Hoeveel voedingen met 7 maanden?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kleinesara, 7 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Onze dochter krijgt borstvoeding op verzoek maar het word steeds minder dat ze om de borst vraagt. Het is nu nog 4 of 5 keer per 24 uur. Is dat genoeg? Haar groei neemt wat af (450 gram gegroeid deze maand tegen 600 gram de maand hiervoor en ze is wat licht voor haar lengte), is dat zorgelijk en een teken dat ze meer melk nodig heeft? Moeten we haar extra aanleggen? Verder is ze wel heel vrolijk en actief en plast ze genoeg maar ik vraag me af of ze niet meer melk nodig heeft om te groeien?

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier werd het ook minder rond die tijd,en het is normaal dat de groei iets minder word,hou je een groeicurve bij van bijv borstvoeding.com?dan kan je zien of ze haar lijntje blijft volgen.vergeet niet dat ze nu ook wat bijvoeding krijgt dus ook al is het maar een beetje vult dat ook.

3. kleinesara

Ja die houden we bij en daarop is ook een afname in de groei te zien. Ze is wel erg lang voor haar leeftijd en de lengtegroei neemt nu ook wat af. In de eerste twee maanden is ze enorm hard gegroeid dus de afname valt nu wel op, maar misschien is dat ook wel normaal omdat ze eerst zo snel ging. Wegens omstandigheden (lang verhaal) gaan we niet naar het CB dus ik heb wel het gevoel dat ik zelf alert moet blijven op eventuele problemen. En dit is iets waar ik nu erg over twijfel.

4. Lieke1989

Een heel groot verschil is het niet,is ze andere dingen gaan doen zoals kruipen/tijgeren die energie kosten of is ze ziek geweest.
    Ik zou het gewoon in de gaten houden en anders weet iemand anders hier misschien nog wel iets anders.

5. kleinesara

Ja ze is gaan kruipen, optrekken en zelfs al stapjes aan het zetten. En ziek geweest. Dus op zich reden om aan te nemen dat haar gewicht wat afneemt. En toch ben ik er niet helemaal gerust op en ben ik bang dat ze te weinig voeding binnenkrijgt. Ik heb ook helemaal geen idee hoeveel ze moeten drinken met 7 maanden om genoeg te hebben.

6. Lieke1989

Ieder kind drinkt anders,de een drinkt vaak kleine beetjes,en de ander minder vaak maar meer.kruipen en optrekken kost veel energie en daarbij is het normaal dat de groei op een geven moment minder hard word.

7. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    Julian ging rond die tijd ook minder om voedingen vragen, en ging ik rustig aan naar 4 voedingen en een bekertje water erbij. Nu met 9mnd heeft hij opeens weer meer behoefte aan de borst (vooral in de nacht) en zit ik weer op 5 of soms zelfs een extra keertje 6.
    ik zou er vanuit gaan dat ze zelf weet hoeveel ze wil drinken. Als ze verder tevreden is.... dan is het toch goed? als ze toch geen dorst heeft, heeft aanleggen ook weinig zin, denk ik.

8. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Hier kom ik overdag vaak maar op 3 voedingen uit (ochtend, middag en voor het slapen gaan), maar jammer genoeg komt ze in de nacht nog een paar keer.

Zo kom ik vaak wel op 6 voedingen.

Overdag heeft ze vaak niet veel interesse in de borst :)

9. Ponnetje82

15 mei 2013
    73
    0
    0
    Mijn dochter had 4 voedingen (bv) met 5 a 5,5 maand, maar ze is dan ook wel aan de zware kant. Ze is nu een half jaar en bijna 8,5 kilo.

10. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Hier 5 voedingen met 6 maanden. Na elk slaapje een voeding + een droomvoeding.
    Vaak bij de 4e voeding maak ik hem wakker als hij dat om 20 uur nog niet uit zichzelf is. Anders zit de droomvoeding van 23 uur er te dicht op.
    Minder voedingen durf ik niet omdat ik erg veel moeite moet doen om mijn productie in stand te houden.

11. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    We zitten hier nu momenteel op 5 voedingen. Eerst kwam ze s nachts nog een keer maar dat doet ze nu niet meer, dan denk ik dat het wel genoeg is, anders kwam ze wel ;)

12. kleinesara

Vandaag heeft ze 4 keer gedronken (de vierde keer dan nu). Ze eet verder heel veel en ik ben nu ook begonnen met volle yoghurt omdat haar gewicht afneemt in vergelijking met haar lengte. Ik heb ook een soort regel ingesteld dat ze op werkdagen eerst haar beker gekolfde melk moet leegdrinken voordat ze brood, fruit of groente krijgt omdat ik de melk belangrijker vind dan dat. Zo drinkt ze in ieder geval 4 keer. Anders eet ze alleen maar en drinkt ze helemaal niets. De enige keer dat ze echt om een melkvoeding vraagt is 's ochtends als ze wakker word maar zelfs dan is ze haar interesse al weer kwijt zodra ze brood tevoorschijn ziet komen. De rest van de dag vraagt ze niet en moeten we het haar aanbieden.

13. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    hier 6 - 8 voedingen en kleine is bijna 7maand..

ook heb ik daar incl meegeteld nog 1 (of soms 2) nachtvoedingen bij..

14. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Hey Kleinesara, ik heb twee weken terug even met m'n LK gezeten en zij gaf aan dat ze nu (die van mij is ook 7mnd) met 3 tot 4 flinke voedingen aan de borst genoeg zuivel binnen krijgen. Ik weet niet of jouw dochtertje goed eet, maar in principe hoef je je als ze 3 flinke borstvoedingen krijgt dus geen zorgen te maken.

Deel Deze Pagina