Zoontje bijna 2 blaasontsteking

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tuti80, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Meiden,
    Mijn zoontje blijkt een urineweginfectie te hebben. Lopen al maanden met hem te sukkelen. Heeft 4x ab (amoxiciline) gehad voor oorontsteking. Laatste kuur 2 weken geleden. Na die kuur bleef hij verhoging/koorts houden. Vervangende ha wilde urine op kweek hebben. Ik ging er eigenlijk niet vanuit dat er iets uit zou komen. Nu blijkt hij dus toch een urineweginfectie te hebben! Hij is al weken niet fit en dus steeds verhoging. Nu krijgt hij waarschijnlijk ab augmentin. Heeft er iemand ervaring met een blaasontsteking bij een jongen? Hoe komt het? En hoe voorkom je het? Moeten er verdere onderzoeken plaatsvinden? Ik heb pas maandag een afspraak met de ha om eea door te nemen.

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Je kunt het niet voorkomen helaas..

Verder onderzoek doen ze pas bij nierbekkenonsteking (echo meestal) of als er meerdere UWI's (urineweginfectie) zijn geweest en dan ligt het ook nog aan welke bacterie er in de urine zit.

Bij onze dochter werd pas aanvullend onderzoek gedaan na 4 uwi's en wij liepen al bij de kinderarts ;) Ze blijkt reflux te hebben aan beide nieren en krijgt daarvoor een onderhoudsdosering AB en om de 6 weken controle van de urine.

3. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hoi Sandraske,

Jeetje, zo vaak al. Wat vervelend zeg. Maar bij jongetjes hoor je het toch eigenlijk niet? Wordt daar niet sneller verder gekeken omdat het niet erg gebruikelijk is?

4. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Mijn oudste is met 2enhalf begonnen met blaasontsteking. Omdat het niet zo vaak voorkomt bij jonge kindjes is er toen al onderzoek gedaan Echo etc. echter niets uitgekomen. Als ze geen onderzoek doen, blijf allert, bij enig vermoeden na laten kijken. Sterkte

5. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hmm ok. Waar moet ik op letten? Nu ook totaal niet in de gaten gehad. Ja, niet fit en constant verhoging maar geen pijn of moeite met plassen oid.

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ruiken de plasluiers niet anders?

Onze dochter gaat zitten wiebelen tijdens/na het plassen. Ik heb het de eerste keer ook niet in de gaten gehad en dat werd een nierbekkenontsteking dus je bent er nog op tijd bij ;)

Tegenwoordig kan ze pijn aangeven dus is wel een stuk makkelijker, alhoewel ze het ook niet altijd aangeeft, ik moet het wel vragen of ze ergens pijn heeft..

7. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Nee niks geks geroken ook! Net nog ff de ha gesproken. Moet een afspraak bij een kinderarts maken. Die gaat een echo vd nieren en de blaas maken.

8. Piekie81

Piekie81 Actief lid

18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier heeft zoonlief (ruim 22 maanden) vorige week een ontsteking aan de plasser gehad en moet ik vandaag bellen voor uitslag urinekweek ivm blaasontsteking. Mij werd verteld dat blaasontsteking bij jongetjes op deze leeftijd eigenlijk niet 'mag' en dat ze daarom altijd doorverwijzen naar de ka.

Met de antibiotica is ons mannetje weer vrolijk en plast weer goed.
    Bij ons was er juist geen koorts, maar een dikke, rode, pijnlijke plasser en weinig plassen.

Succes meid, hopelijk is er verder niets aan de hand en blijft het ook bij deze ene keer!

9. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Dank je wel! Hoop t zo! Ben best een beetje geschrokken en verdrietig. Weet dat er ergere dingen zijn maar m'n zoontje is zo niet zichzelf. Moe en lusteloos.

10. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Hier ook niet echt gemerkt, lichamelijk dan. Wel merk ik dat ze dwarser is, moeilijker is qua gedrag. Mijn dochter heeft een hoge pijngrens en geeft nauwelijks pijn aan, ook geen koorts of pijn bij het plassen. Pas als het echt flink is de blaasontsteking dan krijgt ze koorts.
    Gewoon elke maand een keer de urine brengen of zo, even aankijken of het wegblijft als het nu over is.
    En als je zoon weer eens nniet fit is en verhoging heeft is dit het eerste wat je na laat kijken.

11. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Pffffff. De ab kuur was woensdag klaar. Bleef verhoging houdenen van t weekend opeens weer 39,3. Vanmorgen naar ha. Nu weer een dubbele oorontsteking. De 6e in 4 mnd tijd... Ha wilde weer ab geven maar ik wacht liever paar dagen of het over gaat. Zou z'n 3e ab kuur worden vanaf 3 augustus. De 13e naar de ka voor de blaasontsteking. Maar ook maar eens vragen of ze iets aan al die oorontstekingen kunnen doen...

Deel Deze Pagina