Waarin slaapt jullie baby met deze temperaturen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Melrose, 31 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    #1 Melrose, 31 mei 2012
    Laatst bewerkt: 31 mei 2012
    Oh oh alweer een vraag. :)
    Maar ben benieuwd....wat draagt jullie kindje 's nachts en bij welke kamertemperatuur?
    Onze kleine slaapt namelijk erg slecht als ze het een beetje koud heeft. Heb het laatst even uitgetest:

Nacht 1: we moeten er 5 keer uit om te troosten, ze blijft maar wakker worden. Ze draagt een mouwloze romper en winterslaapzak met mouwen, kamertemp ca 23 graden.
    Nacht 2: ze draagt een mouwloze romper, een boxpakje en dezelfde winterslaapzak met mouwen. Kamertemp ca 25 graden. Slaapt als een roos! Heb haar niet 1 keer gehoord! Ze moest 's ochtends zelfs gewerkt worden voor de voeding.
    Nacht 3: toch even uitproberen....wel een winterslaapzak met mouwen maar heb het boxpakje weggelaten en de kamertemp verlaagd naar 23 graden. En ja hoor, mevrouw wordt weer 1000 keer wakker en wij slapen voor geen meter.

Mijn conclusie: mevrouw houdt ervan om lekker warm te slapen.
    Kan dit kwaad met het huidige weer? En zijn er meer baby's rond die leeftijd die ook lekker warm willen worden ingepakt in een (redelijk) warme kamer?

De kleine is nu overigens 11 weken oud.

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.873
    113
    Geen idee hoe warm het hier precies is, ik vind het in ieder geval wel vrij warm. Ze slaapt in een romper en inbakerdoek (SwaddleMe). Ze is nu 13 weken.

Te warm is niet goed, maar wat is te warm...? Zou het goed in de gaten houden (in haar nekje voelen) en daarop aanpassen wat je haar aan doet?

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ons meisje slaapt ook redelijk warm. Toen het "echt" warm was, was het 26-27 graden op de slaapkamer en sliep ze in een pyamapak met lange mouwen en pijpen. 's Nachts dekte ik ze dan toe met een dekentje. Nu is het natuurlijk een stuk koeler en is het 22-23 graden op de slaapkamer. Nu slaapt ze in een romper, pyamapak en zomer slaapzak. Vannacht had ze die zomerslaapzak niet aan en was ze door en door koud en heb ik ze moeten opwarmen en er 3x uit gemoeten...

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    N. slaapt nu in een zomerslaapzak en een pyjamashirtje. Met minder aan slaapt ie ook slecht. Met het hele hete weer had ie een romper met lange mouwen aan en een zomerslaapzak.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij S is het nu 21 graden en hij draagt een romper kortemouw, pyjamapakje lange mouw en zomerslaapzakje.

Toen het warmer was (richting 25 graden) had hij alleen een romper aan in een inbakerdoek van swaddleme.

Hoezo kun je het 23 graden maken in de kamer?

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier juist steeds minder.... de warme dagen, het bleef toen 22-24 graden lag ze in een romper met spaghettibandjes en een mouwloze slaapzak van lakenstof. In de winter was het rond de 15-16 graden en lag ze in een romper korte mouw, pyjama, slaapzak dun van hema, en lakentje + dekentje. Maar met die hitte had ze het vreselijk heet. Vanavond maar wel een pyjamajasje gedaan over de romper met spaghettibandjes het wordt wat frisser.

7. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Mijn kleine slaapt ook graag warm. Ze ligt nu in een romper korte mouw, pyjamashirt lange mouw, zomerslaapzak en dubbelgevouwen deken in dekbedhoesje.

8. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Ehm door het raam open te zetten tot het 23 graden is..?

Valt me op dat bovenstaande baby's allemaal in zomerslaapzakken slapen....vreemd dat de onze alleen heerlijk slaapt in een gevoerde winterslaapzak MET mouwen

EDIT:
    Gelukkig, nog een warme slaper. :D

9. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

pfoe, mijn meisje zou denk ik heel de nacht wakker liggen als ik haar dit zou aantrekken, van de hitte. Met dat warme weer sliep ze in een romper met spaghetti mouwtjes en een zomer(laken)slaapzak. Nu in een pyjama met diezelfde slaapzak. En als ik straks bij haar voeding het idee heb dat ze te koud is krijgt ze een hema zomer slaapzak aan, die is toch ietsje warmer. Heb geen flauw idee hoe warm haar kamertje is.

10. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, wat kleden de meeste van jullie de kinderen warm. Met die hitte van vorige week sliep ze enkel in een romper zonder mouwen. Als ik dan naar bed ga doe ik er een zomerslaapzak zonder mouwen over.
    Nu ligt ze alleen in een romper met lange mouwen. Ze krijgt zo haar slaapzak aan. Temp is 23 graden

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

Romper lange mouwen, zomerslaapzak. Bij het naar bed gaan een strak lakentje, dan valt ze lekker geborgen in slaap. Ze is nogal druk in haar slaap, daar ligt ze later op de avond nooit meer onder.

12. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een romper met korte mouw. Slaapzak zonder mouwtjes en met een laken en dun dekentje. Kamer is 24 graden.

13. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Onze kinderen hadden met het warme weer alleen een shortama aan met een laken erover

En nu et wat afkoelt een korte broek en shirt lange mouw en een deken

14. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Met het warme pinksterweer sliep ie in een rompertje korte mouw en zomerslaapzak, nu in een romper lange mouw en zomerslaapzak, laken en een halve deken.

15. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Vannacht had Mara een spaghettirompertje, tshirt lange mouw, 3/4 legging en zomerslaapzak aan. Met het raam open ging die prima, ze sliep heerlijk.

16. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Mijn zoontje zit altijd al wat hoog met z'n temp ( normaal is voor hem 37.3) toen het zo warm was, zo'n 26/27 graden op zijn kamer, sliep hij alleen in een rompertje met korte mouwen en als ik naar bed ging deed ik een lakentje over. Nu is het ongeveer 20/21 graden en nou slaapt hij in een rompertje met korte mouwen in een mouwloze licht gevoerde slaapzak en een lakentje over. Hij sliep wel gewoon door in de hitte maar was vroeger wakker, rond 7/7.30 uur. Nu slaapt hij weer Tot 8.30 .

17. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    met het warme weer...rompertje met lange mouwtjes en een heel dun pyjamabroekje....nu is het weer rond de 20/21 graden en heeft hij ipv een broekje de slaapzak weer...

18. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Mijn zoontje slaapt ook graag warmer, maar wij hebben de verwarming 's nachts nooit aan staan.

Toen het de afgelopen dagen zo warm was, sliep hij in een mouwloze of tshirtromper met een dun slaapzakje.
    Maar omdat het nu weer een beetje afgekoelt is, heb ik hem nu een mouwloze romper en een t-shirt met lange mouwen aan getrokken + dun zomerslaapzakje.

19. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Poeh jeetje wat slapen veel kindjes warm zeg! Mijn zoontje slaapt in een mouwloze romper met pyjamatje op het moment.

Deel Deze Pagina