Advies gevraagd van moeders met moeilijke eters

Discussie in 'Voeding' gestart door SmurfjesMama, 17 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik zit ergens mee en wilde eens kijken of andere moeders met moeilijke/ slechte eters dit misschien herkennen of ervaring mee hebben.
    Mijn zoontje is nu bijna 15 maanden en eten is een beetje een dingetje, hij deed het gewoon niet. Hij at nauwelijks iets en ook vocht was lastig. Na wat ervaringen en adviezen van HA, cb, maar ook van topics hier gaat eigenlijk steeds wat beter. 2 maanden geleden ging ie montjesmaat meer eten en nu gaat het eigenlijk heel goed; bordje pap, 1 boterham, fruit, ongeveer 100 gram avondeten en drinken doet ie echt goed. We zijn er echt gelukkig mee, hij was zelfs gegroeid!!!!

Maar nu de vraag. Nu hij eet had ik eigenlijk verwacht dat een aantal dingen beter zouden worden die ik altijd geweten heb aan het niet eten, een aantal voorbeelden:
    Hij blijft bleek/ grijs zien
    Slaapt heel veel (13 uur snachts en 3-4 uur overdag)
    Droge huid
    Lage temperatuur,

Vooral de laatste maak ik me druk om. Hij slaapt in de puckababy winter, romper lange mouw, pyjama, deken en sprei en soms een kruik. Het is 18 graden op zijn kamer en nog kan hij wakker worden met 35,5 graad.

Moet ik nog even geduld hebben en komt dit vanzelf goed, of moet ik me zorgen maken?

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik heb het gelezen,maar zou eigenlijk geen antwoord weten. Ik denk dat ik toch even met een HA zou overleggen.

3. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat dacht ik ook gelijk: al eens bij de HA of kinderarts geweest hiermee?

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Huisarts!

5. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de huisarts gebeld en ze adviseerden om toch nog eventjes aan te zien. Lichaampje zou de tijd moeten krijgen om aan de nieuwe voedingstoevoer te wennen. Als het na kerst niet beter is moet ik weer bellen.

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ik doe/deed vaak een klontje roomboter door zn avond eten heen of een beetje olie

7. kwebbel86

Drinkt hij wel goed? Minimaal 500cc en met 15 maanden mag ie best zo'n 800cc hebben. De nieren moeten ook goed spoelen om de rommel eruit te halen.

8. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Geef volvette producten (roomboter, volle kwark, volle melk etc)...
    Als je dat nog niet doet trouwens?
    En voelt hij zo koud dat je hem steeds temperatuurt? Ik zou niet weten wat de temperatuur van mijn dochter is 's morgens?
    Is hij ook suf en moe als hij wakker is?

Het lichaam heeft ook even de tijd nodig om weer 'op peil' te komen...

9. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Drinken gaat steeds beter, ik zet steeds een beker op tafel en hij gaat soms nu uit zichzelf wat drinken. Maar vaak wijs ik hem er even op dat het er staat en dan zie je hem denken: oh ja, lekker.... Hij vergeet het gewoon en hij lijkt spelen en zo belangrijker te vinden dan eten en drinken.

Verder stoppen we hem inderdaad vol met volle producten, volle yoghurt en alles in roomboter bakken en braden ( dit begin ook aan mijn man te zien :D) en extra boter erdoor als het er niet in zit.

Temperaturen doe ik niet zoveel, weet nu gewoon dat hij koud is. Maar in het begin ben je benieuwd als hij wakker wordt en huilt. Fles, luier, je checked alles. Met alles wat hij aan en over hem heen heeft voelde hij nog steeds koud, zijn nek en beentjes alles eigenlijk, alleen zijn rompje voelt nog enigzins aangenaam. Daarom wilde ik weten of het wel ergens rond de 37 zat, maar het was dus veel lager.

Al met al lijkt het toch langzaam beter te gaan. Hij plast goed en dat stinkt ook veel minder en eten begint hij zowaar een beetje leuk te vinden. Hij is ook al een aantal nachten niet meer wakker geweest dus ik heb goede hoop! Dank jullie wel voor het meedenken!

10. kwebbel86

Als men minder drinkt gaat de urine ook anders ruiken. Heb je echt mierzoete urine of acetongeur dan zou ik het wel even opvangen.

Fijn dat het iig weer wat beter gaat :)

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Raar om als een kind beter eet en toch bleek blijft zien te adviseren 'het nog even aan te zien'.

Deel Deze Pagina