Na 4 maand zonder weer borstvoeding oppakken?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Buikje0, 23 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb anderhalve maand borstvoeding gegeven en toen kon het niet meer (te weinig en medicatie waarmee het niet meer mocht). Binnenkort stop ik waarschijnlijk met die medicatie en ik zou de borstvoeding graag weer willen oppakken. Is dat nu nog mogelijk? Zoonlief is tegen die tijd 5 maand. Als ik nu op mijn borst(en) druk komt er nog wel melk uit, maar weet niet of dat zoveel zegt..

Alvast bedankt dames!

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou het gewoon eens proberen. Niet wachten tot je kind echt honger heeft (lijkt me frustrerend voor je baby.) Maar gewoon een keer een half uurtje ofzo voordat ie normaal z'n volgende fles krijgt, je borst aanbieden. Of een keer in plaats van een speen, als hij die heeft. Als er nog melk uit komt, zou je de productie misschien wel weer kunnen gaan stimuleren en opbouwen. Maar dan moe je zoon nog wel weten hoe het moet. Vandaar dat ik zeg: probeer het eerst gewoon eens op te kijken of hij er wat uit krijgt.
    In het begin zal dit nog geen voeding vervangen! Dus blijf nog even de fles aanbieden.

Als je zoon nog wel weet hoe het moet en het drinken aan de borst plezierig vind, zou je denk ik de productie kunnen opkrikken door een combinatie van vaak aanleggen en kolven. Voor een schema zou je denk ik het beste advies kunnen vragen aan een lactatiekundige.

3. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou mogelijk kunnen zijn. Heb zelf bij mijn eerste gerelacteerd.
    Heb je al eens gekolft? Wil je zoontje nog aan de borst?

4. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    ik zou als ik jou was.. meteen de kolf pakken en zoveel mogelijk kolven om productie weer op te schroeven.. verder zodra kan aanleggen zodat je zoontje de borst weer ''leert'' het kost veel tijd en moeite maar is het zeker waard!! heel veel succes!!

5. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    *zoekt de kolf meteen weer op*:)

Ik hoop zo dat het lukt! Wanneer stopt normaal meestal de melkproductie?

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Daar is weinig zinnigs over te zeggen. Bij de ene vrouw stopt het binnen een week, bij de andere vrouw is er na een paar jaar nog melk.

7. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    Nooit geweten dat je het eventueel na zo'n lange tijd nog zou kunnen oppakken joh! Ik dacht dat als je eenmaal stopt, je het ook echt niet meer op gang krijgt! Maar soms dus wel?
    Bij onze oudste was het wel zo dat toen ik eenmaal gestopt was met voeden, rond 10,5 maanden dat ze na 2 dagen al geen borst meer wilde pakken. Ik probeerde dat toen even om te kijken wat er zou gebeuren, maar ze weigerde... Dus hopelijk krijg jij het weer op gang, maar het zal wel tijd en moeite gaan kosten denk ik dan. Succes!

8. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Als je wilt relacteren, kun je het beste contact opnemen met een lactatiekundige, of een vrijwilliger van de VBN of LLL zij kunnen je meer vertellen over eventueel gebruik van domperidon bijvoorbeeld.

Succes!

9. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het nu?

10. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Meneertje lijkt de borst niet meer te (willen) kennen:(..

11. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Heb je nog een lactatiekundige gesproken ?
    Huid op huid contact schijnt het reflex te kunnen stimuleren.

12. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik zou ook echt een lactatiekundige inschakelen. Morgen meteen bellen!

Deel Deze Pagina