zijn nu aan het kijken naar een mooie LED maar wel wat groter wat we nu hebben, zodat deze naar de slaapkamer kan .
3D lijkt me niet zoveel toegevoegde waarde, hier hebben we een full HD tv met bluerayspeler. Als je dan bluerays bekijkt, is dat wel echt gaaf moet ik toegeven. Maar dan moeten dat wel films zijn die in HD zijn opgenomen. het lijkt net of je door een superschoon raam naar buiten zit te kijken, als je daarna weer een gewone dvd opzet, zie je het verschil echt goed.
owboy ookal 3d tv. ikweet niet wat het is. ik ben ook nog van eht ouderwetse bakbeest. van bij mensen die wel al een modernere tv hebben weet ik al dat ik van de meeste moderne tv's hoofdpijn krijg. (ben slechtziend en de meeste flikkeren teveel) onze tv wordt ook steeds slechter en toch nemen we dat op de koop toe omdat we er tegenop zien een nieuwe aan te schaffen. vooral voor mij dus. ik wordt al geen wijs uit alle nieuwe dingen en nu dus ook weer 3d tv. ik wordt oud vrees ik....
off topic heb nog wel een mooie'" oude" phillips tv voor je staan je wete wel zo'n grijze grote bak zo goed als nieuw maar een half jaartje in bedrijf geweest daarna vervangen door een plasma lcd led (gadget verslaafde man) die phillips tv was mijn allereerste aankoop van mijn eiogen geld sinds ik vrijgezel was en voor de allereerste keer op eigen benen stond (was super trots op die breedbeeld tv) hihihi Tv staat al jaren in een kast omdat ik te sentimenteel ben om afstand van te nemen
de mijne is zelfs nog van voor de breedbeeld. (breedbeeld wordt ik ook beroerd van , tenminste die mijn ouders toen hadden) maar lief dat je aan me denkt meid.
Heel erg bedankt voor het geven van jullie mening. Zal het zeker in mijn/onze beslissing meenemen. Maar als wij nu een gewone platte tv nemen. Wat is dan beter? Ldc, plasma of led? En wat geeft het mooiste beeld? Welke resolutie enzo...
plasma is goedkoper in aanschaf maar erg duur in stroomverbruik. wel heb je vanaf hoek het zelfde beeld en als je bijv via de zijkant naar de tv kijkt is het beeld niet anders dan je voor de tv zit zoals wel bij een lcd scherm. als je de tc hoog op de muur wilt plaatsen of bijv boven een haard is plasma ideaal. ook als je games doet op de tv zou ik geen plasma pakken. games hebben vaak stilstaande beelden en een stilstaand beeld op een plasma is echt af te raden. het kan gaan branden in het scherm en voor je het weet heb je een eewige mario op je scherm staan. beeld is iets scherper dan lcd standaard lcd schermen zijn iets duurder in aanschaf dan plasma maar gebruiken een stuk minder stroom en kwa beeld maakt het niet zo veel uit. als je dus weinig tv kijkt is plasma een optie maar kijk je veel tv dan ben je uiteindelijk met een gewoon lcd veel goedkoper uit. ook als je games speelt via de tv is lcd ideaal. het scherm is ook minder reflecterend als plasma en dingen als licht van de tv of reflexies van ramen zul je in een lcd niet zo snel terug vinden led is dan weer het nieuwe onder de tv's. beeld is veelscherper. is echt een verschil met dag en nacht en is weer wat nieuws. het gebruikt ook een andere technologie dan de plasma of lcd die er al waren. kleuren zijn levensecht en beeld is glashelder. water zie je echt golven en tv kijken is gewoon mooier
ik heb ook even geprofiteerd van de uitleg. nog 1 vraagje. welke is het meest bestendig tegen kleine kindjes enzo.