chronische bekkeninstabiliteit wat nu

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door joxa, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joxa

joxa Actief lid

22 nov 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een vraag, ik ben vorig jaar verder gaan studeren ( volledig op eigen kosten, geen uitkering) ik ontdekte dat ik zwanger was, maar ben gewoon naar de lessen blijven gaan tot ik vanwege mijn bekkeninstabiliteit niet meer mocht. In september ben ik toen verder gegaan, en ben ik ook de stages gaan lopen die ik niet mocht doen terwijl ik zwanger was ( ik heb als diploma verzorgende ig en ging verder voor verpleegkundige) nu tijdens de laatste stage ging het qua pijn echt niet meer, zakte steeds door mijn benen, veel pijn, na vele maanden hebben ze chronische bekkeninstabiliteit vastgesteld, maar nu mag en kan ik ook niet meer verder studeren, dus ik heb nu geen vooruitzicht om af te studeren, en heb geen inkomen ( want ik had vooruitgezien dat wij als gezin enkele maanden geen 2de loon zouden hebben en zodra ik afgestudeers was direct aan de slag kon gaan ) Nu ik geen fysiek zwaar beroep meer kan doen wil ik mij omscholen ( medisch secretresse, doktersassistente ) maar ik weet helemaal niet waar ik moet beginnen

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Joxa,

Je geeft in je verhaal niet echt aan wat je graag van mij wilt weten.
    Twee zaken komen naar voren. Je wilt omscholen en je hebt op dit moment geen inkomen.

Ik kan je niet adviseren over een omscholing.
    UWV Webcare Team is niet bevoegd re-integratie advies te geven.

Als je tijdens je stage een vergoeding ontving dan kun je recht hebben op een Ziektewet-uitkering.
    Je wordt dan gelijkgesteld met een werknemer.
    Je werkgever/stageadres meldt je dan ziek uit dienst bij het UWV.
    UWV beoordeelt of je aan de voorwaarden voldoet om in aanmerking te komen voor een Ziektewet-uitkering.

Als je de uitkering krijgt toegekend wordt je door UWV ondersteund bij je re-integratie.
    Omscholing kan hiervan deel uitmaken.
    Je overlegt dit met de re-integratie begeleider van UWV.

Actuele informatie over re-integratie tijdens een Ziektewet-uitkering vind je hier.

Ik wens je van harte beterschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina