baby bijna 10 maanden en heel vaak willen drinken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door linnie27, 28 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    Hi allemaal,

Sinds 2 maanden is er totaal geen "ritme" meer bij mijn dochtertje qua bv.
    Zodra ze me ziet of bij me zit wil ze drinken en trekt ze mijn shirt en bh naar beneden. Dat wil ze rustig elk half uur. Ook in de ochtend als ik dr net gevoed heb en we liggen nog even lekker wil ze ongeveer elk kwartier. Als ze lekker aan het spelen is heeft ze geen aandacht maar zodra ze me ziet wordt mijn nachthemd weer naar beneden getrokken. Vanavond ook, ze heeft zo ongeveer 5 keer gedronken in 1,5 uur tijd. Ze kan ook heel onrustig zijn aan de borst, snel afgeleid en constant bewegen. Nachtvoedingen zijn ook weer terug, soms 1x, soms 4x. Als ze wel is in de nacht kwam hield ik dr lekker naast me om verder te slapen, maar als ik dat nu doe is ze elk half uur wakker omdat ze weer wil drinken. Ze lijkt soms wel een soort van geobsedeerd ervan. Je hoort vaak dat hoe langer je geeft hoe makkelijker het wordt, hier is het juist andersom. Word dan soms toch onzeker en vraag me af of mijn bv nog wel goed is voor haar.
    Herkennen jullie dit of weten jullie wat dit is/kan zijn?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    9 a 10 maanden is een tricky leeftijd...juist dan zie je ze ofwel 'verliefd worden' op de borst of juist dst ze in zuigelingenstaking gaan.

Go with the flow is het recept...het gaat ook weer over. Borst is voor kinderen niet alleen maar eten en drinken, het is ook een veilige plek om indrukken van eenwereld ie steeds groter en drukker wordt te verwerken.
    Maar dit is ook een leeftijdbwaarop je kunt beginnen met afleiden op plekken of momenten dat jij liever niet wilt...in elk geval, als je kind niet an het ongeduldige soort is.

3. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    haha, dan is er hier een heel duidelijk verliefd.
    Ze wil de borst idd ook niet alleen om te drinken, ze wil het ook als ze bijvoorbeeld moe is, dan blijft ze er maar om vragen.
    Maar gelukkig gaat het dus over.
    Is ook wel zo dat ze deze periode ook 3 tandjes tegelijk heeft gekregen en er nog een bijna door is nu. Ze is ook ziek geweest en oorontsteking gehad, en sinds ze beter is heeft ze een enorme sprong qua gedrag gemaakt. Ik denk zelf ook dat dit alles ermee te maken heeft, ook het slechte slapen op het moment. Maar nog even volhouden dus.

4. fafa

fafa Niet meer actief

herkenbaar verhaal. Ik ben het borstdrinken op een gegeven moment aan slapen gaan koppelen: alléén bij het wakker worden en het gaan slapen mocht ze borst, en alléén in bed. Anders werd ik helemaal knettergek! Dan wilde ze ook 30x op een dag drinken.

Dus als je het geduld kunt opbrengen om deze fase rustig uit te zitten, vooral doen :) Maar anders heb je misschien iets aan deze tip.

5. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    Ja moet zeggen dat ik er af en toe knettergek van word. Thuis vind ik het niet zo heel erg, maar als ik op visite ben trekt ze ook constant aan mijn kleren, en ze gaat dan echt drammen, en boos en gooit zichzelf dan achterover, klein driftkikkertje.
    Maar gister heeft ze helemaal niet vaak om de borst gevraagd. En ze heeft ook gisteravond en vannacht goed geslapen, alleen om 6 uur even wakker geweest voor drinken en weer door gaan slapen, slaapt nu nog steeds.
    Maar dat verdomde tandje is ook door. Zal misschien ook wel schelen.
    Maar iig bedankt voor de tips.

6. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @fafa: hoe lang heeft deze fase trouwens bij jou geduurd?

Deel Deze Pagina