wat te doen??

Discussie in 'De lounge' gestart door Ukje1, 30 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Maar je stuurt normaal gesproken toch altijd maar 1 condoleance kaart?
    Meestal naar de partner van de overledene....

Of vergis ik me daar in.

En als ik jou zo hoor... Ben je sowieso niet verplicht iemand een kaartje te sturen.
    Ik zou er denk ik gewoon maar eentje sturen.

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee volgens schrijft de etiquette dat wel voor... maar toen mijn schoonvader is overleden kregen wij van vrienden en bekenden ook condoleancekaarten.
    Zelf doe ik het ook wel eens dubbel hoor, ligt er aan hoe de verhoudingen liggen.
    Wanneer het bijv een goede vriendin/vriend betreft waarvan bijv een ouder overlijdt. Dan stuur ik naar de overblijvende ouder een kaart en naar de vriend/vriendin en dan evt ook nog naar de begrafenis/crematie

3. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    ligt denk ik ook heel erg aan de reden dat jullie elkaar al zo lang niet meer hebben gesproken of gezien.

Hier kan de wereld vergaan, en ik zal iedereen n kaartje sturen mocht er iets dergelijks gebeuren, maar mijn vader zal never nooit iets van mij horen of zien.

4. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Ik zou alleen oma een kaart sturen.

Die kaart eventueel richten aan "fam" ofzo, maar that's it, want als ik het goed begrijp komt de breuk door je vader...die ziet de kaart dan wel bij oma.

Sterkte met't stuk oud verdriet dat dit omhoog brengt.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@hopmarjanneke: ja klopt.. Gebeurd hier ook weleens.

Laatst een nieuw dilemma.. Wat die je als de overledene inmiddels jarig is.
    Nu niks gestuurd... Maar dat voelt beetje alsof ik het zou zijn vergeten en dat is zeker niet het geval.

6. glimworm

glimworm Niet meer actief

Het is toch ook je vaders verlies?

ik zou gewoon de eer aan mezelf houden en ook hem een kaartje sturen. Al schrijf je er alleen maar op: "Sterkte met het verlies" en je naam. je hoeft er geen heel verhaal van te maken.

7. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

gecondoleerd met je oma! Nooit leuk dit soort dingen.
    Wauw ik zou bijna zeggen dat is mijn familie of eerst poeslief doen op de begrafenis en daarna als je weg bent ga je volledig over de tong.... lekker hypocriet zooitje dus ;)

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik kreeg een week na de begrafenis van mijn opa te horen dat hij was overleden ( ook geen contact met opa en oma ivm ruzie met mijn vader )

Ik heb toen geen kaartje gestuurd.

9. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Nou ik heb dus heel netjes mijn oma (en de rest van de familie) in 1 kaart gecondoleerd met het verlies van opa.... en mijn vader en stiefmoeder een kaart gestuurd met het verlies van hun vader/ schoonvader....

Ik geloof dat ik mijn "goede daad" daarmee wel weer gedaan heb..
    Ik zal dan ook niet aanwezig zijn bij de uitvaart (voel ik ook niet echt wat voor... ik zal ook niet welkom zijn)

Ik heb in ieder geval de eer aan mijzelf gehouden en dat voelt prettig.

Dank allemaal voor jullie lieve woorden en suggesties..

Liefs Uk

Deel Deze Pagina