Zijn er hier dames die eerder dan 34 weken met verlof zijn gegaan omdat ze hun werk niet meer kunnen volbrengen? Ik werk op grote afstand van huis en heb 3-4 uur reisttijd per dag en werkdag van 8,5 uur. Dit was al wat inngekort met 1,5 uur maar ik moet de hele dag staan en lopen en bukken etc en hield dit gewoon niet meer vol. Zelfs geen tijd voor pauze/eten. Ik kreeg buikpijn(harde buiken), rugpijn etc en was zo moe dat ik dit niet kon bij slapen als ik vrij was. Werk normaal 4 dagen in de week. Nu zit ik sinds vorige week oververmoeid thuis omdat ik de hele dag alleen nog maar kon janken van de vermoeidheid en pijn.(Slaap sindsdien minimaal 12 uur per nacht en doe hele dag heel rustig aan). Had meerdere keren aangegeven dat ik dit niet trok maar oplossing was er niet. Zittend werk is er amper en de winkel gaat voor al het andere werk. Ik moet vrijdag naar de arbo(al heb ik daar nog geen schriftelijke bevestiging van gehad). Ben daar al keer eerder geweest en weet dat deze arts voorzichtig is met zwangerschap. Zou graag doorwerken maar ze kunnen mij geen alternatief geven en mijn verloskundige raadde mij aan thuis te blijven en echt om mezelf te denken. Meer met zo'n soort ervaring? Mijn verlof zou 4 februari ingaan.
ja, ik. Ik ben met 30 weken met verlof gegaan, met dezelfde redenen als jou. Was helemaal geen probleem. Ik kreeg zelf nog een boel kaarten van collega`s die me allemaal succes wensten e.d. Als het niet gaat, gaat het niet. Ik heb trouwens geen contract gehad met de arbo en ik ben nu ruim 34 weken
je gaat nu niet eerder met verlof maar je bent ziek tgv je zwangerschap en daardoor moet je nu 6 weken voor die tijd met verlof. dus je verlof gaat wel in op 34 weken zwangerschap, voor die tijd ben je ziekgemeld. dus dan zou je verlof over 4 weken ingaan en voor die tijd kan ik me niet voorstellen dat je arbo er anders over denkt, die sturen je echt niet meer aan het werk nu tenzij er ander werk is, vervangend werk. probeer te genieten van je zwangerschap en voel je niet schuldig, je werk is er nog zo lang maar je zwangerschap doe je nooit weer over. het is de basis voor je kindje veeeeel belangrijker dan een werkgever.
Ik ook, rond 31 weken in de ziektewet. Ook werk in winkel en het ging gewoon niet meer. Dan ben je gewoon een paar weekjes ziek en als je verlof ingaat meldt je werkgever je weer beter. Is verder geen probleem. Krijgt je werkgever ook gewoon vergoed.
Even een update. Ben vandaag bij arbo arts geweest en die raadde mij idd aan thuis te blijven. Hij vond niet eens nodig dat ik ervoor langs kwam maar dat moest nou eenmaal. Ik ga lekker van mijn rust genieten
zeker een zorg minder. Frustrerende is alleen dat er nog hoop dingen op mijn werk niet geregeld zijn. Ook na mijn verlof weet ik nog steeds niet wat de bedoeling is. Hoop maar tegen die tijd andere baan te hebben want het is hier zo'n zooitje. Maargoed nu even los laten allemaal haha.
Ik ben met 28 weken door mijn toenmalige werkgever naar huis gestuurd omdat hij het niet meer zag zitten dat ik nog op de werkvloer rondliep. Ik werkte toen in een instellingskeuken.
Ja. Hij zat er niet op te wachten dat er 'iets' met mij zou gebeuren. Omdat het werk gewoon erg zwaar is/was.
HIer ook al eerder (rond 20 weken) in de ziektewet. Werk was gewoon te zwaar...nu lekker thuis en gaat veel beter. Geniet van je rust! Voor je het weet is jullie beebje er al!