Op het pak van kruidvat voeding staat dat een baby van 4-5 kg 5 voedingen mag van 180 en vanaf 6 kg 4 voedingen van 180. Is dat niet een beetje krom? Aantal kg x 150 is toch het aantal ml voeding wat je mag geven? Lijkt mij niet dat het steeds minder wordt? Of veranderd dat met 6 maanden? Klinkt krom als ik het zo opschrijf
Ja gek eigenlijk he nu je het zo neer zet.. ik heb dat altijd maar als een richtlijn gezien. Geef haar nu gewoon waar ze om vraagt en genoeg aan heeft. 4 flessen ..2 van 150/5 en 2 van 180/6.
Dat riedeltje van het aantal kilo's x 150 : aantal voedingen geld maar tot een bepaalde leeftijd. Welke precies durf ik zo niet te zeggen, maar Google weet dat vast wel! Voor de rest heb ik geen verstand van kv . Misschien dat het minder is omdat ze er van uitgaan dat je met 4 maanden bij gaat voeden?
Ik dacht vanaf 6 maanden zoveel ml opvolgmelk, niet meer dan 800. drinkt ze wel meer dan kan je nog beter op nummer 1 zitten qua melk. Google heeft ook 20 verschillende pagina's die allemaal wat anders beweren dus ja.. wat nu wijsheid is weet ik soms ook niet! Heb toevallig perongeluk een keer een pak opvolgmelk gekocht, als ik tijd en zin heb (kom net uit m'n werk) ga ik wel ff neuzen.
Die formule geldt tot 30 schepjes, want dat is een absolute maximum voor KV. Tot 6 mnd kun je gewoon 1 liter geven hoor.
Oh, nou zoals ik al zei heb ik geen verstand van kv . Dat sommetje kregen wij ook mee voor een bv-richtlijn, maar dat hoefde we maar tot een bepaalde leeftijd te doen. Daarna gewoon kijken naar behoefte.
1 liter per dag is inderdaad het maximum. En dat het op een gegeven moment ook weer minder melk wordt, is omdat ze dan ook steeds meer andere dingen gaan eten.
na 6mnd wordt er bijvoeding gegeven en gaat het aantal ml melk dus wat omlaag. denk dat het daar aan ligt.
Oh ja stom haha! Bij friso ging het op kilo's dacht ik Is nog krommer want het werkt niet altijd Tuurlijk is het een richtlijn en aan 1 liter en 30 schepjes kom ik nooi en ik weet dat het slecht is maar aantal kg's en flessen klopte hier nooit
Inderdaad van nr 1 mag je 1 liter oftewel 30 schepjes geven. Van nr 2 mag je max 800cc oftewel 24 schepjes geven, dat vult ook meer maar er is natuurlijk ook de verwachting dat de bijvoeding vanaf 6 maanden steeds meer wordt... En bij 5 maanden zou ik inderdaad niet meer kijken naar de verhouding gewicht en zoveel schepjes, maar gewoon kijken wat je kindje wil hebben.