Onzekerheid help!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Indiaantje, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Indiaantje

17 jun 2011
    96
    0
    0
    Velserbroek
    hallo,

Ik wilde even een mening van een ander horen.
    Ik twijfel nl enorm.
    Afelopen dinsdag de 5e een echo gehad. Volgens mijn berekening zou ik dan 7 weken en 1 dag zijn. Op de echo was er echter een leeg vruchtzakje te zien. Ze zei een miskraam dus naar t ziekenhuis.
    Daar aangekomen vroeg de gynocoloog of ik echt zeker wist of ik zover was. Want bij 5 weken zie je ook alleen maar een leeg zakje.
    Ik moet dinsdag de 12e terug voor nog een echo, Hij zei dat de kans klein was en dat ik moest rekenen op bloedverlies. Maar ik heb nog geen last van hevige krampen en ook nog geen bloedverlies.
    Nou wil t geval dat ik me bij mijn eerste kindje ook 2 weken verrekend heb. En hier op t forum lees je zoveel verhalen van meiden die ook dachten dat ze verder waren. Ik heb steeds als ik nog geen bloedverlies heb nog een beetje hoop. Kun je me misschien iets meer vertellen. Tuurlijk hou ik er rekening mee dat het mis is maar de gynocoloog wacht niet voor niets een weekje toch. Alvast bedankt.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Klopt er word niet voor niets gewacht, het beeld laat blijkbaar zien dat het ook een vroege zwangerschap kan zijn dus je mag gerust wat hoop hebben!Als arts wil je niet te snel ingrijpen! Spannend hoor!

succes!

Imke

3. Indiaantje

17 jun 2011
    96
    0
    0
    Velserbroek
    Hoi Imke,

Bedankt voor je reactie. Dat geeft de burger moed.

Ik heb alleen op vrijdag 10 juni een bloeding gehad die duurde tot zaterdagmiddag. Mijn vk zei innestelingsbloed.

Wat ik vreemd vind is het volgende. Volgens mij ben ik nu 7 weken verder. Op 13 Juni heb ik een test gedaan die aangaf dat ik 1a2 weken zwanger ben. Dus 13 juni tot 7 Juli is ongeveer 3,5 week.
    3,5 week + 1a2 weken die de test aangaf is totaal max 5,5 weken.

Moet ik nu de 2a3 weken na mijn laatste cyclus tot mijn ovulatie meerekenen met de totale zwangerschap?

Als ik dit doe kom ik dus ruim aan 7 weken, als ik dit niet doe dan blijft het bij max 5,5 weken.

Hoe rekent de echoscopist dit uit? houden ze bij een 1e echo (7 week) rekening met die eerste 2 weken vanaf de laatste cyclus?

Lastig verhaal :), ik hoop dat je wat duidelijkheid kan geven.

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

We tellen vanaf de eerste dag laatste menstruatie, dus je krijgt 2 wkn cadeau.
    Bij een regelmatige cyclus van 28 dgn, ben je 2 wkn na de eisprong 4 wkn zwanger.
    Op 13 juni een positieve test ben je zo rond 4 wkn zwanger.
    Dus zou je vandaag ongeveer 7 wkn en 4 dagen zijn.
    Nu kan het natuurlijk altijd dat de bevruchting later is geweest en de celdeling en innesteling loopt niet bij iedereen gelijk, dus kan het zijn dat je toch minder ver bent.

Hou hoop en wacht de echo af.

Succes.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina