wat te doen...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lennylenn, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

onze zoon is savonds nooit een goede slaper geweest, er zijn dagen geweest dat hij lekker doorsliep maar sinds ik me kan herinneren wordt hij sanchts zovaak wakker! hij is nu 2,5 en het is nog altijd zo, we hebben zowat van alles geprobeerd, zelfs sleepzz junior maar ook dat hielp niet. hij werd dan ook om 05.30-06.00 wakker
    nu had ie laatst buikgriep en mocht bij ons slapen, hij is toen helemaal niet wakker geworden en sliep tot 08.00. gisteravond mocht hij nog een keer bij mij slapen en weer ging dat heel goed, niet wakker geworden en half 8 wakker. het gaat mij niet zozeer om de tijd dat hij wakker wordt maar om de aantal keren dat hij snachts wakker wordt. meestal zo een 4 keer.

ik dacht er eerst aan om naar de ostheopaat te gaan maar als hij wel goed bij ons slaapt en niet in zijn eigen bedje dan lijkt mij dat er niks aan de hand is.

wat zouden jullie doen? hem in bed nemen of in zijn eigen bed laten? ik was er absoluut tegen om de kids in bed te nemen maar het is geen fase dat hij nu even wakker wordt het is echt al sinds hij geboren is eingelijk. tuurlijk de eerste maanden is dat normaal maar tegen de tijd dat hij zou moeten doorslapen gebeurde dat niet. ook al vele malen op het cb aangekaart maar kreeg steeds te horen gaat wel over gaat wel over,laat lekker huilen, geef een slokje water enz enz. maar goed voor hem en voor ons is het ook geen pretje die nachtelijke taferelen.

wat zouden jullie in dit geval doen?

2. lennylenn

oja, we doen hem altijd eerst in zijn eigen bedje laten slapen (na veel drama) maar snacht's begint hij al te snikken, huilen en dan gillen, troosten helpt wel maar dan plakt ie gelijk aan je vast en wilt hij onder geen voorwaarde meer in zijn eigen bedje slapen, al lag er een pot snoep in.

3. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Heel herkenbaar!! De onderbroken nachten in ieder geval.
    Hier een jochie van bijna 3.5 en nog altijd een of meerdere keren wakker 's nachts.
    Ook hier al van alles geprobeerd, teveel om allemaal op te noemen. Maar geen oplossing gevonden nog.
    Wat ik merk hier is dat het vooral dromen is waarvan hij wakker wordt. Soms gillend. Of hij ligt weer eens zonder deken, hij trapt deze steeds van zich af en pakt het niet terug in zijn slaap. Dus dan wordt hij wakker van de kou.
    En evengoed is hij om 6.00 wakker.

Dus ik leef met je mee, erg vermoeiend en slopend. Maar een oplossing.... ik heb hem niet. Maar als iemand hem wel heeft dan hoor ik het heeeeeel graag ;)

4. lennylenn

ooo nog een mama met een zoontje dat regelmatig wakker wordt..:(

de ene dag kan ik het beter handelen als de andere maar ik kan er zo ontzettend moe van worden en de ochtend daarna ben ik ook niet te genieten. pfffff ga lekker slapen kindjes..

hij trapt inderdaad ook zijn dekentje weg en toen ik dat doorhad deed ik hem een dikkere pyama aan zodat hij het niet koud zou krijgen snachts.
    laatst kwam hij wel huilend mijn bed inkruipen en zei: mama ik heb de politie opgegeten :S
    uuhh qué???
    dat kan toch niet mama? dat is gek he?????

dus dat zal wel een nare droom zijn geweest waarin hij de politie agent had opgegeten.

5. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik persoonlijk heb er geen probleem mee om onze zoon bij ons in bed te laten slapen (hij slaapt bij ons) maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

Vind je het vervelend? Ben je bereid hem zelf aan te laten geven wanneer hij klaar is voor zijn eigen bedje? Waarom zou je het niet/wel doen?

Je kan hem ook in zijn eigen bedje laten starten en hem zeggen dat hij welkom is bij jullie als hij daar behoefte aan heeft. Dat is misschien een mooie tussenoplossing en krijgen jullie allen toch voldoende slaap.

6. lennylenn

Ik heb mezelf er net op betrapt dat ik hem juist mis als hij niet bijn ons slaapt. Ik lig nu gewoon te hopen dat hij wakker wordt haahhahaha. Dus nee ik heb er geen problemen mee.

We laten hem inderdaad in zijn eigen bedje starten. Maar ik heb besloten dat hij gewoon bij mij mag slapen. Om half 8 gaat ie eerst dan alleen op mijn bed slapen en later kom ik wel.
    Ik laat het idd aan hem over wanneer ie wel in zijn eigen bedje wilt slapen, hij moet het niet als een straf ofzo gaan zien. Dan ebruikt hij zn kamer voorlopig maar om te spelen ofzo

7. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hier ookeen klein nachtbrakertje van ondertussen 3.5. Hij heeft ook wel tijden gehad dat hij beter sliep maar de afgelopen 6 maanden is hij weer erg veel wakker 's nachts en ik ben liever lui dan moe dus mag hij bij ons komen liggen. Als ik nog wakker ben leg ik hem terug zodra hij slaapt anders merk ik het vaak 's ochtends pas.

Ik wilde er eerst ook voor zorgen dat hij zo snel mogelijk weer in zijn eigen bed lag elke nacht.

Maar hij is best angstig aangelegd en faked niet (denk ik) en ik hou erg van slapen... Hij komt dus bijna iedere nacht bij ons in bed kruipen. Ik heb besloten dat ik het niet erg meer vind en dat hij zelf wel een keer beslist dat hij in zijn eigen bed blijft.

Hij gaat 's avonds overigens zonder al te veel morren slapen in zijn eigen bedje.

8. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    het is zo herkenbaar!! Onze dochter is nu 2 en ze heeft regelmatig nachtmerries. Ze wordt dan huilend wakker en wil daarna niet meer slapen. Mijn man en ik zitten niet helemaal op één lijn, hij vindt dat ze in haar eigen bed moet slapen... Als ze huilt gaan we er naar toe, dan troosten we haar maar leggen haar wel terug. Dan ga ik na 5 min weer dan weer na 10 min en dan ga ik om het kwartier even naar haar toe. Zo weet ze wel dat papa en mama in de buurt zijn.... Mijn man moet altijd heel vroeg op, om kwart voor 5 en als ze daarna wakker wordt neem ik haar wel altijd bij mij in bed. Als ze 's nachts wakker wordt zeg ik altijd dat ze niet naast me kan liggen omdat papa daar al ligt. Op de één of andere manier snapt ze wel dat ze alleen naast mij kan liggen als papa is werken. Het gaat nu (even afkloppen) al een paar weken weer goed maar dat kan zo veranderen.

Ik denk dat je moet doen waar je je fijn bij voelt. En daarnaast heb je ook gewoon je nachtrust nodig! Ik weet hoe slopend het is!!

9. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Datgene doen waar je je goed bij voelt.
    Hij heeft blijkbaar jullie veiligheid nodig.

Ons zoontje is ook een moeilijke slaper vanaf dat hij 12 weekjes oud is. Dit kwam door lichamelijke problemen. Echter is het slaapprobleem altijd gebleven. Hij is een kind wat de veiligheid van ons nodig heeft. Op eigen kamer is hij vaak angstig. Er zijn periodes dat het goed gaat. In de slechte periodes slaapt hij gewoon bij ons op de kamer, op de grond op zijn matrasje. Er zijn nachten waar hij bij ons ook wakker wordt dor dromen, maar de meeste nachten gaan goed.

Wij vinden nachtrust en vooral dat de kinderen zich prettig en veilig voelen het belangrijkst. Momenteel slapen wij dus met ons hele gezinnetje op 1 kamer. Dochter slaapt namelijk nog in een co sleeper en gezien zij een buikslaper is had ik haar liever nog bij ons. We gaan komende week wel weer eens een poging doen op eigen kamer. De kids gaan dan, tijdelijk, op 1 kamer slapen.

10. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige bent die vrij regelmatig een eigenwijze peuter in me bed hebt liggen!
    Om me heen hoor ik alleen de perfecte verhalen van ze slapen zonder problemen de hele nacht door in hun eigen kamertje en dat ik het er zelf toe gebracht hebt ect ect.
    Hier gaat het dus zo hij valt op de bank in slaap en ik leg hem op zijn eigen bedje soms slaapt hij daar tot ongeveer 5 uur in de ochtend en wordt dan wakker maar vaak eerder dan loopt hij naar mijn kamer kruipt in me bed vleit zichzelf tegen me aan en met een diepe zucht valt hij gelijk in slaap!
    Op werkdagen (wisselende diensten)dus de ene keer moet hij er om 6.30 uit de andere 7.15.
    Op vrije dagen slaapt hij tot 9.00/9.30 maar alleen als hij bij mij ligt anders is het rond 5.00/5.30 dat hij de boel op stelten zet.
    Op de maandag slaapt hij bij me ouders en gebeurd dit precies hetzelfde!

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Heel herkenbaar.. onze peuter weigert ook door te slapen, al gaat het de laatste paar nachten redelijk.. Naar bed brengen was ook altijd drama, maar als ik er bij bleef zitten was het prima en sliep hij vrij snel.. Best, dan blijf ik er bij.. 's Nachts wordt hij 2x wakker, maar weigert dan in zijn eigen bed te blijven en kost het me dus bij elkaar uren om hem weer in slaap te krijgen.. Dat breekt op, zeker halverwege de zwangerschap was het echt niet leuk meer.. laten huilen is geen optie, dat houdt hij prima vol tot moeders er genoeg van heeft. En dan praten we over ruim 2 uur miepen, drammen, zeuren en dus niet slapen.. Maar wel elke ochtend om half 6 wakker en chagrijnig..

Nu slaapt hij tussen ons in als hij 's nachts wakker wordt.. Dat heeft zo'n 2 maanden geduurd en sinds een week blijft hij in zijn eigen bed slapen tot ong. 5 uur. .Soms is hij dan klaarwakker en klaar om de dag te beginnen.. Dan speelt hij op onze slaapkamer of komt wat kroelen.. maar het gebeurd steeds vaker dat hij om 5 uur bij me komt liggen en verder te slapen tot 7 uur..
    Naar bed brengen is geen probleem meer.. Hij gaat liggen, ik doe het licht uit, geef kus en kan zo weglopen.. Hij kan nu gerust een kwartier zingen of praten tegen zijn knuffel voor hij gaat slapen..

Sinds ik het idee van doorslapen heb laten vallen, gaat het een stuk beter.. We hebben het geaccepteerd en het geeft een stuk meer rust..Het is echter wel zo dat als hij 's wakker wordt en wij liggen al op bed, ik hem ook niet in zijn eigen bed terug krijg.. wordt hij wakker terwijl wij nog beneden zijn is het geen probleem.. Maar goed, kleinigheidje en totaal niet iets lastigs..

Maar ooooh wat een commentaar krijgen we als we zeggen dat Lenn tussen ons in sliep.. Hoe slecht dat wel niet is en dat hij natuurlijk nooit meer in eigen bed wil slapen.. Klopt dus niks van.. meneer is uit zichzelf weer 'door gaan slapen' en komt alleen de laatste 2 uurtjes bij ons.. Gaat steeds beter..

12. lennylenn

nou hij slaapt lekker in mijn bedje en het is nu al bijna 10.00 uur

tsjah mensen om me heen zullen ook zeggen van neeeeee niet doennn daar kom je nooit meer vanaf!!! als ik dan vraag van, kom jij dan logeren en hem 4 keer per nacht troosten? om vervolgens weer om 05.30 op te staan en klaar te staan voor hem en voor de jongste?
    jaaaa dat gaat wel over joh! wtf! hij is 2,5 en heeft eingelijk nog nooit echt goed doorgeslapen, ik zie het dus niet gebeuren dat dat binnenkort overgaat. dan slaap ie maar lekker bij mij.

ik ga straks zn kamer weer helemaal netjes opruimen want dat gebruikt hij als speelkamer nu, ik leg een hoop kussens op de grond en wanneer hij wilt mag hij er slapen, znbedje staat klaar. tot die tijd is het een speelkamer

13. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb een stukje in het topic geschreven van natjes lennylenn, het is eigenlijk hier ook wel van toepassing. misschien heb je er wat aan. je mag me pben, ik kan me helemaal vinden in je laatste stukje.

14. lennylenn

welk topic? zou ik wel graag willen lezen...

Deel Deze Pagina