Wij zijn inmiddels trotse ouders van een prachtige dochter met de naam: SKYE Wij hebben deze schrijfwijze gekozen omdat we dit vrouwelijker vinden staan als Sky zonder e erachter. Nooit hebben wij erbij stil gestaan dat mensen de E erachter ook bewust uitspreken: SkaaiE Wij spreken de naam uit als Skaai. Nu weet inmiddels iedereen dat de e niet uitgesproken wordt maar ben toch benieuwd of jullie direct zouden weten hoe de uitspraak bedoelt is... Groetjes van de trotse, blije mama van Skye
Nogmaals gefeliciteerd met de kleine Skye! En ik zou het ook gewoon uitspreken als Skaai! Geniet van jullie kleine meid!!!
Ik zou de E wel uitspreken, als Skije ofzo? Het is niet mijn smaak, inderdaad te onduidelijk om te schrijven en uit te spreken.
Als ik Skye zie staan, zeg ik toch echt gewoon Sky (skaai). Oftewel, zoiets: sky - vertaling (Klik op het uitspraakicoontje)
Ik zou wel Skaaie zeggen, maar meer omdat Sky wordt uitgesproken als Skaai dus de enige reden voor die extra 'e' zou voor mij de uitspraak zijn..
Bedankt voor de reacties Het is dus gelukkig niet zo dat wij de schrijfwijze 'verkeerd' begrepen hebben ten aanzien van de uitspraak haha, toch stiekem fijn om te zien dat onze mening hierover gedeeld wordt door het merendeel. Tnx!
Geweldige naam! Ik zou Skye ook gewoon uitspreken als Skaai. En vind het inderdaad met de e de vrouwelijke schrijfwijze. Hoewel ik Skye voor een jongen ook goed vind kunnen.
Ik zou wel twijfelen eerlijk gezegd.. zelfs richting "skee" ofzo denken.. maar omdat ik de naam vaker gezien heb weet ik nu dat het Skaai moet zijn.
Ik zou zeker SkaaiE zeggen. Anders zou het Sky (skaai) zijn geweest. Dus als er een E achterstaat zou ik deze ook uitspreken. Wat is anders de functie van de E?
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Ik vind Skye een prachtige naam, misschien ook wel omdat we vorig jaar nog op Isle of Skye geweest zijn in Schotland; echt een schitterend eiland met indrukwekkende landschappen! Als de kleine Skye daar op een dag naartoe zal gaan, zal ze extra trots zijn op haar naam, dat weet ik zeker Je spreekt Skye net zo uit als sky (skaaj) (zie Skye | meaning of Skye | name Skye (girl)), ik begrijp niet dat mensen er iets anders van kunnen maken eigenlijk. Veel geluk met Skye!