aftrekpost levensonderhoud kinderen en alimentatie

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door cvm1985, 22 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hallo,

Per 2015 verdwijnt de aftrekpost levensonderhoud kinderen. Door deze aftrekpost "krijgen" we jaarlijks zeker zo'n 2000 euro terug van de belastingdienst omdat mijn man alimentatie betaald voor zijn kinderen. Bij het vaststellen van de alimentatie heeft de rechter dit "mazzeltje" doorberekend waardoor de alimentatie maandelijks bijna dubbel zo hoog is als zonder deze aftrekpost het geval was geweest (draagkracht was 230 euro maar door het bedrag wat we terugkregen is de alimentatie vastgesteld op 400 euro per maand).

Minister Ascher heeft zelf vast geen geldbeluste exvrouw want hij denkt dat alimentatie ontvangers vast wel schappelijk zullen zijn en akkoord gaan met een verlaging van de alimentatie vanwege het wegvallen van de aftrekpost. Ik weet wel beter, de enige manier om de alimentatie verlaagd te krijgen is een rechtszaak en laten we hier nou net geen geld voor hebben.

Ik zit er echt mee in mijn maag, hoe kan de tweede kamer zo'n dom besluit aannemen, het is nu net eenbeetje rustig tussen ons en ex en dit gaat zeker weer voor gezeik zorgen want zonder aftrekpost kan ik geen 400 euro per maand missen. Prima als je dit soort zaken afschaft maar geef elke alimentatieplichtige dan gratis een nieuwe vaststelling van de alimentatie. Dit gaat in heel veel gevallen voor gezeik zorgen en wie zijn er de dupe? De betalers en de kinderen, want die zitten er weer middenin.

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hier ook hetzelfde probleem wij betalen ook 350 per maand en krijgen straks ook niks meer terug..

Het ergste vind ik nog bij ons dat we stiefdochter niet eens zien.. en we hebben ook geen geld om WEER een rechtzaak te beginnen..

Wij gaan wel voor de alimentatie verlaging een rechtzaak beginnen want dat levert op den duur geld op.. desnoods leen ik daar geld voor..
    Het hakt er elke maand zo in.. zeker nu wij ook 2 kinderen hebben en de derde snel komt hopelijk. .

3. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Bij ons heeft de eerste rechtszaak 6000 euro gekost (vaststelling alimentatie, omgang en gezag) waarvan we nu na ruim 2 jaar nog 1000 moeten afbetalen. Dus weer lenen zie ik echt niet zitten. Ex heeft een pro deo advocaat en door haar treiterij liepen de kosten bij ons heel snel op (gewoon niet reageren op brieven van advocaat, geen documenten overhandigen enz waardoor onze advocaat continue moest mailen, bellen om e.e.a in te kunnen zien, en elke seconde betaal je)

Ik vind het gewoon echt onbegrijpelijk dat ze eerst een aftrekpost bij je draagkracht optellen waardoor je hogere alimentatie betaald, en vervolgens schrappen ze die aftrekpost maar blijf je wel verplicht die hogere alimentatie te blijven betalen.

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ja hier ook een ex met een pro deo advocaat.. zoo oneerlijk..

Wij hebben een paar jaar geleden ook gevraagd bij een advocaat wat een procedure kost voor de omgang alleen en toen wilde hij ook 8000 en dat is alleen voor een bodemprocedure en ik weet zeker dat ze bezwaar gaat maken dus dan komt er weer een heleboel bij.. wij hebben dit toen niet gedaan.. Omdat we dan gewoon niet kunnen betalen.
    Maar alleen alimentatie verlagen kost veel minder..

5. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Ben ik blij met onze advocaat!
    Wij waren voor rechtzaak en hoger beroep 5000 kwijt.
    Wel alles aangeleverd.

Wij hadden ook zicht om daar tegenaan te lopen. Lekkere bloedzuigers die exen, en de alimentatiebetaler is er de dupe van.
    Nu hebben wij er gelukkig geen last meer van. Bonusdochter is bij ons in komen wonen. Ex heeft al gezegd ik ga niets voor haar betalen! Jullie zoeken het maar uit.
    We hebben geen geld meer om alimentatie laten te berekenen nu ze bij ons woont. Ze heeft al gezegd dat ze het met haar prodeo uit gaat melken tor hoger beroep en dat we altijd meer kwijt zijn dat het gaat opleveren en dat klopt....

Ze hebben regels ingesteld om alimentatie betalers te beschermen, maar de afschaffing spreekt dat wel tegen. Zie je maar dat die mensen geen ziel hebben in politiek den haag.

Deel Deze Pagina