bevalling van de derde lastig?

Discussie in 'De bevalling' gestart door lucie, 23 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lucie

lucie Actief lid

13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Ik moet binnekort bevallen van mijn derde kindje. Mijn eerste twee bevallingen zijn erg vlot verlopen (9 uur en 2,5 uur). Nu hoor ik echter hier en daar dat de derde bevalling vaak een lastige is. :confused: Iemand ervaringen of ervaringsverhalen van anderen? :(:

2. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Ben ik ook errruuug benieuwd naar.Ik kan ook elk moment bevallen van de derde. Zwangerschap was wel anders, zwaarder. En deze zit al langer dan de andere twee, veel last van voorweeen, harde buiken , al enkele weken, maar het zet maar niet door.

3. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    Ik lees vol spanning met je mee....
    Ook ik verwacht mijn derde en ook mijn twee vorige waren vrij snel ;) ( 4,5 uur en 3,5 uur ALL IN)

En nu hoorde ik ook de laatste tijd was over dat een derde helemaal niks zegt en zelfs zwaarder kan zijn als de eerste....
    Niet dat dat zwaar was maar liever niet :)

4. sabrina27

sabrina27 Actief lid

21 aug 2006
    279
    0
    0
    ook ik verwacht mijn 3de en ik heb 2 hele zware zwangerschappen gehad en ook de bevallingen waren niet zo mooi 1ste 5 dagen weeen gehad de ontsluiting wou niet vlotten en ingeleid en de 2de langdurig gebroken vliezen wel ween maar geen ontsluiting op 3de dag ook ingeleid en ben dus ook erg benieuwd wat ik dit keer moet verwachten de zwangerschap gaat tot nu toe hartsikke goed minder zwaar als de andere 2 heb alleen wel veel bekken klachten.

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Nou, ik ben 31 januari bevallen van de 3e, maar deze bevalling was niet zwaarder dan van de andere 2 hoor! :) De eerste duurde 5 3/4 uur, de 2e 2 uur en de 3e maar 1 1/2 uur! Dus bij mij klopte het iig niet dat het zwaarder zou zijn ;) Ben wel bij de 3e ingeleid, maar ook dat vond ik niet zwaarder dan een bevalling zonder inleiding.

Succes dames! ;)

6. Sandrina

Sandrina Lid

23 mei 2006
    91
    0
    0
    Dag meiden,

Ik kan er niet over meepraten, ben zelf net bevallen van de eerste. Ging overigens wel redelijk vlot (7 uur).

Mijn moeder heeft drie kinderen op de wereld gezet en volgens haar ging het alleen maar makkelijker. Bij de eerste 9 uur, tweede 7 uur en de laatste 1,5 uur. Die andere halve uur, dat is vanaf de eerste wee tot aan de geboorte, bizar he? Maar volgens haar heb je daarna wel veel meer last. Heel veel naweeen. VOlgens haar krijg je je portie weeen toch wel, maar dan later. Het voordeel is dat je dan wel lekker wat pijnstillers kunt nemen. De beeb is er dan toch al uit ;)

Nou ik zou zeggen, heel veel succes en ik hou jullie in de gaten ;)

7. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Inderdaad, bij de tweede had ik ook veel naweeen, bijna 24 uur, vervelend maar je zit toch nog in een roes, kindje is geboren.
    Ik ga nu wel een sluitlaken dragen, ik denk dat dat veel helpt, met wat pijnstilling erbij; moet lukken.

8. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Mijn schoonzus had een makkelijke derde bevalling, een collega van mij ook en een vriendin van mij ook. Alledrie vonden ze de derde bevalling nog makkelijker dan de tweede. Ik citeer even mijn collega:
    "Na de eerste wilde ik echt never nooit meer een kind, toen toch een tweede en dat ging een stuk makkelijker, en voor de derde draaide ik m'n hand niet meer om."

Maar ik las laatst ook dat de derde iets moeilijker kan gaan dan de tweede, en dat de vierde dan weer makkelijker gaat. Daar komt waarschijnlijk dit topic vandaan... denk ik.

9. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    naweeën.... :confused:
    idd na de tweede had ik erg veel naweeën, soms was het zo erg dat ik de kleine snel moest neerleggen want anders zou ik der gewoon laten vallen, verloor al mijn kracht ........
    Maar je kan idd wat tegen de pijn innemen dan en ik vond met mijn benen helemaal opgestrokken het ook beter op te vangen en omdat die buik weg was kon dat gelukkig ook....

naweeën.... brrrrr vind ik erger dan gewone weeën hoor :pale:

10. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Ben 3 maandjes geleden ook bevallen van m'n 3e en heb dat ook niet als ergste ervaren...alhoewel er wel meer gebeurd is.
    Ben wel met de 3e (en 1ste) ingeleid...maar was met mijn eerste na 10.5 uur bevallen, m'n middelste 4.5 uur en me 3e 3 uurtjes.
    Het minderen van de laatste bevalling was dat mijn placenta niet vanzelf mee kwam dus die moest uiteindelijk (na1.5 liter bloed verlies) onder narcose verwijderd worden.
    Dit heb ik helemaal niet als vervelend ervaren.
    Werd heerlijk uitgerust wakker uit de ok :D
    Zou het zo overnieuw doen haha

11. lucie

lucie Actief lid

13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Bedankt voor de reacties! Ik hoop dat er nog wat komen! :)
    Tot nu toe begrijp ik dat er geen pijl op te trekken valt, maar dat het over het algemeen niet langer duurt dan de eerste twee bevallingen.
    Dat van die naweeen had ik ook al begrepen; bij de derde kunnen die erg zijn en lang aanhouden. Ik ben het met Remember eens: naweeen zijn erger dan gewone weeen! Vieze, scherpe pijn! :evil:
    Ook heb ik gehoord dat je bij de derde wat vaker voor de gek wordt gehouden: Voorweeen, maar uiteindelijk zet het toch niet door!
    We wachten maar af...

12. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    daar ben ik het helemaal mee eens.....
    zou zo zeggen dat ik na twee bevallingen wel weet wanneer het begin er is.... maar heb al 2 keer getwijfeld...... na 2 uurtjes zo hield het ineens op :confused:
    Nu is het weer aan het rommelen maar ik let er niet meer op, pas als mijn vliezen breken of ik moet persen geloof ik het ;)

13. Miran73

Miran73 Actief lid

Hoi,

Ik ben nu bijna 5 weken geleden bevallen van ons 3de kindje,een meisje,Aïsha.
    Ondanks dat het alweer 7 jaar geleden is dat ik was bevallen,had ik weer een super snelle bevalling!Andere 2 gingen ook al snel.
    Enigste nadeel nu was dat ik na een thuisbevalling toch naar het ziekenhuis moest om gehecht te worden,omdat ik een totaal ruptuur had....Maar goed dat heeft niks met een 3de bevalling te maken....

Meiden suc6 straks met bevallen.....maak je geen zorgen iedere bevalling is er één op zich of het nu een 1ste een 2de of een 3de is!

Groetjes,Miranda

14. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Mijn vriendin heeft er ook drie en vond de laatste ook wel makkelijk. Minder zwaar dan de vorige twee. Ikzelf heb nu twee kindjes en dat viond ik voldoende ;) . Sterkte met de laatste loodjes.

Silly

15. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    vandaag 40 weken, ik hoop weldra te komen met mijn ervaring. :D :D

16. angeleyes

angeleyes Lid

30 mei 2007
    23
    0
    0
    Nou ik ben ook erg benieuwd want ik moet straks ook bevallen van de derde en mijn VK zei ook dat de derde meestal weer wat langer duurt dan de 2de.
    Mijn eerste duurde bijna 24 uur en de tweede maar 2.5 uur (+ voorweeen) en ik hoop de derde net zo snel.

17. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik houd dit topic in de gaten. Ook ik ga bevallen van de derde. Ik hoop toch werkelijk niet dat het sneller gaat als de tweede. Die was er nl ALL IN binnen 50 minuten.
    Patries: succes met je bevalling.

18. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik ben inmiddels bevallen van de derde, ik vond de tweede bevalling makkelijker.Maar mag nog niet klagen, 5,5 uur totaal, maar het was gewoon zwaarder.
    Dames, allemaal succes, wij genieten inmiddels

19. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    Gefeliciteerdt met jullie dochter ..... mooie namen hoor!
    En natuurlijk bedankt voor je ervaring ;)

Deel Deze Pagina