Huishoudelijk werk en zwanger.

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Smnee, 28 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik werk als huishoudelijke hulp, gemiddeld 24 uur per week. Het wisselt van 4 uur per dag tot 6. Ik doe elke dag twee huizen.
    Nu ga ik geen kattenbakken doen, geen Hg gebruiken... maar verder? Wat kan ik beter niet doen en waar moet ik op letten?

2. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Handschoenen aan en goed de ramen openzetten? Meer zou ik ook niet weten, weet wel dat de normale milde schoonmaakmiddelen gewoon gebruikt kunnen worden.

3. Smnee

Smnee Niet meer actief

Nee, dat is inderdaad wat ik ook al bedacht had. Dan zal ik wel gewoon 'gewoon' kunnen doen :)

4. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Binnen het huishoudelijk werk mag je in feite buiten de dingen die je zelf al noemde alles doen. Ik zou alleen rekening houden met zwaar tillen (meubels verplaatsen) en de zware huishoudelijke taken als ramen zemen en stofzuigen. Zolang je geen klachten hebt zullen deze dingen overigens prima te doen moeten zijn.

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

Dat moet ik nu gewoon kunnen neem ik aan? Ik wacht nog even met het vertellen :)

6. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    In het begin van de zwangerschap kon ik alle klusjes in huis nog makkelijk doen. Naarmate mijn buik groter werd, vond ik vooral bukken en dubbelgevouwen zitten erg lastig. Nu is dat onmogelijk in de laatste weken. Dat is wel een handeling die ik vaak maak in het huishouden, dus dat is onhandig.

7. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ik merk nu sinds een week of twee dat bukken en dubbelgevouwen zitten lastig gaat worden. Ik werk maar twee keer 3 uur per week, en wil dit tot eind april volhouden. Dus tot 30/31 weken. Ik heb geen moeite met ramen wassen etc.

Liefs,

8. Tillit

Tillit Actief lid

26 dec 2013
    144
    1
    18
    Schrijven
    Een dorp
    Niet te veel met chloor werken toch ook? Verder kan ik me zo voorstellen dat je behoorlijk moe raakt, zeker in het eerste trimester. Dus op tijd rust houden, luisteren naar je lichaam. Heb er wel respect voor dat je dit blijft doen, het is fysiek echt behoorlijk zwaar werk (ik heb het ook ooit gedaan, tot twee jaar geleden ongeveer).

9. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik merk wel dat ik, eenmaal thuis, bekaf ben. Ben sowieso erg moe.
    Chloor is inderdaad ook waar, had er nog niet aan gedacht. Bedankt voor je respect :)

Deel Deze Pagina