veel eitjes...meer kans op 2-ling?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mamavanjuul, 20 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hoge(re) kans op tweeling?

Omdat ik een aantal maanden geleden steeds ongesteld werd midden in mijn cyclus (pil gebruik), heb ik een baarmoeder onderzoek gehad om te kijken of het iets medisch was.

De gyn heeft toen alles bekeken.

Op het moment van onderzoek werd ik net ongesteld.
    De gyn kon wel zien dat dat mijn follikel bomvol zat met eicellen. Hij liet het me ook zien...leek wel een mini tros druiven zeg maar.
    Zijn woorden waren dan ook: "Kijk, hier zit het bomvol met eicellen die wachten op bevrucht te worden. Het is dus wel van belang een goede ac te gebruiken als je geen kinderwens hebt".
    Hij heeft zelfs de mogelijkheid geopperd om mijn man (of mij) te laten sterilesren als wij geen kinderwens hebben.

Nu vraag ik me af: Heb ik dan ook een grotere kans op een dubbele eisprong, dus een 2-ling?
    Ik kan er niet echt wat over vinden....

Omdat dit zo in mijn hoofd spookt, ga ik er ook over dromen, haha!

Wie heeft hier ervaring mee of kennis?

2. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Nee. Het is normaal dat er meerdere follikels groeien. Een of twee hiervan rijpen volledig en leveren een ei.
    Overigens is de kans op een tweeling slecht 0,5%, en bij zware erfelijke belasting 4%. Ga er dus niet vanuit ;)

3. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Geen idee hoe groot de kans is maar hij is er wel.
    Alle mogelijk heden zijn er , geen kids meer , nog 1 of meer kids.
    De natuur beslist of je moet na het ziekenhuis om hulp te krijgen bij nog een kindje.
    Maar vaak laten ze je een jaar modderen en heb je geen resultaat dan helpen ze je vaak wel.

Verder geen ervaring er mee , hier alleen hulp gehad en nu doet de natuur niets meer .

Elke kans er 1 meis en iedere ronde is anders.
    Als je dus iedere ronde veel eitjes hebt blijft de kans op meer erg groot .

Succes met zwanger worden.

Deel Deze Pagina