Zoontje te zwaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kylie1986, 8 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Mijn zoontje (4-7-12) zit op de bovenste lijn in gewicht.
    Sinds 1 maand zit hij netjes op 4 flessen(180+6_, laatste met rijstebloem. Sinds zondag krijgt hij een paar hapjes groente. Hier was hij naar mijn idee echt aan toe en hij vind het heerlijk!
    Maar nu blijft hij zoveel aankomen, terwijl hij in verhouding niet veel binnen krijgt.
    Heb net via de telefoon aan CB gevraagd om een verwijzing voor KA, misschien beter om toch even na te laten kijken.

Graag jullie ervaring. Al eens zoiets meegemaakt? Was er wat loos?
    Kan het zijn dat hij net als mij te langzaam werkende schildklier heeft?
    Moet ik nu weer stoppen met groente, ondanks dat hij eraan toe is en het lekker vind.. (groente krijgt hij rond 16, in de hoop dat dat op ten duur de fles gaat vervangen).
    Al dit is niet gezegd door CB, zij zeggen dat het er weer af gaat als hij gaat kruipen, maar snappen ook niet dat hij zo aan blijft komen.

foto (1).jpg

2. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Hoi Kylie,
    heb hier geen ervaring mee, eerder andersom, onze kids, bungelen meestal onderaan de groeilijn, maar we zijn zelf ook niet zo groot dus ga er gewoon vanuit dat het maar gemiddelde zijn waar wij niet in passen ;D
    maar voor je eigen gemoedsrust kan je advies aan de ka vragen

3. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

mijn meisje was met 4 mnd oud 69 cm bij 8240. Ze kreeg alleen bv en groeide erg hard. Na de 5 mnd ging het minder hard kwa aankomen. Nu de laatste maand is ze 1350 gram aangekomen en zeuren ze weer. Ze kunnen idd kilen of je zoon te hard gaat en in de gaten houden. Mijn zoons wogen beidden al dik 10 kilo met 4 mnd maar waren dan ook een stuk langer. Mijn middelste zoon heeft 4 jaar erg overgewicht gehad maar is nu eindelijk stabiel.

4. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Hier ook een zware jongen. Maar ook een lange jongen. Hij kwam qua gewicht vorige keer zelfs boven de groeicurve uit. Ik denk jouw zoontje ook wel.
    Maar ik zou me er niet te druk om maken als ik eerlijk ben. Hij krijgt niet teveel eten en die groente daar is hij gewoon aan toe, dus die zou ik er niet af halen.
    Als hij straks wat meer gaat bewegen, zal hij minder aankomen, denk ik. Dat is hier nu ook en mijn zoontje is een maandje ouder.

5. Gelukkig11

Gelukkig11 Niet meer actief

Ja maar jouw kindjes hebben toch iets bijzonders? Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat jouw kindjes iets met hun stofwisseling of iets dergelijks hadden waardoor ze extreem groot groeien. Want laten we wel wezen 5 maanden en dan al 9 kilo wegen voor een meisje is nogal uniek.
    Ik denk dat er een nuanceverschil zit in de situatie van jou en als die niet genoemd wordt dat ts jouw adviezen niet in het juiste perspectief kan zien. Of zeg ik nu iets stoms?

6. Biancamv2

nee mijn middelste kindje heeft alleen erfelijk hoge cholesterol maar groeit daar niet hard door hoor. Hij maakt gewoon veel groeihormonen aan en is voor de rest kerngezond. Te hoge familieais cholesterol heeft totaal niets met zijn groei te maken. Mijn andere 2 kids zijn ook kerngezond en maken ook teveel groeihormonen aan,maar met een vader van boven de 2m lang is dit volkomen normaal. Ze kregen alle 3 bv en daar werden ze gewoon heel dik op,heb ook 2x mijn bv laten checken en dat was vol vette voedingsstoffen,letterlijk slagroom zullen we maar zeggen.

7. Biancamv2

mijn meisje mankeerd helemaal niets,heeft geen stofwisselingziekte of wat dan ook. Al haar bloeduitslagen waren goed gelukkig :) ze was bij die 9 kilo ook al 71 cm,dus op 1 lijn,maar wel flink boven de curve.

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik zou me er niet te druk om maken. Mijn zoontje was met 3 maanden ook ruim 7 kilo. En zat ook boven het gemiddelde.Inmiddels is hij 11 maanden en weegt nu zo'n 10 kilo en zit hij op de midden lijn.
    Zodra hij straks meer gaat bewegen, dan komen ze minder hard aan.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Toen ik begon te lezen, was mijn eerste gedachte dat hij mogelijk erfelijk belast is idd met z´n schildklier. Ik zou overigens niet weten of een trage schildklier bij baby´s al voorkomt, maar ik zou het gewoon eens met je huisarts oppakken en vragen of een verwijzing naar de KA dan handig is, of dat je ook gewoon eerst even bloed kunt laten prikken en onderzoeken onder begeleiding van je huisarts.
    Kan net zo goed zijn dat er niets aan de hand is, maar aangezien je het jezelf ook al afvraagt, zou ik denken dat je het beter gecheckt kunt hebben en dan zeker weten, dan je steeds zorgen blijven maken.

10. Gelukkig11

Gelukkig11 Niet meer actief

Maar daar zeg je het toch al, ze maken veel meer groeihormonen aan. Oke het is geen ziekte (heb ik overigens niet genoemd, ik zei iets met hun stofwisseling en daar valt de aanmaak van groeihormonen ook onder), maar ze hebben wel iets waardoor ze groter groeien dan een gemiddeld kind en daardoor niet onder een 'normaal' groeibeeld vallen. Natuurlijk kan ts's kind dat ook hebben, maar als je dat niet bij vermeldt in jouw reacties dan kan het opgevat worden als normaal terwijl het niet zo is. Dat is eigenlijk mijn hele punt. Jij bent gezegend met zeer zeer goed groeiende kinderen, maar dat is niet iets wat voor de grote groep hier geldt.

Jij en ik zijn ongeveer dezelfde lengte, mijn zoontjes vader is ook 2 mrt, maar maakt echt niet zulke sprongen als jouw kinderen doen/hebben gedaan.

11. Biancamv2

in het zh vallen mijn kids onder normaal groeiende kinderen omdat de groeihormonen maar net iets meer is dan gewoonlijk,maar dat hebben de meeste kindjes met een hele grote vader(2m03) daar is niets anders aan. Ze volgen vanaf het begin hun eigen lijn. Mijn meisje is 10,5 mnd en weegt maar 10350 gram,dat is juist weinig bij haar lengte van 82 cm,zijn hier veel kindjes hier die jonger zijn en zwaarder zijn. Als je familie lang en flink is,is het toch normaal dat ze wat harder groeien?

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Hier ook 2 kindjes die in het eerste jaar enorme groeispurten maakten
    Bij beiden ook het cb die hier opmerkingen over maakten.

Toen ze begonnen te kruipen een aan de gewone voeding gingen stagneerde dat enorm en trok het recht.

13. Biancamv2

pluk,jouw kindjes zijn toch ook nog steeds groot,werd toch ook als normale groei gezien zolang het in proportie is,dan is er toch niets mis met je kindjes. Ik voel me soms zo aangevallen hier,mensen denken gelijk djt mijn kids wat mankeren omdat ze groter dan gemiddeld zijn. Vader van kids zijn 2m03 en mijn broertje is 2m04. Het zit dus in de familie. Het kan zijn dat ze volgende week,maand of jaar minder hard groeien,dan hoeft als je kindjes groter yijn dan het gemiddelde kindje niet te betekenen dat ze wat mankeren? Ik vind het met al die lange lutten in de familie heel normaal dat mijn kids zo groeien. De curve word gemaakt door grote en kleine kindjes. Mijn kids zorgen dat de curve hoger komen te liggen. (ikzelf ben maar 1m63 en had graag zoals mijn kids willen groeien,dan had ik in de w.hnkel wat beter overal bij gekund)

14. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

mijn zoon is ook te zwaar... Hij is bijna 1 meter en weeg 17 kilo volgens cb komt hij ook boven de lijnen uit...
    volgens cb moeten we heb minder pakjes drinken geven maar na ons doen krijg hij maar 1 a 2 keer per week zo pakje drinken maar oke en melk moes hij ook minderen hij krijg elke dag maar 100cc melk in 2 keer dus 2 keer 50..
    als ik zijn schema bekijk
    smorgen 2 sneetjes brood en 50 cc melk
    tussen door 1 stuk fruit
    12 uur 2 sneetjes brood en thee of water
    15 uur stukje fruit en iets lekker koekje of suikervrij snoepje na het stukje fruit en thee of water
    17 uur bord warm eten en 50 cc melk en toetje
    19 uur a 20 uur flesje water voor in bed
    24uur klein flesje water (hij word wakker omdat hij dorst heeft maar 5 slokjes en dan slaap hij weer verder)

dus na mijn doen eet en drink hij gewoon normaal en krijg niets geks binnnen... alleen het avond eten vindt hij zo lekker dat ik een diep bord pak en die vol schrep ook knoeit hij nog dus de helf lig meestal ernaarst.. Hij eet veel groenten en vlees aardappels niet zo maar rijs weer wel en pasta...

maar ze lopen het er wel weer af hoor want als je hem ziet is hij niet dik of vors hij is groot en stevig en je ziet het niet aan hem...dus in verhouding klop het wel maar ja cb vindt het maar niets en moet binnenkort ook terug komen om te kijken of hij afgevallen is nou jamme dan want hij is 2 kilo aangekomen laatste keer was die 15,5 kilo en nu 17 dus kan binnenkort me lol weer op op het cb word weer lachen,....

15. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Mijn dochtertje woog met 5 maanden ook 8900 gram en heeft (voor zover ik weet) geen stofwisselingsprobleem of iets dergelijks... Heel gezond, vrolijk en tevreden meisje. Ze krijgt volledig bv (4 voedingen), ik kan er ook niets aan doen dat ik volle kwark geef.... CB maakt hier overigens totaal geen probleem van, ze groeit keurig op haar eigen (+2,5) lijntje.

Maar ook ik kan ts geen adviezen geven aangezien mijn dochter volledig bv geef en zij haar zoontje fv. Ik heb begrepen dat kindjes met fv weldegelijk te zwaar kunnen zijn en dat is met bv niet het geval.

16. Biancamv2

precies Noeska,hier 3 grote kindjes op de bv,de middelste heeft 20 mnd live bv gekregen en was het zwaarst. Mijn kids zijn nu enkelt lang en volgens ka kan dit totaal geen kwaad en gaan ze gewoon hun papa achterna.

17. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik zou me er niet druk om maken. Hier een kindje wat op de onderste lijn zit en eigenlijk hetzelfde probleem maar dan omgedraaid. Eet ze wel genoeg?
    Kreeg van het cb het advies om haar zelf te laten aangeven wat ze wil. En idd als ze gaan kruipen komen ze verhoudingsgewijs minder aan omdat ze ineens veel meer energie verbruiken.

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Die van mij zijn nog steeds groot.

Kylian is nu 6 jaar en 3 maand is 129 cm (moet hem nog weer een keertje meten want dat heb ik al een tijdje niet gedaan) en weegt 27 kilo

Kinley is nu 3 jaar en 3 maanden is 105 cm en weegt 17 kilo

Allebei volgen ze qua lengte gestaag de +2 lijn. Qua gewicht schommelen ze tussen de 0 en +1 lijn.

Ik ga me pas zorgen maken als ze in eens heel sterk van hun eigen lijntje gaan afwijken, zowel voor lengte als voor gewicht.

Hier trouwens ook een papa van 2 meter en een mama van 174 (Lange vrouwen komen uit mijn vaders familie, zo was mijn oma 1.81, mijn zus en mijn nicht schommelen ook rond deze lengte).

19. Biancamv2

Ja mijn kids waren tot 4 jaar groot en dik.

Mijn oudste zoon van 12 jaar is nu 1m76 en 50 kilo,lang en dun.
    Mika is 5,2 jaar oud, 1m36 en maar 29 kilo.
    Daniëlle is 10,5 maand en 10350 gram bij 82 cm.

Ze zijn nu enkelt erg lang en smal.
    Ik zou me dus net als jouw zorgen maken als mijn kinderen ineens niet meer hun lijntje volgen.

ik krijg steeds te horen van jeetje wat zijn je kids erg lang,maar wel mooi slank nu,zoveel beter dan toen vooral mijn middelste te dik was.

1m36 met een gewicht van 29 kilo was nu wat ondergewicht zelfs,niemand die mijn mannetje bijna terug kent van toen hij zo dik was :p

20. Biancamv2

Voor de mensen die mijn dochter zwaar vinden klinken,dit is mijn meisje van 10,5 maand oud :)

niks te dik zoals je kan zien,ze is alleen erg lang en supergezond :D

Deel Deze Pagina