Baby bijna 1 jaar.

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door MICH18, 11 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    hoi,
    Ik wilde als ons zoontje 1 jaar word daarna gaan starten met het afbouwen van de melkflessen.
    Hij eet namelijk zo goed, en heb dan zoiets van afbouwen lijkt mij het beste.
    Nu is het zo dat ik me afvraag hoe ik dit het beste kan doen?
    Ik wil hem natuurlijk wel gewoon melk bij zijn boterham gaan geven.
    Maar mag dit gewoon koude melk zijn dan?
    Ik wil hem het liefst sojamelk gaan geven ivm allergieen in de familie.
    Hij heeft die allergieen niet maar heb er een soort van angst voor.

Is het wel al goed om vanaf 1 jaar af te bouwen met de voeding/pap flessen?:D

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Mich18,

Hoeveel flessen krijgt jouw zoontje? En hoe ziet zijn schema er nu uit? Vanaf 1 jaar hebben kindjes zo'n 300 ml melk nodig per dag.

Heb jij hem altijd standaard flesvoeding gegeven of HA voeding?

Groet,
    Anne

3. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Hoi Anne,
    Ik heb hem de eerste 6 maanden bv gegeven en ben daarna overgestapt op HA.
    Mijn zoontje krijgt nu s'ochtends een papfles en s'avonds.
    Verder krijgt hij 2 uurtjes na de ochtendfles zijn fruithapje. Na het middagdutje krijgt hij 2 boterhammen met drinken. Dan krijgt hij tussendoor altijd een koekje of iets dergelijks (altijd tussendoor ook gewoon drinken) en dan krijgt hij rond 4/5 avondeten dit eet die heel erg goed. Dan gaat hij naar bedje en moet ik hem om 7 uur wakker maken. Dan krijgt hij rond half 8 de laatste fles. En hij word wakker rond half 9 9 uur in de ochtend. (hij heeft een beetje een vreemd ritme. Maar heeft 2x lang slapen nog echt nodig. Had ikzelf als kind zijnde ook! )

4. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ik nog een reactie moet krijgen?

5. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste MICH18,

Aangezien jouw kindje 300 ml melk per dag nodig heeft, zou ik de twee flessen die hij nu krijgt erin houden.
    Je kunt vanaf 1 jaar je kindje ook gewoon koemelk geven. Weet wel dat koemelk veel meer verzadigd vet en eiwit bevat dan opvolgmelk. Soyamelk geven kan natuurlijk ook als je het zekere voor het onzekere wil nemen.

groet,
    Anne

Deel Deze Pagina