Hoi hoi, Ik weet niet of ik hier goed zit, maar wilde even vragen of er hier mensen zijn die ervaring hebben met Provera.. Mijn man en ik zijn sinds april 2013 bezig voor een derde kindje, echter lukt het op de een of andere manier niet terwijl de eerste twee zwangerschappen de eerste maand al raak was. In April 2013 ben ik gestopt met de nuvaring en gelijk daarna kreeg ik een onregelmatige cyclus, was om de week ongesteld voor 6 a 7 dagen..Volgens de huisarts was het normaal en moest mijn lichaam ontpillen...Nu benik EINDELIJK doorgestuurd naar de gyn in februari en die heeft mij een provera kuur voorgeschreven die ik tien dagen moet slikken voor drie maanden.. Nu heb ik vorige week zaterdag mijn laatste pil ingenomen en dan zou ik dus na 3 dagen ongi moeten worden...ik was het meteen de dag er na al voor 6 dagen en sinsdien voel ik me echt beroerd en moe en heb telkens het gevoel dat ik ongi ben/wordt maar dat is niet zo..is dit normaal? Daarnaast was mijn ongi ook heel licht..normaal gesproken heb ik 4 a 5 tampons per dag nodig en nu met moeite 2... Ik hoop echt dat iemand hier meer van af weet...
Hier een expert wat betreft Provera. Wat artsen er nooit bij zeggen is dat provera bedoeld is om het aanwezige baarmoederslijmvlies at te laten stoten zodat je daarna met een frisse cyclus en een duidelijk startpunt kunt beginnen. Als er op dat moment geen of weinig baarmoederslijmvlies is opgebouwd, komt er ook maar een lichte bloeding 9soms zelfs niks). Dat betekent niet dat het niet werkt maar dat er dus weinig slijmvlies zat. Maar na het nemen van de provera kan je dan wel uitgaan van een goed startpunt van de nieuwe ronde.